|
||||
|
||||
Stupiditeit van Marktplaats-ads!
Ik was een beetje aan het neuzen naar wat er allemaal te koop staat en wat de prijzen ongeveer zijn, en nou loopt het wel allemaal HEEL erg uiteen.
Dealers kijken vaak naar prijzen die online worden gevraagd voor auto's, maar daar is dus blijkbaar ook geen touw meer aan vast te knopen. Zie hier een leuk voorbeeld: Golf nummer 1 Golf nummer 2 Iemand die nog meer van zo'n leuke vergelijkingen heeft die ie op MP tegen is gekomen?
|
||||
|
||||
eh.. ik snap hem niet??bedoel je nou die €50 wat er verschil in zit??
|
|
||||
|
||||
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat de eerste geheel origineel is, in 1 keer kleur en gewoon netjes uitziet. De tweede ziet er zwaar afgetrapt uit. En dat voor ongeveer dezelfde prijs.
|
||||
|
||||
zijn allebei slopers toch?
|
|
||||
|
||||
De eerste is een GL, met mooi bruin velour interieur en alles vol met chroom-strips. Netjes in de lak en mooi origineel.
De tweede is een ouwe afgeragde GTi met verschillende kleuren en kamp-velgen. Ik was voor m'n broertje een beetje aan het kijken wat er allemaal in de aanbieding was, en met zijn budget ging ik dan ook op zoek naar een sloper. Maar als ik zie wat sommige mensen voor een sloper durven vragen, en hoe goedkoop anderen een prima auto weg doen moet ik mijn (of zijn) criteria maar wat bijschaven.
|
||||
|
||||
Indd snap het ook niet echt, ik denk niet dat er voor een golf 2 nog echt moeite gedaan word, gewoon laagste prijs en hop weg ermee...
|
||||
|
||||
Quote:
Er staan genoeg brakke golfjes die nog voor meer dan 1000 euro weg moeten. Ook hier op het forum zijn de prijzen niet altijd even logisch.
|
||||
|
||||
Quote:
Maar wat bedoel je nou precies? Dat de waarde van die GL wordt onderschat door de verkoper? Dat de waarde van die -foute-deur-kleur- wordt overschat door de verkoper? De prijzen van een Golf 2 lopen uiteen van 'wat de gek er voor geeft' tot 'wat de gek er voor geeft'. Echt speciale uitvoeringen, die ook als zodanig herkend worden door de verkoper/koper (G60, Syncro, of een echt nette 'uitloper') gaan voor meer van de hand. Ouwe lijken meestal niet. Simpel. De tijd dat de Golf 2 een klassieker is komt echt nog wel. Denk aan je hart, en je maakt t zelf misschien nog wel mee.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind die GL toch ook wel een klassieker. Er zijn hier gewoon niet zo veel aparte en luxe Golfjes verkocht. Het meeste was basis en kaal. Ik kan me daar gewoon druk om maken. En ik ben hiermee denk ik niet de enige, al maken andere mensen zich vaak druk over BBS velgen ofzo, waar het ene na het andere topic aan gewijd wordt.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik ben nou al een half uur met hem erover aan het praten op msn, maar we komen er niet uit...
|
||||
|
||||
Quote:
Deze eerste is wel een mooi wagentje, ik denk dat de verkoper er zich inderdaad (veel) te weinig voor vraagt, maar dat moet iedereen maar zelf weten. P.s. schijnt geloof ik al verkocht te zijn, niet verwonderlijk, met die lage prijs!
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 27-11-2006 at 12:00. |
|
||||
|
||||
Quote:
Nou....
|
||||
|
||||
Ik ga nu vast veel mensen tegen de schenen schoppen, en ik heb t al eens tegen Gert gezegd, maar uuh:
Voor de normale (niet vw gezinde buitenwereld) geld: De golf 2 is nou eenmaal de Opel van Volkswagen.... Hij staat gewoon gelijk aan een E-kadett, als je een beetje asociaal figuur ziet rijden met een flinke bass en een lelijk setje halfords velgen en een bruluitlaat, dan is het (als het een vw is) 9 van de 10 keer een golf 2.....
|
||||
|
||||
Quote:
En Kevers zijn voor orgiehoudende drugsverslaagde hippies met verkeerde idealen... Elke auto heeft zo zijn vooroordelen mbt bestuurders en hun (rij)gedrag. Maar ik zie dat niet als reden om een auto af te danken. Zou het wel een reden zijn, dan zou een GL juist nog meer in contrast staan met die afgeragde GTI. De een is een nette (voor een Golf) luxe auto, de ander is een kamper-bak.
|
||||
|
||||
De golf 2 staat nu op dit moment gewoon op t laagste niveau van zijn levenscyclus en is daarmee tot asobak gekroond...
|
||||
|
||||
Quote:
Zegt hij met zijn opgekalefaterde Polo. Uitgelopen model. Halve Golf. Is toch onzin wat de meute d'r van denkt. Dit is toch HET Volksforum dat zich altijd zo sterk afzet tegen VWForum omdat hier wel nog wat wordt gegeven om originele Volkswagens die niet verprutst zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmm dan moet je toch eens kijken naar de hoeveelheid verschil van roest tussen een E kadett en een Golf 2. P.s. je schopt er mij niet mee tegen de schenen...... hoor. @ breadfan83 je moet geen appels met peren vergelijken. Een Gti ondanks dat ie er niet uitziet zal hoofdwaarschijnlijk sneller verkocht zijn, omdat die aso rijders waar Berseker het over heeft waarschijnlijk een gti liever hebben omdat deze "sneller" is. De vraag naar een GL zal beduidend minder zijn, want wat is er voor veel mensen die net 18 zijn en net hun rijbewijs hebben mooier dan voor een paar centen een Gti te kunnen rijden???? Een GL in vele gevallen niet. |
|
||||
|
||||
Breadfan snapt het principe vraag en aanbod nog steeds niet.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik snap het prima, maar er is ook nog zoiets als goede smaak. Dat die op marktplaats ver te zoeken is begrijp ik nog wel, maar dat ik hier op Volksforum nog op weerstand stuit had ik niet echt verwacht.