#1
|
||||
|
||||
roken G60
Hallo,
zo af en toe, bij volle belasting, lijkt het wel of er een flinke dot rook mee de pijp uit gaat. Na diverse malen constateren blijkt dat het olie pijl dus niet zakt, helemaal niet zakt. wat kan dit zijn dan? |
#2
|
||||
|
||||
zwarte, blauwe of witte rook Meneer Melgers?
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
iets blauw als ik start maar meestal zie ik het in de avond als een auto achter mijn zit....ik zie het in zijn verlichting....dus dan is de kleur mij onbekend.
Oliepijl blijft goed, koelwater stand is normaal..... |
#4
|
||||
|
||||
Kan natuurlijk olie zijn (een druppeltje olieverbruik zie je niet snel op de peilstok, maar maakt al snel veel rook - denk vooral aan kleprubbers), maar kan ook een teveel aan brandstof zijn (zeker bij plotselinge acceleratie).
Weet niet met wat voor chip/brandstofdruk je rijdt?
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
kleprubbers zijn vernieuwd 19dkm geleden.
ik rijd wel met opgepepte chip, weet merk / naam niet. Kan het aan brandstofdruk liggen? die is iets verhoogd ja |
#6
|
||||
|
||||
Brandstof druk denk ik niet zozeer, eerder aan de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten. Als dat met die chip ook wat meer is geworden dan zou het misschien kunnen. Wat je kan doen is even de uitlaatzijde van de G lader losnemen (slang/buis) en even kijken of daar geen plas olie in staat. Mag/moetr beetje vettig zijn maar geen liters zeg maar
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
Dat kan ook nog inderdaad, dat je G-lader wat olie verliest (keerringen).
Ingespoten brandstofhoeveelheid is overigens volledig afhankelijk van de brandstofdruk Marco (de injectors zijn niet meer dan klepjes), dus een hogere brandstofdruk resulteert ook in meer (danwel teveel) ingespoten brandstof.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
de slangen en buizen zijn vettig ja, maar geen plassen zichtbaar.
Ik denk dat ik het bij d ebrandstof druk moet zoeken. Ik heb er wel wat aan zitten kloten...ik draai het terug.... vandaar ook de vlammen en ZEER riante verbruik |
#9
|
||||
|
||||
dan heb je je eigen vraag toch al beantwoord, Mr Melgers.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
geen idee dat die vettigheid tot zulke rookwolken zou leiden. Ik kan me zomaar bedenken dat alles lekker de intercooler in druppelt....en dies nog al aan de maat, dus zal het wel ff duren voordat het het inlaatspruitstuk bereikt. Ik ga al naar iemand die de lader even open gaat schroeven voor een opinie.
|
#11
|
|||
|
|||
Controleer of er Goetze keerringen in zitten, anders zal ie sowieso lek zijn.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#12
|
||||
|
||||
ik zal het allemaal eens vragen. in ieder geval gaat de brandstof druk weer omlaag. Als het toch niet verbrand wordt.....
Last edited by Edward : 20-03-2007 at 21:04. |
#13
|
||||
|
||||
andere potje gemonteerd....hij rookt een stuk minder ja. Wat een verschil....
|