#1
|
||||
|
||||
G60 in mijn 74-er Kevertje
Zoals sommige van jullie wel weten ben ik met een projectje gestart...
Ik ga in dit topic mijn vorderingen (en mijn misstappen) bijhouden mbt een 1.8 G60 motor in een 74er spaarkevertje. Hopelijk vinden jullie het interessant genoeg... (want enige aanpassingen zullen wel nodig zijn aan het kevertje,er zal dus flink gezaagd en gelast gaan worden! ) Ff een paar foto's: Mijn spaarkevertje,nu ff hoog op de poten want er zit namelijk geen motor in! Gat in de bandenbak gezaagd,extra koellucht voor de radiateur Aluminium pijpen aangelegd tbhv het koelsysteem Radiateurtje voorin Weer maar ff zagen Dit is het torretje, een G60 dus Pasplaatje erop Vandaag dit nog ff binnen gehad, een koppelingsplaat en drukgroep Ook niet geheel belangrijk, de remmen.... Remmen aangepast van trommel naar schijfrem Last edited by rottz : 30-01-2007 at 22:36. |
#2
|
||||
|
||||
Mooi project, succes met de ombouw.
Maar ik zou toch nog eens kijken naar je remmen. 160/170 pk en dan voor een paar schijfjes en achter trommels??? Als ik jouw was zou ik hier nog ff naar kijken, misschien ombouw naar een 944 remsysteem. Ik rij zelf een Buggy met een 944 remsysteem en een type 4 blok met ca. 150pk. Ik heb deze remmen wel nodig!!!!! In mijn Spyder zit een Firebladeblok met 135pk, deze heeft hetzelfde remsysteem als jij hebt, voor schijven en achter trommmels (wel een iets grotere diameter achterwiel remcilinder). Dit gaat net, ondanks het gewicht van slechts <600kg. Verder zou ik nog eens kijken naar de schokbrekers, recht uit wil meestal wel maar zo af en toe moet je ook nog een bocht door!! Doe er je voordeel mee, tis geen kritiek maar ik denk met je mee, veiligheid staat voorop vooral met dit soort aanpassingen. Groete, Richard |
#3
|
||||
|
||||
veel succes met bouwen
alle lof voor de durf en het gesleutel toch deel ik mening van richard om nog eens goed naar de remmen te kijken 0 naar honderd is 1 maar je moet ook weer eens terug naar nul ook geen kritiek of ge-emmer van mijn kant, maar of ik vergis me gigantishc of ik denk dat de remmen wat aan de kleine kant zijn met schijf en kleinere trommel achter iig vel plezier en succes en hou ons posted met pics!!! |
#4
|
||||
|
||||
Vandaag weer es ff lekker geklust, ik was een dag vrij dus ff mijn dag nuttig gebruikt...
We hangen er een zwaardere motor in, dus de standaard rubbers voldoen niet meer. Dus hoppetee, nieuwe bakdrager en urethaan'rubbers' ff gemonteerd: Zoals de meeste kever bezitters onder ons, hebben we allemaal last van een natte bak. Oorzaak hiervan is vaak te vinden bij het afdichtingsrubber van de prise-as. Dat lossen we ff op: Duidelijk te zien dat het rubber lek is: Rubber eruit gepield: Nieuw rubber erin en nog voor de zekerheid ff met vloeibare pakking zitten kliederen: En het resultaat: Nu verder met de G60 motor, vliegwiel zit eral op, alleen de koppeling en de drukgroep ontbraken nog. Dus ff het spul monteren: Hier zie je mijn centreer tooltje, een oude afgeslepen prise-as: Op deze foto is duidelijk het nieuwe toplager te zien. Het is een toplager van een T4, die heb je echt nodig als je een Golf of G60 ga monteren in een Kever. Zonder zo'n lager wordt het schakelen wel errug moeilijk! Waarschuwing!!! De volgende afbeeldingen zijn niet geschikt voor de True Kever Lovers!!!! ZAAAGEN!!!!! Dit moest helaas wel, anders past zo'n G60 motor echt niet achterin!! G60 achterin: Duidelijk te zien dat mijn motorklep wel errug groot moet worden, wil ik de G60 netjes afdekken: Vanuit de binnenkant gezien: Volgende stap wordt de bedrading.... |
#5
|
||||
|
||||
damn....leuk zeg!
|
#6
|
||||
|
||||
das gaaf zeg een g60 met achterwielaandrijving
succes ermee. |
#7
|
||||
|
||||
Mooi project .
Helaas zie ik nu dat een 16v nooit in mijn ovaal gaat passen zonder te zagen |
#8
|
||||
|
||||
Vandaag ff overdag foto's gemaakt:
Het blok is eigenlijk best wel groot... Maar goed, ff nog een paar foto's: Ff verzinnen of ik nog wat met die motorsteun kan doen.... Op de volgende foto's zal wel duidelijk worden dat ik toch een motorklep 'lichtjes' moet verbouwen.... Zo nu snel weer verder! |
#9
|
||||
|
||||
Ben absoluut geen Kever expert, maar hoe ga je de achterwielen aandrijven, als de bak er haaks opstaat?
|
#10
|
||||
|
||||
hij zit op de keverbak
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dan is mijn vraag weer, gaat dat heel blijven?
__________________
I love airride. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zien we snel genoeg.... Ik hoop het wel, maar voorlopig ben ik nog wel ff zoet met die kabelboom... Ik heb namelijk nog steeds geen vonk... Om gek van te worden! |
#13
|
||||
|
||||
Ze zet nu wel zo leuk de zaag in je auto....
Maar stevigheid? Kattenbak is een belangrijk deel van de torsiestijfheid van de wagen! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Je heb helemaal gelijk, alleen met een paar stukken staal en een lasapparaat heb je de boel weer snel stevig! |
#15
|
||||
|
||||
Hey wat gaaf dit!!!
Dit schiet lekker op zo,ben heel benieuwd,goede g60 is bloed snel!!! Maatje heeft er eentje in de loods,daar zat een 1600 dubbele carb motor in,en dat ging al best leuk! Ben heel benieuwd,maar voordat je gaat rijden zal ik wel ffe een motorsteun maken...
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#16
|
||||
|
||||
vonkt ie al
heb zelf 1 keer 2 dagen gezocht na inbouwen bleek dat tijdens het starten de + naar de computer weg te vallen maar tijdens het meten( gewoon op contact dus )had deze wel + dan zoek je wel even aangesloten op een ander contact draad (+)en lopen maar succes |
#17
|
||||
|
||||
Ik vind het een super project.
Lekker rauw en snel Ben ERG benieuwd naar de resultaten. Bak zal het wel niet overleven (net als de bak van de Ponton 16V), maar opties genoeg....
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Als deze (standaard Kever?)bak het niet zou overleven, kan er dan geen 911 bak aangehangen worden? Die zijn wel wat gewend, ik weet alleen niet hoe dat qua maatvoering e.d. uitkomt?
Wel een gaaf project hoor, dat zal wel als de brandweer gaan zodra het rijdt!
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je nog foto's van die Spyder. Ben benieuwd.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#20
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
|