|
||||
|
||||
Hulp bij speakers in de deuren
Hallo.
Ik heb net speakers gekocht voor in de deuren van mijn golf. Ze passen echt perfect in de speakerhouders die al standaard in de golf zitten..MAAR.. hoe krijg ik die kabel van de auto in de deur. Ik heb in de deurpost al een rubber gezien waar ik heb graag doorheen wil doen maarja waar de draad dan blijft.. ergens achter het dashboard. Moet ik het dashboardkastje eruit halen.. en hoe haal ik die er uit?? |
|
|||
|
|||
Links en rechts de stoffen bekleding weghalen en dan een beetje pielen en rommelen om het erdoorheen te krijgen
|
|
|||
|
|||
je kan de "bakken" onder je stuur en dashboardkastje los halen (zit geschroefd) !
dan zit er aan de zijkant stukjes bekleding die je weg/los kan halen ! daarna kan je met je barbapapa vinger bij dat gat komen waar je de draden door kan steken ! succes en !! gr. Martijn
|
||||
|
||||
Het is gelukt.. even die bekleding aan de zijkant weggedrukt en toen met mijn barbapappa vinger het er doorheen gepiert
machtig wat een geluid.. nu heb ik 130W speakers maar die radio is uit de 80's maarja beter dan helemaal geen geluid. Nu lekker CD's overspoelen op bandjes haha. |
|
||||
|
||||
hey
heb je foto's van de speakers en hoe het er nu uit ziet. ik zelf zoek ook nog nieuwe speakers voor in de golf.
|
||||
|
||||
Alleen jammer dat de deuren van een golf 1 hetzelfde geluid produceren als een mobile telefoon uit de jaren 80.
Je haalt geen klank uit een golf 1 deur, dus verwacht er niks van.
|
|||
|
|||
Ik heb zelf ook dit weekend bokse in me deurvakken gemaakt.. heel leuk alles opgemeten en wel... paste hij net niet in me orginele deurvak.. heb ze dus meteen moeten zagen... maar nu zit het wel.. hopen dat er snel geluid uit komt
|
|
|||
|
|||
geluid kan best goed klinken uit een golf 1 deur maar wel even de deur dempen !!
gr. Martijn
|
||||
|
||||
met dempingsmateriaal moet het toch wel redelijk lukken
|
||||
|
||||
Waarmee zou je het moeten dempen dan? Van die bitumenmatjes erin plakken?
|
||||
|
||||
Quote:
Vanavond zal ik wat foto's maken. Het zijn speakers van JVC.. voor VW en General Motors. Ze passen precies tussen de pinnetjes van het speakerbakje. Ik heb verder niets gedempt. Mijn radio komt ook uit je jaren 80-90.. ik hou het lekker origineel.. als ik echt geluid wil dan stap ik wel in mijn daily met versterker en subblaffer |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee dus, de deur is helemaal open en door het rijden wordt er lucht doorgeblazen. Deze komt uit je deurpaneel en komt als ventilatie je auto binnen. No way dat je daar geluid uit kunt halen. Sluit je de deuren af, dan heb jejezelf te pakken, en verrot je de deur door vocht. Spelen OP de deur is de remedie. Dat is hoe ik 2x 16cm kickbass en 13cm mid liet spelen. In een high-end audiosysteem. Dempingmatjes helpen je niet.
|
||||
|
||||
Quote:
Geloof niet dat we daar hier mee te maken hebben....
|
||||
|
||||
Hier zijn foto's van mijn speakers. Hoe bagger het ook klinkt volgens sommigen.. ik ben er best tevreden mee .
Nu dit nog.. Mijn Supersprint (rond60mm) einddemper |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is toch ook het belangrijkste, dat jij het lekker vind klinken? En deel die 130w maar door 3. Dan heb je het nominale vermogen gok ik zo. In plaats van bandjes tapen...ipod met itrip