#1
|
|||
|
|||
reviseren of nieuw blok derin
ik heb golf gti 16v uit 86 semi old timertje alleen het blok heeft al tegen de 3 ton aan gereden nou vroeg ik mij af wat beter is een nieuw blok of in iedergeval jonger blok erin hangen of het huidige blok reviseren en wat zouden de kosten daar van zijn?
ik weet het echt niet |
#2
|
|||
|
|||
Ik zou hem reviseren, dan weet je in iedergeval zeker dat je een goed blok hebt.
Een ander blok daar weet je nooit de km-stand van en de staat van onderhoud. |
#3
|
|||
|
|||
Compressie testen en de oliedruk bij warme motor
Als je er verder niets aan doet[opvoeren]en dat alles is goed alleen maar een paar keerringen vervangen en kleprubbers Dan heb je denk ik de minste kosten en weer een goed blok |
#4
|
||||
|
||||
Zo lang er geen klachten zijn is gewoon blijven rijden (knallen) de goedkoopste oplossing, deze motoren gaan niet zomaar kapot. Mijn 16V had ook rond de 270 gelopen en die werd ook niet gespaard.
Mijn 325 heeft nu ook dik 240 op de klok en loopt ook nog hard zonder olieverbruik.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |