|
|||
|
|||
Tandriem na 14000km kapot
Hallo beste mensen
Ik heb een probleem met mijin VW Passat van bouwjaar 2000 08-2006 heb ik een grote onderhoudsbeurt gegeven op 188000km aan mijn auto twv €1800.- waar letterlijk alles is vervangen o.a. tandriem etc etc. auto staat nu inmiddels op 202000 km en en tandriem is nu kapot gegaan na 14000km ben naar de dealer geweest en zegt dat zij het ook echt hebben vervangen mijn willen ze het eerst nakijken op kosten van mij voor 250 euro en daarna willen ze kijken of het onder garantie valt of nie wie zou mij kunnen helpen met wat ik allemaal kan doen en waar ik recht op heb mvg |
|
||||
|
||||
de bovag?
|
||||
|
||||
als je de met rekeningen aan kan duiden dat die tandriem ook echt vervangen is, kun je met de kapotte riem naar een onafhankelijke schadeinstantie gaan. Deze kunnen zeggen of de riem door toedoen van de dealer stuk is gegaan of niet is vervangen.
kennis van me heeft zo de schade kompleet vergoed gekregen met een dergelijk probleem (distributiekapot geknapt na vervanging)
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt inderdaad, ik heb ook zoiets meegemaakt met mijn vorige Edition One. Bij de garage waren ze vergeten om het nokkenastandwiel fatsoenlijk vast te draaien met gevolgd dat mijn tandwiel er na een week vanaf was gelopen en ik met 4 kromme kleppen zat te kijken. Maar dit was ook op zo`n zelfde manier opgelost en heeft me geen stuiver gekost. |
|
||||
|
||||
Zegt en dealer dat? :S Die is vast wel lid van de bovag, laat die het maar uitzoeken.
|
||||
|
||||
Quote:
Rekening mee, naar de dealer...pak de aftersales met de grootste bek direct bij zijn nekvel en geef hem de huid vol. En vooral roepen dat je rechtsbijstand inschakelt, en Pon op de hoogte brengt van de incapabele zooi die je aantreft in die garage. 250Euro zelf betalen....geloof niet dat ze dat 1x moesten herhalen. Trok ze aan hun oogleden naar de auto toe. Maar ze proberen het.