|
|||
|
|||
heeft een golf2 1600 een lambda sonde
beste lezers.
ik heb een golf2 1600 51kw u9 uit 1989. en er is wat raars aan de hand. zodra ik hem koud start loopt hij redelijk snel maar zodra hij een paar minuten gedraaid heeft en ik het gas een stukje ingedrukt houd op een en de zelfde toeren dan zakt hij in. ik heb er al een andere stappenmotor (vakium pomp) opgezet en zelfs later nog een andere pielburg carberateur maar het heeft niet geholpen? nou heb ik wel eens horen praten over een lambda sonde. maar heeft dit model dat wel en kan dat het zijn? of weet iemand misschien wat het dan wel kan zijn want ik word er een beetje moedeloos van. En hij wil ook nog wel eens na dieselen als ik de motor uit zet. help want ik heb hem kijhard nodig. alvast bedankt. groeten. peet |
|
|||
|
|||
je hebt een carburateur, dus geen lambda sonde, die zitten alleen op de injectie modellen...
|
|
||||
|
||||
Ik heb ook zon beetje de zelfde klachten gehad met mijn 1.6,
Bij mij stond de nokkenas een tandje verkeerd, Ontsteking niet goed, Door het spruitstuk loopt koelvloeistof en dat gaat ook door een rubbertje en dat rubbertje was bij mij vergaan met als gevolg dat het doorstromen niet goed meer ging en hij dus niet warm werd en de choke erop bleef staan. en een van de in/uitgangen was verstopt van de carb. en daardoor was er iets met de lucht niet goed en liep hij ook slecht. (hadden wij ook niet gedacht aangezien het de 4e carb al was wat er op zat..) Heeft bij mij meer als 3 maanden geduurt voor ik er achter was... Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes |
|
||||
|
||||
Quote:
je zit even mis melvin! ik heb zelf een 1600 (PN) mk2 gehad en deze had zeer zeker een lambdasonde! zit in het uitlaatspruitstuk. deze lambdasondes willen inderdaad de geest wel eens geven maar zijn erg moeilijk los te krijgen. goed met wd-40, warmstoken, of de oude laten zitten en een nieuw gat met draad tappen zodat je een andere kunt plaatsen. er lopen hier links en rechts ook wel wat topics over dacht ik... succes!
|
||||
|
||||
kijk alle vacuumslangetjes eens na, wil ook wel eens het probleem verhelpen
|
|||
|
|||
Quote:
huh? zit er een computer in die de lambda waarde controleert en de carb bedient? nog niet eerder gezien dan en lijkt me ook sterk! |
|
||||
|
||||
inderdaad zit er een lambdasonde bij een pn motor
|
|||
|
|||
nou ik gaat het eens bekijken allemaal. maar ik heb er pas een andere uitlaat onder gehangen en dan zou die lambda dingens mij toch moeten zijn opgevallen zou je bijna denken.
maar misschien dat dat met de ontsteking best eens zou kunnen misschien dat mijn distr snaar een tantje verschoten is want volgens mij is die ook aan vervanging toe. ik ga morgen eens kijken. maar nieuwe suggesties zijn natuurlijk welkom. gr. peet |
|
||||
|
||||
Quote:
zo uit mijn hoofd zit die lambda niet onder de auto maar achter je motorblok in je spruitstuk....
|
||||
|
||||
ja klopt, achter je spruitstuk, had ik hem ook zitten
|
||||
|
||||
staat in post 4 ook al