Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-12-2006, 20:33
wimke wimke is offline
Forum Newbee

Default ontstekingsproblemen Golf II

Hallo,

Ik ben eigenaar van een golf II van het jaar 89 met motortype 2G. Vorige week kreeg ik ineens problemen met men wagen. Met name de motor viel ineens stil terwijl ik op de autosnelweg reed. Aangezien ik op lpg aan het rijden was en hij nadien ook op benzine niet meer te starten was sluit ik problemen met de brandstoftoevoer uit. Eens mijn auto naar huis getakeld was kon deze ineens wel opnieuw starten, maar voor korte duur, aangezien hij na enkele minuten opeens weer uitviel. De hoogspanningskabels en verdeler zijn slechts 2 maand oud, dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt. De transistor (achteraan links de motorkap) heb ik eergisteren vervangen, maar hiermee is het probleem niet weggewerkt. In mijn werkplaatshandboek vind ik de waarden niet om de primaire van de bobijn uit te meten. Kan iemand mij hiermee helpen? En vooral, weet iemand uit ervaring waaraan dit probleem zou kunnen liggen. (een zwak onderdeel bij alle gelijkaardige modellen of gelijkaardige problemen in het verleden)
Met vriendelijke groeten
Wim
Reply With Quote
Old 14-01-2007, 13:58
wimke wimke is offline
Forum Newbee

ok dan,

voor het geval er ooit iemand ooit een gelijkwaardig probleem zou hebben. Het was hoogstwaarschijnlijk de hall-gever die het toerental dient door te geven aan de ontstekingsmodule. (deze gaf geen bloksignaal meer toen ik de ossciloscoop erop zette en iemand anders de startmotor liet draaien.) Probleem opgelost met de complete delco te laten veranderen. Deze blijkt moeilijk te vinden zijn 2dehands en toch wel vrij duur als nieuw stuk.
mvg
Reply With Quote
Old 15-01-2007, 17:25
PlaceR PlaceR is offline
Forum Regular

hier hetzelfde probleem gehad
Spontaan uitvallen en soms moeilijk doen (even wegvallen)

gaat je toerenteller bewegen als je probeert te starten of blijft deze liggen?
als hij niets doet probeer dan hallgever.
(complete ontstekingsmodule voor een nz was toen @ sloop makkelijk te vinden.)
1998 Kawasaki Ninja ZX7-R
2003 Jaguar X-type (for the lady )
1989 Golf MK2 GTI 16v (waiting to be fixed )
Reply With Quote
Reply

Posting Rules