![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoe herken ik een mk 1 1.8 8 v gti blok?
Is dat een zogenaamd DX blok? Ik wil niet een kat in de zak kopen. En ik wil alles over die motoren leren. Waar kan ik wat meer info bemachtigen over die motor? Het kan aan mij liggen maar op google en dit forum kan ik niet veel info vinden! Alvast bedankt, Vincent. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Staat ingeslagen achter de ontsteking[DX golf1]en [EV golf2]die zijn na OMBOUW het zelfde
Een 1800 is ook het verschil te zien[van de 1600] aan de bovenste radiateur aansluiting die zit tussen de 3e en 4e cilinder |
#3
|
||||
|
||||
![]() Het motornummer is om precies te zijn ingeslagen in het cilinderblok, net onder de aansluiting met de cilinderkop ter hoogte van de stroomverdeler. En idd. bij een 1800 zit de bovenste radiateur aansluiting zoals al gezegd tussen de 3e en 4e cilinder, bij een 1600 met 110PK (EG motor) tussen de 1e en 2e cilinder.
Nog wat meer info over de DX: http://www.golf1-ig.de/golf/facts/e.../details/dx.php
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat moet je veranderen om van een EV en DX te maken? Kat. verwijderen? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ook al wil je zogenaamd een DX maken. Een EV zal het altijd blijven. Vergelijk ze maar eens op www.doppelwobber.de Ze lijken hetzelfde maar kijk maar eens goed. Last edited by Domi : 27-12-2006 at 18:03. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het inlaatspruitstuk overzetten EV is een blok van de golf2 daar zit de inlaat aan de andere kant,dus die moet je veranderen En je moet een passende kabelboom hebben Een EV die is katloos,de RD die heb een kat. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
DX is ook in de Golf 2 geleverd ![]()
__________________
WWW.MIVW.NL |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In de aller allereerste modellen.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Wil toch nog wat weten.
- Past het DX inlaat spuitstuk zo op de EV? - Passen de motorsteunen van de DX op de EV? - Aparte kabelboom maken? Het is toch ook K-jetronic? |
#10
|
|||
|
|||
![]() kun je, als bijvoorbeeld het blok in de soep loopt, alleen het blok met kop verwisselen met EV, en alle verdere delen zoals dynamo inlaat injectie en dergelijke laten zitten??
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
DX inlaat spruitstuk past zo op een EV, zelfs het inlaatspruitstuk van de aloude 1600 110PK EG past zo op een EV... Motorsteunen van de DX passen zeer zeker op een EV, het zijn in principe toch dezelfde blokken(EA827)! Aparte kabelboom weet ik niet, maar het is idd. ook K-jetronic.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Dus ik kan hem na het omzetten van het inlaat spruitstuk hem net zo makkelijk inbouwen als een DX?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, dat kan.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#14
|
|||
|
|||
![]() De draad voor de watertemp.zender is bij een DX langer als bij een EG
en er zit een zoemer op voor de oliedruk Alles van de EG/DX/EV past op elkaar alleen even erg in bepaalde stekkers houden[ontsteking] |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Even de motorsteunen overzetten en dan kan het er zo in |
#16
|
||||
|
||||
![]() Heeft een EV geen stoerental stabilisator en luchtmassa meter? DX nl niet.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Toerentalstabilisator zit op de ontsteking en kan bij beide 1.5/1.6/1.8 De DX en EV hebben een luchthoeveelheidsmeter [spinnekop] |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
EG ook :-) |
#19
|
|||
|
|||
![]() En een GX en eenKR en PL ook
![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() een hoop offtopic.
Maar geen geen antwoord op de vraag waar ik lectuur e.d kan krijgen over dit blok. |