![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nou heb ik laatst van iemand op t forum hier een setje Xenon gekocht voor in de Rallye -zal geen namen noemen, kuch kuch :p-.
Zit nu ingebouwd, hartstikke cool, maar een lamp 'start' moeilijk. Als ik het licht aan zet dan klikt de ene meteen aan, de ander flitst een keer maar 'springt' niet aan. Als ik het licht een paar keer uit en weer aan doe dan springt ie ineens wel bij. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
__________________
Quote:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() dan krijgt ie te weinig spanning.
als je iets meer gas geeft, en je zet je lampen aan, dan doet ie het wel. ik had er zelf geen last van, maar een vriend me heeft 't zelfde probleem. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Tnx voor de tip.
Zou de bedrading te dun kunnen zijn naar de voorschakelkast? Of voortaan voet op t gas voordat ik het licht aanzet? :P
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Zou me voor kunnen stellen dat je spanningsregelaar niet helemaal lekker meer is
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Jij zeggen dat mij Rallye nie ghoed is??? :p
Werkt iig wel wat Marcel zegt: net geprobeerd licht aan te zetten met 2000 rpm en dat gaat perfect.
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Sou segguh laath je dienaamoo es sjekke bij un reviseerder
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Waarom dan? Dynamo doet tut toch goed? als je een lage stationaire loop heb, dan levert je dynamo gewoon minder, logisch (mondslijm ophaal).
Maar serieus: pas vanaf een bepaalde minimum snelheid van de dynamo levert ie zoveel 'spanning' dat ie m kan 'regelen' tot 13,8. Daaronder levert de dynamo gewoon 'niet' (laadstroom lampje aan), of 'weinig'. Kan net genoeg zijn om de xenons te laten weigeren.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Daar heb je gelijk in jaap, maar theoretisch ZOU het mogelijk KUNNEN zijn dat zn dynamo NET niet helemaal lekker werkt............
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Das waar.. puur theoretisch (maar ik kan zo 1-2-3 niet verzinnen waarom niet)..
Of een dynamo doet t, of hij doet t niet (toch?) ja.. koolborsteltjes die versleten zijn.. maar dan nog doet ie t (ff wel, ff niet, ff wel), of hij doet t niet..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik had er geen 'startproblemen' mee in de VR6, wellicht dat mijn laadspanning bij stationair toch hoger is (?)
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Zou kunnen..
Kleinere poelie erop en klaar, Hoger stationair toerental en klaar En ja: er zitten daadwerkelijk verschillen in de poelie's van dynamo's (ik ben erachter!)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Dus Stijn rijdt dalijk rond met een kleinere Poellie op zijn dynamo ipv zijn lader
Dynamo-tuning voor de gevorderden. Als je een poellie kunt vinden die net iets kleiner is (veel kleiner verhoogt de topsnelheid van de dynamo en dat vinden je lagers niet leuk) dan moet het werken.
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Goed plan. Kan ik weer een kortere multiriem zoeken
![]()
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Zoeken? Ach nee joh.. die zijn toch wel gewoon te koop..?
(Neem aan dat het om een G60 gaat) een kleinere lader poelie =/= een kleinere multiriem?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|