#1
|
||||
|
||||
Retro Jetta 1 M-TDI automaat
Altijd al de kontjes man geweest na zeker een stuk of 5 type 2 jetta's eindelijk maar een type 1 gekocht.
Ja, ik wou een vierdeurs. Vind het nou eenmaal mooier. Voor de derde keer een wijziging in de planning... Eerste planning was om er een 1600 GTD in te gaan lepelen. De motor lag al kaar en toen kreeg ik een nieuwe baan en de kans om een G60 met automaat te kopen. Ik ben toen begonnen met het ombouwen naar G60. Toen alweer een baans wijziging en weer een Caddy 1 erbij gekocht. Helaas is het niet mogelijk om de kids met de caddy naar de oppas te brengen. Dus de Jetta toch maar ombouwen naar diesel. Voor de caddy had ik al een AHU 90pk TDI 1997 met 128 duizend kilometer op de kop getikt. Deze motor ga ik gebruiken voor de Jetta nadat hij omgekeurd is naar diesel met een 1600d en automaatbak. De bedoeling is om hem redelijk standaard op te gaan bouwen met wat retro features. Verders het dashboard, stuurkolom en de kabelboom uitgebouwd, Nu nog het Lupo dash plaatsen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" Last edited by DÁ-BRT : 21-06-2006 at 11:57. |
#2
|
||||
|
||||
mooie jetta
zal wel lekker lopen met zo`n G60 erin!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Weer jaloers vandaag .. wat een kutdag
Ik zal maar stoppen met fotos bij mijn project te plaatsen : je gaat nu al winnen . Erg cool project !!! |
#4
|
||||
|
||||
Ow ja deze week zijn mijn velg adapters klaar (tenminste als ik er tijd voor vrij maak.)
Er komen stalen 15" kever velgen onder die ik laat verbreden tot de max breedte achter en een breedte van 7" voor. Dan zilverkleurig poedercoaten en er bolle embleemloze wieldoppen op. Aangezien ik geen adapters kon vinden van steek 5x100 naar 4x130 heb ik ze zelf maar ontworpen en laat ze nu draaien bij een kameraad. Ze zijn klaar maar moet de draadbussen er nog inpersen.. Trouwens ook leuk om een Tap te vinden in M14x1.5
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#5
|
||||
|
||||
Nee, ik wil gewoon eindelijk een smooth ride bouwen.
Mooi qua uiterlijk en goed qua techniek, dat gecombineerd met mijn zwakte voor mechanische lading.... Lekker veel chrome gecombineerd met een mooi hedendaags kleurtje....
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#6
|
||||
|
||||
bert je moest nog maten hebben...mail me ff
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
Shit man, als ik dit lees heb ik al geen zin meer om een 16v erin te kwakken!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#8
|
||||
|
||||
Phat project
|
#9
|
||||
|
||||
oei das een mooi project, cool dat dash, zalm m zekers volge
|
#10
|
||||
|
||||
Very Nice !!!!!!!!!!
Veel foto's........... Jaaaaaaaaaa !!!! Grtz......... LRR Ps: @ BMM: Oettinger misschien een idee, of G40 of 16V Turbo ????
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#11
|
||||
|
||||
Jow, dit is nog eens een project
Succes ermee! |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Eerst maar eens die 16v erin, kan later wel een turbootje op jah!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt gelijk.........ik was ff weer te enthousiast
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#14
|
||||
|
||||
Mooi project! Vind een jetta 1 4 deurs ook het meeste hebben. En vooral met een G60 erin.... heerlijk, die mechanische lading idd...
|
#15
|
||||
|
||||
Zekers een mooi project dat ik ga volgen.
Veel succes met de inbouw van het dash en de G60.... En plaats ff foto's van de vorderingen
__________________
'95 Golf III GTI 16v (ABF) |
#16
|
||||
|
||||
Ik moet nog foto's maken van de achteras, voor ophanging, en van alle overige werkzaamheden. Mja... tijd.
Ik heb voor de toekomst in de planning staan om een 20vG60 op te bouwen met een 1Z diesel onderblok. Maar voor die motor heb ik het geld nog niet dus eerst genieten van de G60 en als die gaat vervelen heb ik vast weer wat geld bij elkaar gespaard...
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
20VG60 is al eens gebouwd maar was geen sucses. De Glader kan niet genoeg vulling geven voor een 20V kop.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#18
|
||||
|
||||
Hmm ik hoor anders op andere fora andere verhalen over deze combinatie.
Waar heb jij deze info vandaan?
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#19
|
||||
|
||||
Erg leuk project! Succes ermee! Lupo dash is wel origineel id!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Engelse firma, volksspeed heeft een 2 jaar terug al een motor gebouwd. Maar deze was erg teleurstellend. De Glader heeft gewoon niet genoeg capaciteit om te vullen. 1800cc gaat net met de poort grote van de 8V of 16V. Maar een 20V heeft zulke grote gaten dat de snelheid van je lucht heel erg terug loopt. Je krijgt dus een verstoord mengsel. Je moet een 20V ook behoorlijk vullen wil je er vermogen uithalen. Vaak zie je K04's K24's met 1.5bar en hoger vullen om dan net over de 300pk te komen. Maar als jij mensen kent die het voorelkaar hebben? Ben ik erg nieuwsgierig, zeker naar vermogensuitdraaien van die motoren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |