#1
|
||||
|
||||
Oliekoeler
Een aantal Golfjes 1 zijn uitgerust met een oliekoeler. Mijn cabrio is dat standaard niet. Ik heb een complete set liggen, incl. het filterhuis, waar deze op aangesloten kan worden.
Als ik het andere filterhuis om ga zetten, zit hier, met de aansluiting op het blok, een andere pakking tussen? Neem aan dat dit niet "koud" op elkaar zit. Of zijn er een soort van complete setjes hiervoor te koop, met pakkingen e.d. om alles lekvrij aan te sluiten? Evt tips en dergelijke zijn ook welkom...
__________________
Cabby |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Het filterhuis zit met maar 1 pakking op het blok. Meer niet.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#4
|
|||
|
|||
volgens mij zijn de aanslitingen het hetzelfde, alleen de filterhuizen anders, kun je simpel vergelijken als je beide bij de hand hebt. En anders ff vragen of er verschillende pakkingen zijn bij de automaterialen zaak/dealer.
|
#6
|
||||
|
||||
Kun je deze zomaar erop zetten...? Daalt de algemene systeemdruk dan niet daardat er een groter volume in kan...?
|
#8
|
|||
|
|||
Als het goed is gaat de thermostaat bij +-110grc open en dan gaat de koeler koelen
de pomp heeft de zelfde opbrengst Alleen de 16V heeft meer |
#9
|
||||
|
||||
Is allemaal hetzelfde Christiaan, gewoon een filterhuis-motorblok pakking van Golf 1/2/etc. (heb geen EDGAR bij de hand, geen nummer van, sorry).
Heb je een Golf 1 setje? Dat is dus een oliefiltersteun met daaraan de leidingen. Zijn goede sets. Voor Golf 2 (GTI) werd een soort sandwich-adapter geleverd, die tussen oliefilter en steun kwam. Ook aftermarket setjes van bijvoorbeeld MOCAL werken zo. Voordeel is dat de hele steun niet van het blok hoeft. Let je wel op of je je bestaand aantal druksensoren op de steun ook kwijt kunt in de Golf 1 steun?
__________________
Quote:
|