#1
|
|||
|
|||
Aankoop tips t2 bus
Ik ben me aan het orienteren op een t2 bus.
De t1 vind ik nog het mooist maar gewoon te duur voor mijn portemonee. Nu wou ik graag wat handige tips van jullie waar ik op moet letten als ik bij zo`n bus ga kijken. Mijn voorkeur gaat uit naar een pick up. Nu heb ik in de wandelgangen gehoord dat ze 6v zijn, of in ieder geval de meesten . Zijn deze makkelijk om te bouwen naar 12v, of zijn bepaalde uitvoeringen standaard al 12v? Is er ook nog enige vorm van reparatiedelen te verkrijgen ? Qua plaatwerk dan , origineel , imitatie? Wie kan mij een beetje op weg helpen. En wat is een "normale" prijs voor een t2? Het hoeft geen gerestaureerde bus te zijn, het liefst eentje met werk eraan. Laswerk is geen probleem. Hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen/uitleggen. |
#2
|
||||
|
||||
een type2 T2 is vanaf 1967 al 12V, dus je hoeft geen ombouw uit te voeren.
Je voorkeur gaat uit naar een pick up zeg je .. enkel (max 3 pers.) of dubbel (max 6 pers.) cabine ?? Pick ups hebben wel vaak een zwaar en werkzaam leven achter de rug, dus er zijn wat punten die extra aandacht verdien, met name het schot achter de B-stijl (enkel cabine) of C-stijl (dubbel cabine) Voor de rest dezelfde punten als een 'gewone' bus, dwz kniestukken, dorpels, kriksteunen en natuurlijk de laadvloer en laadkleppen goed bekijken !! Een pick up met 'werk' heb je vanaf een 750 a 1000 euro, voor een wat netter, harder examplaar begint het bij een 4000,- Kwa bouwjaar heb je vanaf 1970 schijfremmen voor, maar dat is maar net wat je belangrijk vindt.
__________________
Alain Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Enkele of dubb. cabine maakt mij niet zoveel uit.
Wij zijn met z`n drietjes dus dat kan voor beide goed komen. Het liefst idd eentje met schijven voor, wil hem namelijk dagelijks als woon werk verkeer gaan gebruiken. Dus dan zijn schijfen wel een leuke must have zeg maar. 12v zijn de meesten dus wel, als hij maar na `67 is begrijp ik. 750-1000 euro valt mij nog reuze mee moet ik zeggen. Dan zal hij wel meteen gelast moeten worden voor de apk, maar daar maak ik me niet zo druk over. qua uiterlijk stel ik niet zo heel veel eisen. De bedoeling is om hem toch techn. in orde te hebben en de buitenkant gewoon te rollen of eventueel bij een bevriende spuiter over te spuiten met een cheap ass lakje. Verlagen en een paar leuke oldskool velgen eronder. Als de kachel maar warm word en elke ochtend start, dan heb je al gneoeg eisen voor zo`n oud busje lijkt mij. Motrosich nog enige tips misschien? Met wat voor motoren zijn ze geleverd? En is gas eventueel een optie op deze motoren? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
Net als bij een kever ja, maar de auto is vast wel warm te krijgen lijkt mij.
En anders kan er altijd nog een soort van elecktr. kacheltje in. Het zal vast allemaal wel meevallen. |
#6
|
||||
|
||||
Misschien dat je daar al hebt gekeken, maar op de site van de vwbusclub staan ook wat tips.
http://www.smulders.demon.nl/vw-panobus-1.htm
__________________
______________ Golf MK4 1.9TDI T2b 1600 Golf MK1 Cabriolet 1.8 Polo 6N 1.9D |
#7
|
|||
|
|||
heb een t2b tekoop uit 1977 te koop met apk tot nov 2007.
Mag voor een zacht prijsje weg.... edit: een pick up Last edited by Djoek : 27-02-2007 at 01:17. |
#8
|
|||
|
|||
Ben nu nog steeds druk opzoek naar een bus.
Maar voor 750-1000 euro kan ik toch echt niks vinden. Iemand hier nog handige tips buiten de gebruikelijke Marktplaats of speurders? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Kijjk ook evven op de advertenties van www.vwbusclub.nl |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Heb daar ooknet even gekeken, maar staat ook niks voor een fatsoenlijke prijs op om eerlijk te zijn. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
ja doorsparen, want dat is een te laag budget voor een t2, behalve als je er een wilt met veel werk misschien, kunt beter wat meer uitgeven dat je een goede basis hebt. |
#12
|
|||
|
|||
Ik hoor vanmiddag van een kennis of hij nog wat heeft.
Staat er al 1 15 jaar in de stalling bij hun , de klant wilt er van af... We zullen zien of het gaat lukken voor het budget. De auto rijdt gewoon , om de 3-4 maanden word hij gestart en een rondje gereden door de stallings eigenaar. Laten we hopen.. |
#13
|
||||
|
||||
dat zou niet verkeerd zijn! succes iig..
|
#14
|
||||
|
||||
En anders mag je hem hier wel posten....panelvan?
__________________
I love airride. |
#15
|
|||
|
|||
De beste man is nu niet bereikbaar, zit veel in het buitenland.
Zodra ik contact heb gehad met hem laat ik het jullie weten. Mocht het niks voor mij zijn zal ik hem wel te koop zetten hier. |