#1
|
||||
|
||||
spijlbus met 944 naven, schijven en Boxster 4-zuiger remklauwen
**Niet ieders cup-of-tea, but to hell with them !!
De hardware .. 944 wielnaven, 944 schijven (282mm, 20mm dik), Boxsterachteremklauwen, lagerspacerkit, nwe wiellagers en de remklauwadapters De gemonteerde schijf op de wielnaaf, met de Boxster remklauw Ná demontage van de 5x205 trommel blijft er een kale astap over, identiek aan die van een T2a (t/m 1970) Hier is de remklauwadapter op het fuseestuk gemonteerd. Na montage van de naaf op de astap kunnen de gaten voor de bevestiging van de remklauw geboord en getapt worden. De wiellagers zijn vervangen, en onder de nieuwe lagers worden dus de alu ringetjes gelegd, dit om het lengteverschil in de astap (Porsche is dus korter, en anders kan je het lager niet opspannen) op te vangen. Vandaar ook de plattere vetkeerring, enerzijds om tussen het binnen en buitenlager meer ruimte krijgen (een bus heeft een 10mm langere astap) en anderzijds om aan de fusseestukkant ruimte te krijgen voor de remklauwadapter (8mm dik) Hier zit de remklauw op z'n plek .. de standaard remleiding pastte zo in de klauw. Op termijn komt er een Goodridge remleiding set onder, en wordt er een rembekrachtiger gemonteerd. En hier zit de 4,5x15 met 165/50x15 band gemonteerd .. komt nog iets verder naar binnen dan met z'n orginele 15"stalen spijlbusvelgen. Er moesten wel wat lasjes aan de binnenzijde van de velgen gladgeslepen worden, maar de remklauw loopt nu vrij !! Vanmiddag kunnen -hopelijk- de 5x130 achtervelgen eronder. Daarna wordt de motor aangepast, en komt er een andere hoofdremcilinder met rembekrachtiger en remdrukklep onder. Ook zullen de remleidingen aangepast worden.
__________________
Alain Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
Ik zeg dikke shit, mooi spul hoor. Remt 'ie tenminste echt.
|
#3
|
||||
|
||||
woow, heftig
heeft aardig wat knaken gekost
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#4
|
|||
|
|||
dit ziet er serieus uit !!!!
gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#5
|
||||
|
||||
op een auto die 110km/h loopt
maar wel vet hoor! |
#6
|
||||
|
||||
WOW,dat ziet er super uit.
@area51:is dit ook te maken op een golf1,heb nu trommels voor en een adapter naar 5x130 met 6x15 fuchs?????
__________________
Bla Bla, Bla |
#7
|
||||
|
||||
zeer mooie combinatie zo, vind die wielen geweldig!
|
#8
|
||||
|
||||
To hell with me
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Voor iemand die een foto van een pedofiel als avatar neemt is dat ook de enige oplossing.
__________________
Alain Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
|
#12
|
||||
|
||||
love and peace voor de luchtkoelers toch..niet veel van te merken hier
leuke stoppers hoor...zullen wel goed hun werk doen.... welke bus is dit trouwens? ff een totaalplaatje misschien? ziet er nu al goed uit namelijk
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
Busje van Wouter?
|
#14
|
||||
|
||||
__________________
Alain Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
NIce, dus nu kan er een snellere motor komen
|
#16
|
||||
|
||||
pfff netjes hoor is ie zaterdag ook te zien in biddinghuizen 60 jaar transporter festival??
__________________
Www.retro-cruisers.com |
#17
|
|||
|
|||
Hoe doe je dat met die adapters? Eerst de klauw om de schijf (evt druk zetten) en dan met boren? Maw hoe bepaal je de juiste plaats voor de boringen.
Zulke dingen vindt ik altijd, maar lastig te bepalen/meten.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#18
|
||||
|
||||
Ff twee fotootjes van mij. Na 5 jaar trommels is het nu serieus remmen en dat went heel erg snel moet ik zeggen...
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#19
|
||||
|
||||
macGyver heeft de klauw met karton ertussen aan beide kanten op de schijf geschoven en dan met een lijmklem vastgezet. Toen was het een kwestie van boren en draad tappen. Als de schijf maar vrij kan draaien, door het karton centreert hij wel op de schijf.
|
#20
|
|||
|
|||
Kijk, dit is eigenlijk best een vereiste met zo'n bussen... Stukken veiliger, erg netjes gemaakt ook!
DIKKE bus wouter, maar komen er dan op z'n tijd ook nog dikkere porsche wielen onder of blijf je bij deze look? (ook niet mis!) |