|
|||
|
|||
vraagje over spoorverbreders
ik heb een poosje geleden ats classics gekocht. (7j breed)
nu wil ik achter spoorverbreders er tussen zetten. zodat ze iets naar buiten komen. (dan lijkt hij wat breder van achter) nu heb ik er 20mm verbreders tussen gezet. (die zaten bij de wielen) maar nu komt hij nog haast niks naar buiten. maar als ik er bv 25 of 30 mm verbreders tussen zet hoe zit het dan met de stevigheid van de bouten en wielen? is dat wel veilig of is het beter om dat niet te doen? iemand anders een goed idee dat ze iets naar buiten komen? |
|
|||
|
|||
Er is iemand op het forum die heeft er 40MM spoorverbreders onder zitten en dat gaat ook prima.
Dus volgens mij moet het lukken. |
|
||||
|
||||
Je loopt wel kans dat je langere wielbouten nodig hebt.
Maar die zijn gewoon te bestellen. |
|
|||
|
|||
nu kan ik 35 mm dikke spoorverbreders kopen.
voor 70 euro (niet echt duur volgens mij) alleen zitten de speciale imbussen waarmee je de verbreder op je wielnaaf monteerd er niet bij. zijn die wel los verkrijgbaar. en wat kosten ze ongeveer? |
|
||||
|
||||
Het beste kun je adapters nemen.
Dat is eigenlijk een spoorverbreder die je eerst op je naaf bout waarna je je wiel weer op die adapter bout. Zo kun je voor je wielen dus gewoon je originele bouten gebruiken en voor de spoorverbreder zelf worden ze er meestal bijgeleverd. Let er ook op dat er een naafring op de adapter zit om je wiel te centreren! voorbeeldje (40mm per wiel): |
|
||||
|
||||
zulke adapters heb ik ook achterop mijn golf 1, en dan van 30mm.
zo komen de stalen wintervelgjes een stuk beter in die wielkast te staan
|
||||
|
||||
Moet achter eigenlijk ook spoorverbreders hebben.
Waar hebben jullie die gehaald? En moet je de auto opnieuw uit laten lijnen? |
|
||||
|
||||
ik heb ze hier besteld: www.efkaimport.nl, die importeert ze van http://www.spurverbreiterung.de/ daar staat ook een catalogus voor de geinterreseerden...
en je auto hoef je niet opnieuw uit te laten lijnen, er gebeurt namelijk niks met de sporing, behalve dan dat deze breder word. |
|
|||
|
|||
Is wel mooier jah achter breder alleen vergeet niet dat het wat ten koste gaat van je wegligging als je alleen achter breder maakt. Voor fwd is een even breed spoor voor en achter het beste.
|