|
||||
|
||||
specificaties mk1 LS
een bekende van mij is bezig een Golf 1 LS te restaureren.
En hij wil hem in volledige originele staat terug brengen. Nu zijn er een paar vragen mbt interieur en lijsten wat er origineel in en op hoort te zitten, Het gaat om een groene LS uit 1975 ik heb doppel wobber al geraadpleegt maar helaas geen resultaat. Vraag 1: Horen er lijsten onder aan de dorpel en op de achterklep, zo ja in welke kleur. Vraag 2: Welk interieur hoort erin. Vraag 3: De specifieke kenmerken van een LS. Alvast bedankt voor de reackties. Twan |
|
||||
|
||||
Een LS is geen speciale uitvoering, de LS staat gewoon voor Luxe uitvoering (L) en 1.5 motor (S).
Het interieur: kan alles zijn, is maar net waar hij mee afgeleverd is destijds (waarschijnijk stof (L uitvoering), kleur kan zwart, bruin of beige zijn). Misschien heb je hier wat aan: http://www.reid.org/~dreid/Swallowt...lors/colors.htm Op de achterklep hoort geen sierlijst te zitten, op de dorpels kan het wel.... Het maakt erg veel uit of het een modeljaar 75 of 76 is (check het chassisnr)
|
|||
|
|||
Ik heb ook een LS. (1974) Ik heb op de dorpel wel een sierlijst zitten. (chroom)
|
||||
|
||||
Ik heb wel een LS, maar een veel jongere:
meer foto's op www.watercooled.nl Bij mij dus een zwarte lijst over de dorpel en een chrome lijst over de achterklep Echter, denk niet dat je er veel op aan kan.. Net wat Stijn al heeft gezegd Daarbij komt ook nog weer het leeftijdsverschil tussen de jouwe en de mijne Last edited by Sponze® : 19-01-2007 at 12:48. |
|
||||
|
||||
misschien dat ik nog wel een leuk interieur voor je heb liggen, namelijk een groene uitvoering, geen idee waar dit origineel in heeft gezeten, deze zal tzt in het verkoop topic komen te staan
|
|
||||
|
||||
ik had een groen interieur in mijn MX...
|
||||
|
||||
Allemaal alvast bedamkt voor de reacties, heb er in iedergeval wat aan gehad,
er zullen nog wel wat vragen komen en die zal ik hier ook posten dan. @ronin: Ik zal het doorgeven, hoe is de staat? en wat zit er allemaal bij? vloerbekleding? |
|
||||
|
||||
Had de Golf Mk1 ook zo'n papieren sticker in de kofferbak, waar de motor-, type- en kleur-gegevens op staan?
Zo ja, kijk eens of die er nog in zit, en vooral wat er op staat. Met een beetje mazzel staan ook de codes erop van de "extra's", dan zou je het makkelijker uit kunnen zoeken?? Succes! |
|
||||
|
||||
De latere Golfjes 1 hebben dat wel, maar de 74/75/76ers zeker niet. Als je geluk hebt vind je nog wel het 'geboortecertificaat' oftewel de bouwspecificatie achter het dashboard.
|
||||
|
||||
idd de welbekende sticker zit er niet in,
alleen een klein stickertje met de kleurcode, en het dashboard is er ook al uit helaas ook niks gevonden. |
|
||||
|
||||
Was maar een idee, ik ben helaas niet zo "in to" oude VW's. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik wist het ook niet had er namelijk ook al naar gekeken |
|
||||
|
||||
het interieur verkeerd in goede staat, geen scheuren of iets dergelijks, ziet er netjes uit, wat ik er van heb:
voorstoelen achterbank deurpanelen met "bakjes en speakervoorbereiding" achterpanelen die "hoedenplanksteuntjes" vloerbedekking heb ik alleen het achterste gedeelte van in het groen, voorste gedeelte is blauw helaas 4 tal vloermatjes, deze zijn niet meer de mooisten, en volgens mij ook niet origineel hierbij de link naar het verkooptopic http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28321 Last edited by Ronin : 25-01-2007 at 09:34. |
|
||||
|
||||
De Marsrode LS 1.6 uit '77 van mijn ouders had zwarte sierlijsten langs de dorpels en een chromen sierlijst langs de achterklep. Het interieur was bekleed met zwarte stof.