|
||||
|
||||
Klepdeksel pakking vervangen?!
Ik wil dit weekend mijn klepdeksel pakking (als het ding zo heet) gaan vervangen, moet ik nog ergens rekening mee houden? Het is een Golf 1, 1.1 uit '76.
Natuurlijk heb ik de pakking al gekocht...... (voor de bijdehandjes onder ons) Ik hoor het graag. |
|
|||
|
|||
Als je de kurken pakking bedoelt: zeker niet te vast aandraaien, voorgeschreven aanhaalmoment aanhouden.
Stelt verder niks voor.
|
||||
|
||||
Quote:
Het is inderdaad een "kurken"-pakking. Weet je toevallig ook wat het voorgeschreven aanhaalmoment is? Of waar dit te vinden is? Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
10nm, ik had het toevallig zelf opgezocht omdat ik morgen mij koppakking ga vervangen.
|
||||
|
||||
En als je de drang voelt om vloeibare pakking te gebruiken: laat m even drogen voordat je de moertjes aandraait: anders floept ie er zo tussenuit.
|
||||
|
||||
Quote:
Dank voor de tips! Ik ga nu nog even een momentsleutel regelen en dan aan de slag. |
|
|||
|
|||
moet dat niet, officieel, ook in een bepaalde volgorde? Of is dat alleen bij de koppakking echt belangrijk (natuurlijk wel belangrijker als bij dit)...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Je kunt het doen van binnen naar buiten |
|
||||
|
||||
Er staat geloof ik 10nm voor de moertjes.
Dit is gewoon handvast. De veerlijst eronder zorgt dat ie niet losloopt. (maar daar vertrouwde ik nooit op )
|
||||
|
||||
Nou, het is gelukt!! Met dank voor de hulp!
Zaterdagmiddag even de inbouwwerkplaats van Halfords gebruikt en de momentsleutel van de naastgelegen Peugotdealer geleend. Blij dat ik hem zelf niet heb hoeven kopen..... De oude pakking was echt aan vervanging toe. Hij lekt nu iig geen olie meer en aangezien de luchtfliter toch open moest voor deze reparatie heb ik gelijk maar een nieuwe luchtfilter geplaats. De oude was ook wat asmatisch aan het worden. Volgende klus: velgen stralen en coaten, moet alleen nog even een goede kleur stelling bedenken..... |
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd Dirk, met je eerste technische ingreep
|
||||
|
||||
Goed werk Hier begint het mee. Volgende keer lepel je de motor eruit en ga je de koppakking vervangen en las je ff nieuwe wielkastranden in je auto