Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-05-2007, 22:12
patrick.kuiken patrick.kuiken is offline
Forum Newbee

Default Golf MKII 1987 versnellingsbak vervangen, Hoe heb ik het klusje geklaard... Episode I

Het hele verhaal is begonnen toen ik na 50km in zijn 4 gereden te hebben, hem moeilijk uit zijn 4 kreeg en hem er bijna uit moest beuken.
De bak schakelde op korte stukjes prima en was alleen moeilijk in zijn eerste versnelling te krijgen als de auto nog rolde.
Verder prima bakkie alleen na meer dan 50km niet, ik was dus tot de conclusie gekomen dat het de olie nog wel eens kon zijn die oud was, tenslotte is het wagentje al 20 jaar en had lang stil gestaan.

Goed Breezan op gebeld en in de computer opgezocht welk type olie en hoeveel, 1,5 liter zij hij........... fout! kwam ik later achter moet 3 liter zijn maar dat heeft nog een ander verhaal.
Naar huis gereden en al snel in de gaten dat de vul en aftap moer niet los te krijgen waren, altans niet met het gereedschap wat ik in de schuur had.
Snel de sloop gebeld en ik denk dat ik hier de grootste fout maak, ik laat me voor een kop koffie wegsturen en naar 3 kwartier werk zit de olie er dan eindelijk in.
Toen werd ook duidelijk dat 1,5 liter niet genoeg was want de olie kwam nog niet terug lopen via het vul gat, later na lezen en lezen bleek dat de laatste halve liter via het km-kabel gat moet worden bij gevuld (Mijn auto is van voor okt 1987)
Toch maar dicht geschroeft en in mijn auto gestapt, he! ik heb geen 1 2 en achteruit meer
Heel raar dit, alle bouten gecontroleerd of ze mischien ergens anders aan gedraaid hadden maar niets te zien.
Fucking hell...... zag geen smile voor dit dus dan zo maar effe........
Via zijn 3 en later heel zwaar ook zijn 2 ben ik pistoff naar huis gereden en verder klonk de bak ook gewoon normaal.

Naar veel lezen en nagedacht over spoelen toch maar besloten om zelf een recycled parts bak via internet laten in vliegen en met veel moet alleen de bak vervangen.
Nou ok 3 min hulp van mijn vriendin die het laatste startmotor moertje op zijn plaatst heeft gehouden.
Aangezien ik wat dat betreft een newbee ben en maar alleen handig, heb ik me rot gezocht naar documentatie over hoe ik mijn versnellingsbak moet vervangen en dacht wel een hoop te vinden..... not!
Mischien kijk ik verkeerd kan ook, dus omdat het mij gelukt is en het eigenlijk niet zo moeilijk is dacht ik laat ik die zelf hobby documentatie dan maar schijven, mischien heeft iemand er wat aan.

Ik zal in een andere Thread dit te proberen te beschrijven in mijn beleving.

Patrick,

Last edited by patrick.kuiken : 18-05-2007 at 22:29. Reason: Documentatie komt later.........
Reply With Quote
Reply

Posting Rules