|
|||
|
|||
velgen probleem !!
beste mede VW-ers,
ik heb nu een setje 14" ronals onder de auto zitten met een 185 50 14 bandje eromheen ! maar heb te veel teller afwijking (heb een 1.5jb met een 3 bak automaat) en dus teveel toeren ! nu heb ik een tijd terug een set OZ velgen gekocht (15") die ik er onder wil gaan hangen ! nu het probleem : de velgen steken 5a6 mm buiten de kassen en kan ik dus niet laag genoeg ! nu mijn vraag : afdraaien kan niet dus had ik een ander idee !? is het mogelijk de bout gaten dicht te lassen en dan opnieuw te boren (ondieper) ! en daarna de velgen af te laten draaien zodat ze (1cm)verder naar binnen komen ! hier onder heb ik wat foto's om het wat duidelijker te maken ! ik wil met 185 45 15 gaan rijden dit ivm de omtrek !! alvast bedankt !! gr. Martijn
|
|||
|
|||
iemand die me kan helpen ??
gr. Martijn
|
||||
|
||||
staan toch goed zo? plat bandje erop en klaar?
|
|
|||
|
|||
ben ik met je eens maar zit met de teller afwijking !!
en met een getrokke bandje er om blijft dat het zelfde ! gr. Martijn iemand anders antwoord op mijn vraag ??
|
||||
|
||||
Waarom 185/45-15? Dat scheelt maar 1,3% met 185/50-14. Dat lijkt me geen oplossing voor het probleem van teveel toeren.
|
|
|||
|
|||
Er zijn velgen zat, ik zou gewoon zoeken naar een ander setje, dichtlassen, opnieuw boren en ook nog afdraaien komt je sterkte niet ten goede... Als je dat wel doet, zet je je bouten alleen nog maar vast in een bijgelast stuk, en niet meer in het originele materiaal... lijkt me niet dat je dan met een gerust hart op weg kunt...
|
|
||||
|
||||
inderdaad, gewoon wat anders zoeken... niet moeilijker doen dan noodzakelijk...
|
|||
|
|||
had wel is een topic gelezen over a3 wielen waar ze de gaten van dicht hadden gelast en nieuwe geboord !
dus vandaar mijn vraag ! wilde ze eerst op mijn jetta mk1 doen want die heeft spatbord verbreders ! en die gaat ook niet zo laag (daily) ! denk dat ik maar opzoek moet naar wat anders ! gr. Martijn
|
||||
|
||||
Bij die A3 velgen worden de gaten meestal gewoon extra erin geboord, met dichtlassen zit je toch met inwendige spanningen die je in de velg gaat creëren. Is niet de veiligste oplossing.
Zijn zat mooie velgjes te verkrijgen op de markt, je vind wel een ander mooi setje
|
||||
|
||||
Ah daar zijn die wielz gebleven
|
||||
|
||||
Quote:
Wat maakt die teller afwijking dan uit?? Die dingen zijn sowieso al niet meer echte betrouwbaar bij hogere snelheden, gewoon rekening mee houden tijdens het rijden..
|
|||
|
|||
Quote:
opzich niet zo veel maar ik het een automaat met 3 versnellingen ! 120 op de teller is 105 via de tom tom (gps) en dan maakt hij ruim 3750 toeren !! is niet echt fijn als je een eind weg moet dacht ik zo ! gr. Martijn maar de wieltjes gaan in de bingo dus als er intresse is !