#1
|
|||
|
|||
Krukas vraag
Ok, Arnold hier weer van lokatie Meppel.
Ik weet dat je met een krukas de slag/timing van je motor kunt veranderen. Nu kun je op http://www.doppel-wobber.de aardig wat informatie over de boring en slag vinden, maar ik kan zo niet vinden welke krukas ik dan moet moter op de slag van de motor "vierkanter" te maken. Ik weet dat JD de motorinhoud ook heeft "vergroot" door een andere krukas (ze zeggen diesel) te monteren. Nu is dit natuurlijk ook meteen een manier om de compressie te verlagen. Wie kan me hierbij helpen.
__________________
Kuzzzz Adelien Driver of a 91-er Polo 2F. |
#2
|
||||
|
||||
Das heel geheimzinnig welke krukas JD nou gebruikt...
|
#3
|
||||
|
||||
misschien wel van een Opel
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
idd het geheim van de smid. Verders zijn er nogal wat verschillende krukassen (ik weet niet welke motor je gebruikt), welke het beste voor jou toepassing is durf ik niet te zeggen. |
#5
|
|||
|
|||
gebruik gewoon KR motor, dus ben benieuwd welke je zegt dat ik moet gebruiken
s2 zuigers en drijfstangen
__________________
Kuzzzz Adelien Driver of a 91-er Polo 2F. |
#6
|
|||
|
|||
Jeroen Dik gebruikt (volgens mij) een 86.4 krukas in een hoog blok ~1850cc. Meer inhoud is helemaal niet gunstig met een G60, je moet het uit de toeren halen en dat doe je beter met een kleine krukas. Bij een Turbomotor geld dat natuurlijk niet.
|