|
||||
|
||||
Welke onsteking is dit???
Ik heb een Subaru blok achterin de Keef hangen met een Bosch elektronische ontsteking met vacuumvervroeging. Het vacuum is aangesloten op de inlaatspruitstukken onder de carbs. Ik wil eigenlijk helemaal van het vacuumspul af, want ff fatsoenlijk afstellen is er niet bij. Nu kan je bij een luchtgekoeld keverblok zo'n hele mooie Bosch 009 onsteking kopen, die dus niet werkt met een vacuum, maar met centrifugaal gewichten. Dus jullie snappen wel waar ik na toe wil... Juist, ik wil een 009 onsteking hebben, maar dan voor het Subarublok. Dus geen vacuumleidingen meer!
Nu heb ik de onsteking ff gedemonteerd van het blok, het is een Bosch 0237021009 JHFU4 ontsteking... Als je dit opzoek met google, dan kom ik in Rusland of Tjechie terecht... Ik vermoedt dus dat deze ontsteking zeer oud is, of igg zeer oncourant is. Verder denk ik ook dat er op een standaard Subarumotor ook nooit zo´n soort ontsteking geleverd is... Ff een paar foto's Zoals jullie kunnen zien lijkt het 'voetje' oftewel het asje die de rotor aandrijft verdacht veel op het voetje van een VW luchtgekoelde ontsteking... Maar, het asje is daar veel te kort voor. Is het misschien een ontsteking voor een VW Golf ofzo? Of iets anders? Graag info, want het Kevertje moet nu ondertussen wel es gaan rijden nu! Alvast bedankt!!! |
|
||||
|
||||
lijkt ieg wel op een ontsteking zoals ook op een 1300cc MH te vinden is , met vaccuum vervroeging en Hall gever. maja is geleverd op zoveel motoren..
maar wat is er mis met vaccuum vervroeging, meeste vaccuumbende is idd ruk, maar deze dingetjes werken bijna altijd en zijn makkelijk te testen. (ff zuigen, en anders je vriendin ff vragen)
|
||||
|
||||
De vacuumvervroeging werkt niet helemaal meer naar behoren en zeker icm met de dubbele 44 IDF Webers vervroegt ie niet genoeg, althans niet snel genoeg. Dus ik vroeg mijzelf af of dat er nog iets anders te koop is, zonder die vacuumellende... BTW:1300CC MH... Lompe vraag misschien, maar wat is dat??? Althans MH, motorcode voor een ???
|
|
||||
|
||||
golf jetta polo etc 1300 waterkoeler 8 klepper met carburateur (pierburg 2e3) MH is code idd..
maar ontstekingstype is geleverd op meerdere blokken, voornamelijk 8v carb van 1100cc tot 1800cc, had nl een vergelijkbare ontsteking in mijn passat ooit, motorcode daarvan weet ik niet meer.
|
||||
|
||||
Okay, maar zijn deze ontstekingen ook leverbaar zonder vacuumvervroeger, dus alleen met centrifugaalvervroeging?
En zou dat werken? |
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 08:37. |