#1
|
|||
|
|||
Bokken en stoten Golf II
Hey,
in een poging om mijn motor stationair goed te laten draaien, heb ik de ontsteking wat vervroegd. Heb dat gedaan tot hij net niet meer pingelde. Hij loopt koud nu perfect, en ook warm loopt hij perfect. Stationair dan, want als ik tussen de 2000 en 3000 toeren kom, gaat hij bokken en stoten. Ik heb een zeer scherpe as van 300 graden, dus ik verwacht ook geen soepel ritje, maar het stoten was eerst niet. Ik snap dat hij een stuk zenuwachtiger wordt bij het vervroegen, maar misschien dat jullie nog een idee hebben? Hij loopt over het algemeen wel soepeler, alleen in dat gebied gaat het mis. Misschien CO afstellen (die staat hoog nu!)? Het gaat om een K-jet EV motor. Alvast bedankt ! |
#2
|
|||
|
|||
Aiii...kan hij naar 'Golf en Jetta MkII'?
|
#3
|
|||
|
|||
Tips, ideeen?
|
#4
|
||||
|
||||
verplaatst
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
||||
|
||||
Bougies nog OK? Mijn auto ging tekeer als een rodeopaard tot er nieuwe bougies in gingen.
__________________
Ex-eigenaar van de NZ-raket! |
#6
|
|||
|
|||
Neem aan van wel...wordt minder als ik hem weer verlaat. En hij liep hiervoor ook goed met de bougie's. Maar de ontsteking wil ik niet meteen weer terugdraaien, want dan loopt hij koud weer niet stationair...!
Dus misschien dat iemand ervaringen ermee had en dat ik het weg kon 'filteren' door hem wat rijker of armer te laten lopen (brandstrofdruk is ook hoger ---> meer doen, of minder?)...co is vrij hoog ---> iets meer doen, of minder? Zelf testen kan natuurlijk ook, maar eerst even hier peilen kan geen kwaad dacht ik ! |
#7
|
|||
|
|||
Nou, ik heb de ontsteking nu zo staan dat hij net niet bokt.
Maar nu loopt ie dus ook net niet stationair als hij koud is! Alsof ie t weet... Dus het is óf het één óf het andere? Of is het stotteren een teken van teveel benzine? Dus dat ik eens probeer om mijn brandstofdruk en/of CO omlaag te doen? Met optrekken geen last, alleen met constant in toeren rijden! Alvast bedankt ! |
#8
|
|||
|
|||
Mmm, bij acceleren heb je toch acceleratieverrijking? Dus zou je 'm juist meer benzine moeten geven...?
|
#9
|
||||
|
||||
begin er nu ook weer last van te krijgen
als ik een half uurtje op de snelweg rijdt, begint hij ook te bokken en soms houdt hij er helemaal mee op als ik dan ff met de hand gas geef (onder de kap) doet hij het weer een poosje maar later begint het hele verhaal weer opnieuw iemand een idee hoe dit komt? |