#1
|
|||
|
|||
Dubbele Weber Project!!
Ik heb het wilde idee gekregen om mijn Golf 2 1800 Carb (GU) te gaan voorzien van dubbele webers.
Aangezien dit voor mij helemaal nieuw is, wil ik hier even een balletje opgooien en jullie suggesties horen over waar ik op moet letten en misschien links naar infopaginas. Een aantal problemen die ik op het moment voorzie... Welke maat webers?? Nieuwe of gebruikte?? en waar te koop? Welk spruitstuk (vooral in verband met huidige aansluiting koelkanaal)?? Met of zonder filters?? Wat zie ik over het hoofd?? Ik hoor graag jullie reacties en ervaringen, zeker als je al zoiets hebt gedaan... |
#2
|
||||
|
||||
er zijn al redelijk wat topics op dit forum met dit onderwerp, maa
ik zou gaan voor 40mm webers/solexen/dellorto`s gewoon op marktplaats zoeken een 40mm inlaatspruitstukje, je koelleidingen moet je omleggen omdat de meeste geen aansluiting hebben als je hem dagelijks gebruikt filter, en zonder filters als je alleen aan sprinten/slalom etc je ziet de benzinepomp over het hoofd, maar volgens mij kan je je originele pomp ook gebruiken, tenminste...dit ga ik zelf wel doen... als het niet wil, kan je een elektrisch pompje kopen van bv Facet. www.biesheuvel.nl heeft heel wat onderdelen qua pakkingen, rubbers, revisiesetjes, kelkjes, etc
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
40 DCOE wordt veel genoemd... iemand enig idee welk effect groter en kleiner heeft??
Nog een vraag: kan ik mijn huidige mechanische pomp blijven gebruiken?? wat zijn de eisen aan een pomp?? |
#4
|
||||
|
||||
pomp: lage druk (max +/- 0,35 bar), grote opbrengst
|