#1
|
|||
|
|||
64 Ragtop overhaul
Alsof de loods nog niet vol genoeg staat.
Dit project een tijd terug gekocht en in de loods gezet.. Inmiddels heeft hij even op internet te koop gestaan. Veel interesse gehad maar niet bepaald wat ik zocht (en niet onterecht vond). toch maar besloten om hem zelf aan te gaan pakken. Het gaat om een 58-er uit Duitsland, heeft ongeveer 30 jaar in een schuur gestaan in München, origineel gekocht in Wenen. Mooi origineel ding, met zijn deuk en kras hier en daar maar vol karakter. Mooi strak interieurtje (in ieder geval de kaarten) de voorstoelen moeten opgeknapt worden maar dat is een geode mogelijkheid om mijn naaimachine skills weer te oefenen. Doel? Getting it back on the road.. lowered.. (static) en lekker cruisertje opbouwen voor de zomer.. feuteus
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like Last edited by Subever : 21-04-2015 at 09:22. Reason: Sold 58 and bought 64 Ragtop |
#2
|
|||
|
|||
Deze week welgeteld 4 avond(jes) kunnen werken in de loods.
Linkerdorpel moet vervangen worden, dus de spatborden eraf gehaald. Ondanks dat ik toch de bouten flink heb ingespoten (op een aantal na want het busje was leeg) toch wat afgebroken.. Dit lossen we netjes op door ze uit te boren, even tapje erdoorheen jassen en fijn nieuwe boutjes erin (10.9 want ja die heb ik van mijn werk mee kunnen nemen). De bodyschutz eraf gehaald (voorzichtig) en wat eronder vandaan kwam blijft genieten, hier en daar wat oppervlakte roest maar voor de rest.. beetje commendant en glanzen die hap... me very happy!!! Het hoekje linksachter is ook niet helemaal fris meer, hier wil ik eigenlijk het liefste zoveel mogelijk van de "patina" / rot laten zitten en er netjes een plaat achter te lassen..
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#3
|
|||
|
|||
Stukje bij beetje...
Onder de oude bodenschutz komt nog grotendeels goed lakwerk terug. Begonnen met het plaatwerk netjes te vervangen. (het hoekje onderin een nieuwe besteld. Het stukje binnenspatbord netjes met NOS (slijpstuk) VW Plaatwerk vervangen (in het interieur het opstaande randje eerst hersteld). Je ziet een 4-tal deukjes zitten in het plaatwerk, dat waren geboorde gaten die ik met proplassen op heb gelast. We gaan de goede kant op. Denk erover om met een spatbord naar de spuiter te gaan en een kleurtje blauw te laten mengen zodat je zo min mogelijk ervan ziet.. FEUTEUS
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#4
|
|||
|
|||
Jij gaat ook lekker door zie ik alweer!
Deze blijf ik op alle forums volgen alsof 1 nog niet genoeg is. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Tja forums moet ik toch een beetje beter bij gaan houden... Maar moet iedere keer het werk stilleggen om fotos te maken en dat vergeet ik vaak..
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#6
|
|||
|
|||
Nou,
De 58-er is verkocht (helaasch) Op dit moment gewoonweg teveel projecten staan. Ik dacht in plaats van een nieuw topic aan te maken, gewoon met deze verders en gaan met die banaan. Een 64-er ragtop.. Gekocht met het idee een vlug projectje aan te schaffen dat pakte even anders uit. Al doende leert men.. Had nieuwer type spatborden rondom.. De neus heeft een tik gehad en is vervolgens met plamuur weer "rechtgezet". De kokers zijn niet slecht maar op sommige plaatsen wel door.. Al omgebouwd naar 12 volt.. rijdend binnen gezet dus al met al een projectje wat geen projectje meer is..
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#7
|
|||
|
|||
En de eerste feuteus...
Heb geprobeerd het een beetje in een tijdsloop te plaatsen. Aanvankelijk ook begonnen met de neus kaal te maken om te kijken of deze nog te redden was.. dit was dus echt niet het geval, dus de slijptol erin. Heb ook nog rondgekeken naar een andere body en dan de ragtop om te zetten.. Daarvoor was deze body dan weer net niet slecht genoeg... Dus de body die ik op het oog heb moet binnenkort maar voor een ander project binnen gaan komen. (daar meer over in een ander topic). nou pheuteus!
