#1
|
||||
|
||||
Velgadapters
Ik vroeg me af of er ook adapters zijn die van steek 5x112 naar steek 5x205 gaan. Ze zijn wel verkrijgbaar naar 5x130 maar andere steken?
|
#2
|
||||
|
||||
even cabrio16v pm'en. dat is de adapter man! en woont eveneens in friesland
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#3
|
||||
|
||||
Geen probleem, kunnen we (ehh, Mac Gyver eigenlijk) maken, maar let er wel op dat je spoorbreedte
breder wordt .. ik zou dan liever zien dat je dan straks 'ons' 5x205 remschijfsetje monteert. Bij toegenomen spoorbreedte zul je ook weer aangepaste (etwaarde) wielen moeten hebben, anders krijg je een bus die dadelijk geen hoek meer om te krijgen is Dan blijft je spoorbreedte gelijk, en aangezien de astap van een spijl/T2a en Pano gelijk is, kun je dan ook gelijk 15" stalen spijlbusvelgen gaan rijden .. of 16" bril/barndoor velgen, of 17" 5x205 staal
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area-51 : 09-03-2006 at 16:05. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Frieser heeft een '77 T2B
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Weet ik Friekje .. heb z'n bus een weekje of twee geleden staan te bekijken in Arkel.
__________________
Alain Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
En spontaan in huilen uitgebarsten waarschijnlijk Maar dat terzijde, ik ben nogal weg van BRM's, Sprintstars en Randars en die zijn niet in 5x112 te krijgen, vandaar de vraag... Niet dat dit een plan is wat op korte termijn gaat spelen maar goed, stel dat die pot met goud binnen valt, dan moet je snel kunnen handelen |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
nee hoor, viel best mee ... wat ik ervan gezien heb ist geen verkeerde bus. Quote:
BRM's zijn er wel in 5x112, maar zien er in die steek niet echt geweldig uit. Sprintstars & Randars komen inderdaad alleen maar in 5x205 .. Hee,vriezertje .. is dit niks ??
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area-51 : 10-03-2006 at 14:05. |
#9
|
|||
|
|||
Hoe gaat dit?Is opel niet 5/110 ipv 5/112?
Snap nie goe hoe dat in mekaar zit metSLEUFBOUTEN,ofiets in die aard? |
#10
|
||||
|
||||
schuifbouten kunnen -totaal- 2mm verschil -das 1mm per gat- opvangen, maar een
bus heeft tapeinden, en schuifmoeren bestaan daarvoor helaas -nog- niet Opel Fuchsen -want dat zijn het- zijn inderdaad 5x110, en om die netjes onder een T2 met 5x112 steek te zetten zul je dus zowel voor als achter moeten verboren.
__________________
Alain Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is weer leuke info. Ik wil graag de oude t2a velgen verchroomd met de bolle wieldoppen onder de bus (1971) want ik heb nu de standaardvelgen met een helebooel gaatjes rondom. Die oude velgen vind ik mooier onder een t2a. En ik moet toch wat want de bus is ook van m'n vrouw.
__________________
If my Surfbus made you smile, return the favor...FLASH ME! |
#12
|
|||
|
|||
17" 5x205 vertel daar eens wat meer over.
groet John.
__________________
NEDERBUGS.nl |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vindt die Fuchsen op zich wel lache, maar inderdaad hoe fix je dat met die tapeinden? Je bedoelt de velgen verboren? |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, 'gewoon' de steek op de auto aanpassen Je T2b heeft nu 5x112, en als je nu eens 36graden draait, kun je heel mooi 5x110 ertussen boren. Adapters 5x112 -> 5x110 is geen optie, want dan kom je met de etwaarde van de Opel Fuchsen niet goed uit. Moeten wij het voor je doen ??
__________________
Alain Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Laat Wolfje ze dan kopen in 5x130 ... Kga het liefst van 5gaats naar 5gaats, en mocht Wolfje ooit een setje 17" CupII tegenkomen (8J et30 ) dan past dat door de adapter weer te verwijderen. Tis allemaal zoooo simpel !!
__________________
Alain Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik maar een maffe set Porsche wielen ga zoeken. Een set adapters erop en klaar is klara (toch?) met 17 inch (en foxie adjusters voor, verlaagde springplates achter) krijg ik geen problemen? (toch?)
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Jaaaa, maak me gek !! ... zoek eens een maffe set Quote:
Hangt ook nog van je bandenmaat af hoor vriezertje, anders zit met inveren nog steeds je band klem in je wielkast.
__________________
Alain Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
't lijkt wel alsof ik met Sjef zit te praten Ik vond dit wel leip, van een 914, maar goed, ziet er uit als een 4 gaats wiel.... (met veeeel lood) Kan iemand (Area ) mij ook vertellen wat voor et-waarde je nodig hebt voor een T2b? Een tot hoeveel J je kan gaan? Last edited by Frieser : 23-03-2006 at 09:12. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou de draagarm zowiezo altijd aan de binnenzijde monteren, want dan kun je bijna alles (je springplate is je beperkende factor) qua wielerij eronder kwijt. We maken de adapters 25mm dik, en wat de prijs betreft, die hoor je 8 April wel, goed ?? Quote:
Ik had -achter- 7J et23 gemonteerd, maar ook een 9x17 et47 met een 17mm spacers (dus 9J et30) past eronder. Rokus (Meetlint) rijdt nu -achter- met 8x16 et23 Teledials, en das zo'n beetje het maximum wat je aan oude stijl Porsche wielen kunt monteren. Nieuw(er)e Porsche wielen hebben vaak een hoge et, waardoor je bijna altijd wel uitkomt. Ik heb zelf 8x18 et55 Turbo -met 225/40x18- eronder gehad, maar dat reedt k*t !! ps, een stapje terug -want dat is het in mijn ogen- door 4x130 wielen te monteren zou ik nooit doen.
__________________
Alain Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Nee 4x130 zal het niet worden. het zal dan 5x130 worden. 17 inch lijkt me wel leuk, maar het moet geen zwaar comfortverlies opleveren. Dan liever 16inch eronder. Ik zit nog even met die et-waardes, wat is de minimale en maximale et-waarde die eronder past? |