Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 11-03-2007, 18:43
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru

Default hoe kun je het beste a stijl kappen plaatsen

Hallo,

ik wil mijn gti origineel maken en nu horen er ook a stijl kappen op. Nu heb ik net zo'n setje opgedaan en ik wil ze gaan monteren. Omdat ze onder de raam rubber moeten wou ik graag weten hoe je ze het beste kunt monteren.

Moet dat gewoon met een draadje met afwasmiddel eraan? Dat je die onder de rubber probeert te krijgen of hebben jullie daar anders methodes voor.

Groeten Ronald
Reply With Quote
Old 11-03-2007, 19:35
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Gewoon met een platte schroevendraaier het rubber erop "floepen"

Niet te grof te werk gaan, want je wil geen beschadegingen denk ik

Heb bij die van mij op 2 plekken ook nog wat ramenkit te zitten zodat ze goed vast zitten.
Reply With Quote
Old 11-03-2007, 21:30
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Gewoon met een platte schroevendraaier het rubber erop "floepen"

Niet te grof te werk gaan, want je wil geen beschadegingen denk ik

Heb bij die van mij op 2 plekken ook nog wat ramenkit te zitten zodat ze goed vast zitten.

Zit fabriekaf een plakerige substandtie onder
Soort zwarte kauwgom
Reply With Quote
Old 11-03-2007, 22:48
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic

waslijntje met afwasmiddel of siliconenspray en dat onder het rubber doen en daarna net als een ruit erin trekken, werkt perfect. Zou het zelf niet doen met een schroevendraaier.
Reply With Quote
Old 12-03-2007, 07:24
Bonito Driver's Avatar
Bonito Driver Bonito Driver is offline
VW Enthousiast

geen zuurhoudend "glijmiddel" erop doen dit is erg slecht voor je rubbers!! en kit is niet noodzakelijk de mijne zit ook alleen achter het raamrubber en in de dakgoot en is er ook nog nooit afgewaaid..

Greetzz Wilmer
Reply With Quote
Old 12-03-2007, 10:35
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Met schroevendraaier gaat prima hoor. Je moet natuurlijk geen scherpe fijne pakken waardoor je je raamrubber half kapot steekt.

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Zit fabriekaf een plakerige substandtie onder
Soort zwarte kauwgom

Dat was bij mij niet al te fris meer dus daarom heb ik het vervangen door een beetje kit. Ze zitten er bij mij nog steeds op en ik heb wel sneller gereden dan 120 Heb wel eens gehoord dat ze er bij sommige mensen afwaaien als er niets tussen zit.
Reply With Quote
Old 12-03-2007, 16:41
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru

bedankt voor de reacties. ik probeer het wel even met een draadje. Ik had al voorzichtig met een schroevendraaie geprobeerd maar ik vondt het geen succes. Omdat de rubber steeds weer een beetje terug gleed moet je hem er steeds weer tussen steken en daar ben ik niet blij mee.

Ik zal binnenkort ook even weer een foto plaatsen van mijn gti. Heb er weer het een en ander aan veranderd. Ik Moet de a stijl kappen nog even monteren. Ook de sticker om het achterraam ga ik er binnenkort even opzetten. Dan wordt het ook al weer wat
Reply With Quote
Old 12-03-2007, 17:30
Bonito Driver's Avatar
Bonito Driver Bonito Driver is offline
VW Enthousiast

wat bij mij perfect werkte om er weer een raam in te zetten VD draad (elektrisiteits kabel om door buisjes te trekken in een huis) en dan de dunne zwarte is lekker soepel glijd goed en je trekt het niet stuk.. maar dan moet je natuurlijk wel een stukkje hebben liggen want tis te duur om een rol van 100 meter te kopen als je maar een metertje nodig hebt Succes en ben erg benieuwd naar je GTI
Reply With Quote
Reply

Posting Rules