#1
|
|||
|
|||
Hoe injectoren eruit, GTI 16V PL
Hey mensen,
Vandaag ff aan de auto gewerkt, maar nu wilde ik de rubbers van de injectoren vervangen, maar ik krijg die dingen er niet uit. Ze zitten dus echt muurvast. Ik kan ze wel naar links en rechts bewegen. De rede waarom ik die rubbers wil vervangen is, dat ze sissen, dus waarschijnlijk valse lucht trekken daar. Nu had Sebas (mellowyellow20VT) nog een KR spruitstuk liggen met injectoren erin, dus daar ens wat mee geprobeerd. Daar waren ze ook al niet uit te krijgen, anders dan met een hamer. Iemand een kunstje om die dingen eruit te krijgen, zonder het inlaatspruitstuk eraf te hoeven halen?? |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb ze bij mij eruit getrokken met een waterpomptang... wou perfect
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
heb je dan de injectoren zelf vastgepakt, of die pijpjes wat eraan zitten?? |
#4
|
|||
|
|||
injectoren zelf
pijpjes zijn de leidingen die nijp je dan dubbel |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb ze zo laag mogelijk vast gepakt en toen de waterpomptang tegen het inlaatspruitstuk aangehouden. soort van hefboom techniek... kon ze toen makkelijk los drukken.
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, dat d8 ik al, Maar kom je daarbij als je t inlaatspruitstuk erop laat zitten? Dan moet je ze dus vastpakken bij die "bout" wat bovenop de injector zit neem ik aan? |
#7
|
|||
|
|||
Ik deed het meestal met een schroefendraaier. Die onder een bepaalde hoek zetten zodat je en soort van wigje hebt. Dus dat je de schroevendraaier omlaag drukt en dat dan de injector eruit floept.
Schroefendraaier onder de rand van de "bout"zetten. |
#8
|
||||
|
||||
ik kon mijn inlaatspruitstuk gewoon laten zitten. en bij die ''bout'' vastpakken ja
|
#9
|
|||
|
|||
Nou, daar heb ik wat aan. Manieren genoeg zie ik zo. Als ik weer tijd heb, eens proberen.
Die dingen horen toch vrij vast te zitten he. En niet te sissen als de auto loopt neem ik aan. Kan het zijn dat ze valse lucht trekken? |
#10
|
||||
|
||||
Bovenstaande manieren werken perfect, ik deed het ook gewoon met een tang.
Als je ze er dan toch uit hebt, injectorzitting ook gelijk vervangen anders doe je half werk
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb de rubbertjes die onderaan zitten, die kleine dunne, en ik heb iets grotere dikkere rubbers. Die zaten op de explosiefoto van ETKA bovenaan. Zijn dat de zittingen? |
#12
|
||||
|
||||
De zittingen draai je met een inbus in de kop, uit mijn hoofd... bruin van kleur
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je verschllende uitvoeringen van Als je er om gaat neem dan de oude mee |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt. Houder voor verstuiver: 035-133-554 €1.55 ex 035-133-555A €3.50ex 1 van deze 2 is het |
#15
|
|||
|
|||
Ah ja,dat zijn dan die oranje dingen waar ze in zitten. Dan moet ik die ook nog maar gaan halen. Die zitten dus in het inlaatspruitstuk gedraaid met een inbus??
|
#16
|
|||
|
|||
Jeps.
Vrij grote inbus gaat erin. Ik meende 10mm |
#17
|
|||
|
|||
Ja, dat zou goed kunnen ja, die injectoren zijn ook ongeveer die maat, en die moeten er ook doorheen he. Bedankt voor de info. Volgende keer maar ens kijken.....
Moet zeggen, gisteren de gasklep ens heel goed schoongemaakt, nieuwe pakking er tussen, en t loopt al een heel stuk beter. Maar ja, we blijven hobbyen |
#18
|
||||
|
||||
Let wel op, die zittingen zijn vaak erg poreus en die rommel wil je niet in je verbrandingskamer hebben
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#19
|
|||
|
|||
Thnx for the info. Zal voorzichtig aan doen.
Misschien dan toch een idee, om ff het inlaatspruitstuk eraf te halen? Dan werkt t misschien wat makkelijker |