|
|||
|
|||
Total los of te repareren?
Hallo,
Foto's zeggen genoeg denk ik ........ http://markmk1gti.hyves.nl/fotos/54975655/0/irBk/ Nou? is dit te fixen? en zo niet wat gaan we dan doen met deze auto? in onderdelen verkopen of in zn geheel? alvast bedankt? mark Last edited by markmeenhuis : 27-03-2007 at 11:09. |
|
||||
|
||||
flink roestplekje!!
misschien wel verstandig om wat meer info van de auto te geven, en wat meer foto's
|
||||
|
||||
volgens mij linke soepie
In principe is alles te repareren maar ik zou wel heel goed opletten Je mag zelfs niet eens lassen aan een subframe. iets meer foto's zou duidelijker zijn |
|
||||
|
||||
Ik zou er serieus over gaan denken om een ander te zoeken. een dergelijke reparatie loopt echt in de papieren (ook als je het zelf doet). bovendien is er naast deze plek, vaak nog meer doorgerot. bij verkoop in onderdelen krijg je er dan nog het meeste voor terug. een andere optie is om er een ander voor terug te kopen die in het principe hard en netjes is maar met bevoorbeeld een kapotte motor en lelijk interieur. op die manier kun je alles overzetten en relatief goedkoop verder hobbelen.
anyway.. Succes man...
|
||||
|
||||
heb ik ook een keer gehad heeft me 1500 gulden gekost en toen bleek dat de wagen niet meer uit te lijnen was.
Dikke shit dus.
|
||||
|
||||
Waar kijk ik naar? Een stuk bodem wat los is gerot en nu verticaal staat?
|
||||
|
||||
Volgens mij is de draagarm ophanging doorgeroest
Foto's van je roest op je hyves zetten btw? Binnen kort krijgen we hier nog linkjes naar sugababes e.d.? |
|
||||
|
||||
Ohja, nu zie ik 't. Oei, da's wel heel erg, daar moet je wel heel gemotiveerd voor zijn om dat te maken.
|
||||
|
||||
Quote:
Jij zou het maken |
|
|||
|
|||
Hmm okay, duidelijk....
Ik denk dat ik er ook niet aan begin, volgens mij zijn er ook geen reparatie delen voor. De auto heeft op die plek veel te verduren gehad, met name omdat ze dat punt als krikpunt hebben gebruiken de laatste jaren. Mn bodemplaat was ook al ingedeukt.... De anderekant zit ook wel iets roest op die plek. De auto in kwestie: mk1 GTI '78 1.6i EG motor met spaghettie(zit er nog geen 100km onder) 215Dkm 1/2 jaar geleden complete achterremmen vervangen + handremkabels apex verlaagt supersprint einddemper. Tja veel meer zit er niet aan een golfje... En de lak is ook slecht op veel plekken.... Ik zal eens betere foto's maken van de rotterij. |
|
||||
|
||||
kzie nu net ook wat dit moet voorstellen, is 90° naar rechts gekanteld.
Ziet er inderdaad niet zo fris uit, maar als die 78er gti op andere plekken wel nog te doen is, lijkt me dit mss toch nog fixbaar? Deel uit een andere auto slijpen en laten inlassen (of zelf doen). (heb totaal geen id of dit kan of mag) keep it up |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja idd groot gedeelte uit een sloop golfje slijpen en in deze lassen. Lijtk me toch wel jammer om hem weg te doen zo'n plekje Alles mag voor de apk zolang het niet zichtbaar is qua laswerk op plekken waar het eigenlijk niet mag |
|
||||
|
||||
Tja, alles is te repareren. Zou eerst eens informeren of je hier wel aan mag lassen.
Weet niet waar je vandaan komt, maar in Olst zit een VW/Audi sloop. Daar staat genoeg schroot waar je dit stuk uit kan slijpen
|
|||
|
|||
Alles is te maken Als de rest nog redelijk tot goed is zeker doen/laten doen
|
|
||||
|
||||
Dat de auto een 78er GTI is maakt dat het ondanks dat het een hele vieze lastige plek is toch wel interessant is om te repareren (zo'n auto is het wel waard!).
Er bestaat, zover ik weet, inderdaad geen immitatie plaatwerk voor. Dit is ook meer dan plaatwerk: het is een (zeer belangrijke) dragende constructie. Wat ik zou doen is uit een andere Golf (die om goede redenen gesloopt wordt) het hele deel uitsnijden en hier netjes in verwerken. Alles is te doen, het kost veel tijd en veel secuur werk, maar ik zou het persoonlijk voor deze auto wel waard vinden (mits de staat van de auto het verdient).
|
||||
|
||||
voila, lijkt me nu duidelijk dus
hebje soms meer foto's van deze auto? |
|
||||
|
||||
Alles is te maken hoor ,we hebben bij de mk1 gti van m'n zwager zelfs een hele nieuwe bodem in de auto gezet (was ook imitatie te krijgen ) dus zal dit zeer zeker te maken zijn !
Je staat er soms versteld van wat er nog te krijgen is aan plaatwerkdelen ! Of anders er een stuk in zetten van een andere golf 1 ,er zit zeer zeker wel werk in ,maar voor een echte (goede)plaatwerker is dit wel te doen . Mits ,zoals stijn het al zegt ,de auto het verder waard is . In ieder geval succes ,en maak eens een betere foto van de plek ,als dat mogelijk is .
|
||||
|
||||
het is een verdomd secuur werkje als je maar een beetje verkeerd zit is gaat je hele wegligging en rijgedrag naar de kloten.
Ik kan het weten. Auto was niet meer uit te lijnen.
|
|||
|
|||
Hoe is de golf er verder aan toe??