|
||||
|
||||
relais achterraam verwarming
Wie weet toevallig welk relais voor de achterraamverwarming is?
Er staan allerlei nummers op de blokjes op de zekering kast. Ik weet alleen niet welke ik vervangen moet. Achterraam verwarming doet het niet, zekering is wel goed. edit gaat om een golf 2, 1.3i uit '91 |
|
|||
|
|||
Moet je de bedrading naar de achterklep eens controleren
Is 9/10X de oorzaak |
|
||||
|
||||
Die heb ik al nagekeken, daar zit geen breuk in.
De schakelaar brandt ook, maar als de motor draait gaat bij inschakeling niet minder in de toeren draaien. Bij een andere golf 2 wel. |
|
||||
|
||||
De achterruitverwarming loopt niet via een relais. Ik zou de schakelaar controleren. Heb je daar wel spanning? Heb je wel spanning op de achteruit?
Dat teruglopen in toeren word veroorzaakt doordat de motor zwaarder belast word als de verwarming ingeschakeld word. Als de achterruitverwarming stuk is belast hij ook de motor niet.
|
||||
|
||||
Bij inschakelen van de schakelaar gaat het gele lampje branden.
Verder gebeurd er niets. Spanning op de achterruit heb ik nog niet gemeten. Moet nog steeds een spanningsmeter kopen. |
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Santana. Wel een geel lampje, alleen geen spanning op de achterruit. Gelukkig maar, als ik wel spanning op de achterruit zou hebben zou het probleem wat duurder worden ben ik bang.
|
||||
|
||||
Enige oplossing is dus meten, en doet het achter niets, kabels vervangen?
Neem aan dat links+ is en rechts - (of vice versa)? |
|
||||
|
||||
Een kant zit aan massa, de draad vanaf je schakelaar (als daar vanaf de schakelaar wel spanning op staat) moet je dus op verschillende plaatsen doormeten tot de plek waar je geen spanning meer meet.
|
|||
|
|||
Quote:
Of de schakelaar en de kabels Schakelaar heb ik nog wel ergens liggen Kom anders een keer langs[als je tijd vrij kunt maken ] en neem dan gelijk je tankklep mee |
|
||||
|
||||
Andere schakelaar heb ik al geprobeerd.
Ik zal dus eerst spanning meten. @golf_mkII_16v Wordt een drukke maand maar ik zal kijken wanneer ik kan |