|
||||
|
||||
Help bij verlagen..
Ben bezig om de jetta subtiel te verlagen, dus heb van JeeWee andere veren overgekocht.
Zelf heb ik dit nog nooit gedaan en kijk er nu nogal "raar" tegenaan. Nu zijn er een paar dingen die ik me afvraag; 1. De veren zijn "los" korter dan de originelen veren. Wanneer ze gemonteerd zitten zijn de dempers even hoog/laag.. Hoort dit? 2. De laatste draaiing van de lagere veer is kleiner. Dit kan niet optimaal zijn lijkt me; bij de originele is dit niet voor niks lijkt me.. 3. Zijn deze veren geschikt voor mijn auto.... Graag uw reactie
|
||||
|
||||
als de veer goed vastzit dan zullen het wel de juiste zijn normaal.
volgens mij is het normaal dat ze precies even lang zijn, je originele demper zakt ook wanneer je deze monteerd dus met de verlaagde veergaat die ook zakken maar dan verder of deze veren echt voor je auto zijn moet je even controleren adhv de nummers..
|
||||
|
||||
D'r staan geen nr's op
Maargoed, ik ga ze eens proberen eronder te klussen en kijk wel wat het wordt
|
|||
|
|||
Nadeel is allen verlagen met enkel veren dat de schokbrekers soms net te lang zijn,gevolg bij vele hobbels of grote dat de auto te ver kan uitveren,klapperend geluid.
Maar dat ligt ook aan hoeveel de veerverlaging is... |
|
||||
|
||||
ik heb mijn jetta ook verlaagd op dezelfde manier, dus ook alleen met verlagingsveren. Mijn veren waren precies hetzelfde als de orginele alleen wat korter natuurlijk, de breedte onder was gelijk aan die van de orginele. Of dit de goede veren zijn betwijfel ik dus, maar als het op zijn plek blijft zitten kan het natuurlijk geen kwaad...
succes verder Grtz Joeri
|
|||
|
|||
Wat doet de 2e ring als de auto op de wielen staat,zakt die in de schotel dan is het goed.
Zo niet dan denk ik dat de veer er schuin onder schiet/draaid |
|
||||
|
||||
Goed, voor zit eronder... hij is wel iets omlaag gegaan, maar met de Sebring velgen eronder zit er te veel ruimte in de wielkast. Dus hij moet lager.
Verder passen de achterste veren totaal niet.. De eerste en de laatste draaiing is ook kleiner dan de originele, want de laatste draaiingen bij de originele veren is gewoon hetzelfde als de rest van de draaiingen. Zijn dit misschien Golf 2 veren..? Misschien toch maar kijken naar een schroefset
|
||||
|
||||
Schroefsetjes zijn tegenwoordig goed betaalbaar,en super mooi!!!
|
||||
|
||||
Met een goede vaste set kun je ook al een heel eind! En het rijd ook nog eens heerlijk, als je een beetje goed spul hebt!
|
||||
|
||||
Naja, dit schiet dus niet op Toch maar ff kijken voor een compleet setje, en lager dan 40mm..
Kan iemand mij vertellen waar deze veren wel van zijn? Golf 2?
|
||||
|
||||
Die voorveer is geen Golf Mk2 veer. Over de lengte van die demper met verlagingsveer erop. Dat kan niet anders en zou ook niet anders moeten. De wet schrijft immers voor dat een veer klem moet zitten als hij gemonteerd zit. Dat geld niet alleen als de auto op zijn wielen staat maar ook volledig uitgeveerd is. Anders zou je veer namelijk kunnen verspringen en van de veerschotel afspringen en bijvoorbeeld je band lek steken. Met alle gevolgen van dien.
Over de achterveren: Die van een Mk2/Mk3 hebben aan 1 zijde een kleinere winding en aan de andere zijde een winding die dezelfde diameter heeft als in het midden van de veer. | | | | | | \ / Zo dus. Schiet eens een foto van je achterveer! |
|
||||
|
||||
Sgoed, zal ik morgen even doen
Heb net even op marktplaats zitten kijken naar veren, ze lijken ook wel op die van een Polo..
|
||||
|
||||
in ieder geval niet op veren van een polo 86c tot 1994.
wel spijtig dat je der verkeerde veren meegekregen hebt
|
||||
|
||||
Ze lijken verrektes veel op Volvo S40 veren.
|
|
||||
|
||||
Als ze van een S40 zijn kan ik ze misschien aan m'n collega verkopen
|
||||
|
||||
Quote:
Of je kan ze verkopen zoals die vent die ze jou heeft verkocht!!! Wat jij wil dat het is, is het!!!! |
|
|||
|
|||
Als beide veren gemonteerd zijn op de schokdempers hebben ze dezelfde lengte? en gemonteerd komt de verlagingsset dan nog lager uit?
Dit zou betekenen dat de verlagingsveren een LAGERE veerstijfheid hebben, en dus slapper zijn... Je bedoeling is toch juist dat het geheel ook door de veren wat stugger wordt? |
|
||||
|
||||
Idd, het moet ook wat stugger worden. De rode veren verlagen niet. De hoogte blijft hetzelfde als met de originele veren.
Heb net foto's gemaakt van de voor en achterveer; Voor: Achter: Schiet mij maar lek, ik heb geen idee waar ze van zijn. Vind trouwens de Sebrings ook niet lelijk staan. Moet alles nog wel schoonmaken Wie weet waar deze veren wel van zijn?
|
|||
|
|||
Quote:
mwoa veren herken ik zo niet, maarja, je hebt er dus nu uiteindelijk niks an? |
|
||||
|
||||
Nope, heb er niks aan. Onder de passat zullen ze ook wel niet gaan.