|
||||
|
||||
Kever-velgen, hoeveel laten verbreden?
Voor m'n kevertje wil ik 2 extra velgen kopen, om deze te laten verbreden.
Het gaat hier om 2 16 inch geklonken velgen. Deze zijn standaard 3J breed. De originele velgen zijn 15 inch en 4J breed. Nu is mijn vraag, hoe breed zal ik ze laten maken? Zit zelf te denken aan 5 of 6J. Heeft iemand foto's van 5 of 6J stalen kever velgen? De voorwielen blijven 4J breed. Dus achter moet het subtiel breed zijn, dus geen 9J ofzo
|
||||
|
||||
Zoals eerder gezegd : verkoop ze want ze zijn erg zeldzaam .
Zoek naar een set staal van een Ford Pop en je bent klaar . Geklonken : geen idee of je ze dan makkelijk kan laten lassen . |
|
||||
|
||||
Wat is een Ford Pop...?
Deze velgen zijn niet "zeldzaam"? Kom ze niet echt vaak tegen, en het is ook nog eens een ander model dan van de kever... En twee losse velgen leveren ook niet veel op, als het een set van 4 of 5 zou zijn wel.. Heb naar www.velgen.nl gebeld, en geklonken velgen was geen probleem.
|
||||
|
||||
Heb ff een berekening gemaakt
Ik wil het als volgt laten doen; 3J velg laat ik 1" naar binnen, en 2" naar buiten verbreden. Resultaat; 0,5" breder naar binnen dan de originele 4J velg 1,5" breder naar buiten dan de originele 4J velg totaal wordt het dus 6" Dit lijkt me geen problemen te geven met aanlopen etc. Iemand die kan zeggen dat ik geen poep spreek?
|
||||
|
||||
Velgbreedte is een ding...
Maar wat voor banden ga je er op doen? Met korte aandrijfassen houd je héél weing ruimte over! Mijn kever staat op standaard 4 inch en een 175x65 past daar maar net op. Ik zou persoonlijk ook die 16"-er lekker verkopen en 15" monteren. |
|
||||
|
||||
Zat te denken aan iets van 185x55, 195x50 ofzo..
Heeft mijn 63'er korte aandrijfassen? Dus waarschijnlijk gaat dit niet passen..?
|
||||
|
||||
Kijk goed hoeveel en aan welke kant je de velg verbreed. Ik heb een tijdje geleden via via een setje verbrede velgen gevonden, echter passen ze niet! Het gaat om een 15" velg die verbreed is naar 6J. De velg steekt nu wel erg ver uit het scherm . . . ik kan dus op zoek naar 2 originele velgen om die alsnog te laten verbreden.
|
||||
|
||||
Via keversite kom ik aan deze afbeelding;
Dit zijn 15" 6J velgen Ik heb gister dus uitgerekend, dat een 15inch velg tov een 16inch velg aan beide kanten 0,5inch breder is. Nu wil ik de 16inch velg dus 1inch naar binnen (dus 0,5inch breder dan de 15inch velg) laten verbreden, en 2inch naar buiten (dus 1,5inch breder dan de 15inch velg) wil laten verbreden. Zo wordt de 16inch velg dus 6inch breed Zal vanavond een tekening maken om het wat te verduidelijken Zelf zat ik te denken aan 195/50/16.
|
||||
|
||||
Oke, ga het weer anders (laten) doen
De velgbreedte naar binnen wordt gelijk met de 15" velg. Dus 0,5 naar binnen en 2,5 naar buiten. Zo is de velg gelijk aan het 15" model, maar dan 2" breder. Snappen jullie nog wat ik wil/bedoel? Ikke niet Morgen velgen wegbrengen, en neem een 15"er mee om te laten meten ed.