|
|||
|
|||
Ontstekings vraagje
Op m,n MK I 16V met Webers zit een stand alone ontstekings systeem
Nu ben ik alles weer aant installeren en zit ik met een zwarte draad waar ik niet meer weet waar die op aangesloten moet worden . Het is de dunne zwarte draad , de dikke zwarte gaat als het goed is naar de konstante + Kan iemand me vertellen waar de zwarte draad op moet komen !! Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Bobine?
|
|
|||
|
|||
Zit er een oog als stekker aan dan is het waarschijnlijk de massa
|
|
|||
|
|||
Er gaat al een groene draad vanuit de onstekingsmodule naar de bobine en zit op aansluiting 1, dus dat denk ik niet
Wel alvast bedankt voor je reactie, nog iemand die een idee heeft?? |
|
|||
|
|||
Aan die dikke zwarte zit wel een oog ja , dat moet dan de massa zijn ? Zo goed dat ik hem nog niet heb aangesloten ,ik hed er een labeltje op geplakt en er + op gezet .
Ik vond het al zo raar , een constante plus en dan zonder zekering , leek me al een foutje . Hoe wordt de module dan aangestuurd ?? |
|
|||
|
|||
Bruin of zwart is meestal een -
Rood constante + en gekleurd of met een streep voeding voor iets Module komt van je bobine is als het goed is een rode en een groene[naar module] en een zwarte[Massa] |
|
|||
|
|||
Maar het probleem is dat er twee zwarten zitten en geen rode , er zit wel een groene en die gaat naar aansluiting 1 op de bobine .
Ik heb zelf het vermoeden dat de dunne zwarte toch ook op de bobine komt maar dan op de andere pool , nummer 15 Kan iemand dit misschien bevestigen |
|
||||
|
||||
kun je er ook een foto van sturen?? Er zit namelijk ook een draad aan die je brandstofrelais bediend. Deze geeft door wanneer de pomp moet gaan lopen.
grts |
|
|||
|
|||
De rode en de groene zitten aan 1 stekker op de bobine en de dunste van de zwarte aan de andere stekker van de bobine
|
|
|||
|
|||
Ik heb het inmiddels gevonden en het klopt , de dunnen zwarte draad hoort op de andere aansluiting van de bobine .
Daar komt dan een geschakelde plus bij die er voor zorgt dat hij dat lopen. Superrr , jongens bedankt voor de moeite |
|
||||
|
||||
|