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#8
|
|||
|
|||
Wat bojem plaatwerken...
Stuk rechtsvoor was goed om te repareren (heb geprobeerd zoveel mogelijk origineel plaatwerk te laten zitten. Heb niet alles goed gedocumenteerd maar strekking is dat alle rot eruit is, nieuw plaatwerk of nieuwe stukken erin. Dan fijn kaalmaken, kitten en zwarte laag verf erover.
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#9
|
||||
|
||||
Lekker bezig, maar dat slijpen zonder beschermkap (afbramen allá)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Tja gevalletje "vlug vlug".... Maar je hebt gelijk! Daarna is er ook weer gewoon de beschermkap op gegaan hoor. Valt me trouwens wel op dat bij de luchttollen (haakse slijpers) nooit een beschermkappie opzit? Of in ieder geval bij de meeste autoprogrammas overhaulin' etc. ik het niet terug zie? Kheb alle 9 en drie kwart vingers nog dus..
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#11
|
|||
|
|||
Nog even gas gegeven en de hele bodem is afgelast,
2 plekjes nog op de napoleonshoed moeten aflassen (inmiddels ook al gedaan). Daarna de bodem (interieur) even een vlug laagje verf gegeven zodat er geen roest oid kan ontstaan. De rest van de bodem zal een vers laagje bodenschutz krijgen. En dan is de bodem klaar en kunnen we aan de body beginnen. uh feuh teus..
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Die amerikanen zijn zelf niet door hun baas beschermd, maar door hun eigen verzekering, wat er meestal op neer komt dat ze nauwlijks beschermd zijn. Dan zou je zeggen dan doe je extra voorzichtig, maar daar slijpt alles zonder kap ofzo, zelfs met die 0.9mm scheermes schijven
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
|||
|
|||
Ja ik typte het en dacht..
wat een ruk voorbeeld.. Amerikanen sporen (over het algemeen) zowiezo niet.. Nee het was ff vlug.. en daarna meteen het kappie er weer terugop gezet.. Zal niet meer gebeuren.. belooft (denk ik)..
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#14
|
|||
|
|||
ik leef nog, helaas is er me door de verkoper dusdanig hok verkocht dat ik het huisje in stukken heb geslepen...
De ragtop is nu ingelast in een 58-er body (dus pinkers komen erbij), deze ben ik nu strak aan het maken om vervolgens af te bouwen en weer richting de rechtmatige eigenaar te sturen. Foto's worden vanavond gemaakt morgen geplaatst.
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#15
|
|||
|
|||
Fotos staan beetje door elkaar, dakje dicht, dakje uitgeslepen en dakje ingelast en al deels straks gezet.
Hoop werk maar resultaat is naar mijn tevredenheid. De gelaste rand is gezet en dan ingelast, laagje plamuur en schuren met die hap. Scherm rechtsvoor ook vervangen dit was een samenraapsel van 45098 stukjes. Nu 1 groot stuk nieuw ingezet. (origineel plaatwerk) Nu nog laagje verf en afbouwen.
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#16
|
|||
|
|||
Updeetje,
Likkie verf zit erop.. afmonteren, terugschuren... weekje buiten laten staan en klaar is kees... Piktuurs...
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#17
|
|||
|
|||
En we hebben nog maar even gas gegeven met het interieur.
Stoeltjes voor moeten nog gedaan worden (nu mee bezig). Wat vinden jullie, de hoekjes laten als "juten zak" of de hoekjes van de rugleuning strak?
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |
#18
|
|||
|
|||
Laten
Vind het gaaf |
#19
|
||||
|
||||
't is wel grappig zo, maar ik zou het liever strak afgewerkt zien.
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#20
|
|||
|
|||
Stug doorgaan.
De hoeken toch afgerond. Staat zeker wat strakker, wel gekozen om het geheel toch een beetje shabby sjiek te houden.
__________________
2 liter JDM WRX Sti in a 1303, it'll go like |