#1
|
|||
|
|||
Ruitenwisser interval schakeling
Hoi mensen,
aangezien dit mijn eerste golf is, bij deze een noob vraag: (zoekfunctie leverde niks op) Mijn golf mk1 uit '83 heeft geen interval stand voor de ruitenwisser. Is dat normaal? Kan ik die naderhand zonder gepruts inbouwen? Zijn er upgrade-setjes te koop of moet ik die uit een andere auto halen? bedankt alvast voor jullie hulp |
#2
|
||||
|
||||
In de wisserhendel zit een wit blokkeerblokje waarmee de intervalfunctie
geblokkeerd word. Wanneer je deze eruit haalt en het goede relais plaats moet de interval werken. Waarschijnlijk zit het goede relais al in de 83er golf. Gr Jan. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik neem dat even serieus, maar de lach zit wel in mijn gezicht. Waarom wordt die geblokkeerd? |
#4
|
||||
|
||||
Voor de goedkopere modellen zonder interval.
Blokkeerpen kost minder dan een nieuwe hendel ontwerpen. En ik heb natuurlijk ook nooit gezegd dat je me MOEST geloven. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dus ze hebben dat blokje erin gezet voor mensen die niet zoveel geld uit wilden geven. Dat blokje erin zetten kostte dus extra geld voor de fabriek, om dan de auto goedkoper te kunnen maken. HAHA! Ik zal vanmiddag gelijk even kijken. dank je wel! |
#6
|
||||
|
||||
Tja net als de optie toerenteller bij bijvoorbeeld de Mk2 en Mk3. De kabel aansluiting ligt er wel. De meter kost wel meer geld. De kabelboom passen ze niet aan, gevolg lose stekker. Achteraf dus zo te monteren!
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dus niet alleen bij Audi hebben ze van die vage werkmethodes gehad Maarja, des te beter voor ons. Hoef je niet al teveel kabels te trekken |
#8
|
||||
|
||||
Dat zijn geen vage methodes. Tis gewoon niet meer als logisch. Ik weet niet of je wel eens een productieproces/lijn ontwikkeld hebt? Het doe is zo min mogelijk stappen. Gevolg zo'n min mogelijk handelingen/werknemers dus minder kosten.
Zo was er een amerikaan die had een stratermakers bedrijf. Hij had zijn werknemers lang geobserveerd en heeft het aantal handelingen tijdens het straten teruggebracht naar de helft. Dit scheelt dus veel tijd en levert weer geld op. Zo ook bij dit soort dingen van kabelbomen. Nu ontwerp je er maar eentje. En gebruik je soms een stekker niet. Zijn er minder keuze mogelijkheden aan de productielijn dus scheelt het tijd. En die uitgespaarde tijd is meer winst als 2 verschillende kabelbomen. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik bedoel eigenlijk niet de kabelboom. Dat is voor mij wel duidelijk. Maar de MOEITE er zo een plastic blokje in te zetten, omdat de koper geen interval schakeling kan betalen. Ofwel er verder alles gewoon in de auto ligt. Dus meer moeite (blokje erinzetten) om er een goedkopere auto van te maken. |
#10
|
||||
|
||||
Als je dan ook nog relais 99 plaatst op de plek waar nu 19 zit is je interval nog regelbaar ook.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#11
|
|||
|
|||
Zit nou dus op ieder standaard relais ook interval schakeling? Dus als jij het blokje er tussenuit haalt heb je sowieso interval? Geinig
|
#12
|
||||
|
||||
Is de lach alweer van je gezicht ,of zit ie er alweer omdat je voor weinig
klaar bent |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
bedoel je dat je dan net als bij een type 3 de interval kunt regelen met het erop en eraf zetten van de ruitenwissers?? dat zou ik wel willen inbouwen dan in mijn cabby, werkt dat ook bij een 92er dan??
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Oh die zit er nog steeds hoor Maar ook omdat mijn ontsteking eindelijk binnen is, dus dat wordt weer sleutelen vandaag. Wat ik me afvraag, relais vervangen om het interval de kunnen regelen. Waarmee regel je dan? |
#15
|
|||
|
|||
als je dan de hendel vlug omlaag tikt, en dat na 10sec weer doet maar hem omlaag laat staan, dan is de interval 10sec. Zo werkt dat...
Maar gewoon interval heeft dus iedereen??? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik dacht als ik mijn hendel gewoon 1 stand naar beneden zet is de interval sowieso al 10 seconden moet je dan nog een andere hendel steken om hem regelbaar te maken?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#17
|
||||
|
||||
Met een ander relais kun je 'm traploos regelbaar maken. Ja, dat werkt ook op een Golf Cabrio uit '92...
__________________
Ex-eigenaar van de NZ-raket! |
#18
|
|||
|
|||
dan kun je door 2 tikken aan dezelfde hendel te geven de interval bepalen.
dus wacht je 1 seconde tussen de 2 tikjes, dan is je interval 1 seconde, wacht 18 seconde, dan is je interval 18 seconde, en gaat gewoon met de originele hendel, enkel het relais ff omwisselen, en klaar. |
#19
|
||||
|
||||
werkt tot een max van 3 minuten geloof ik..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#20
|
||||
|
||||
3 minuten is wel heel lang.
Denk dat er een maximum is van ca. 20 seconden.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |