Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-11-2006, 19:31
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Jetta loopt stationair te hoog in toeren

hoi allemaal,

het zit zo, mijn jetta loop stationair nogal hoog in toeren, en ik heb geen idee wat het wezen kan, omdat soms als ik de motor start dat het dan goed is, maar als ik dan een andere keer weer start is het weer mis.

soms draait hij wel meer als 1500 toeren stationair
het gaat om een 1300 NZ injectie motor met nog maar 137.000km op de teller

het is niet de gaskabel die blijft hangen, en als ik de verstelling van de gaskabel voor het stationair lopen los haal blijft hij gewoon net zo hoog in toeren lopen.

ik hoop echt dat er hier iemand is die weet wat het kan zijn, en weet wat ik eraan kan doen.

ik word er namelijk stapel gek van.

alvast bedankt.

Emiel Peterzon
Reply With Quote
  #2  
Old 30-11-2006, 19:52
rekordc rekordc is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 60
Default

Choke die blijft hangen?

Martin
Reply With Quote
  #3  
Old 30-11-2006, 19:59
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Quote:
Originally Posted by rekordc
Choke die blijft hangen?

Martin


kan dat bij een electronische choke?

maar als de motor normaal, met de choke aan draai, draait hij niet 1500 toeren stationair, dat deed hij eerst ook niet, dan draaide hij met de choke aan hooguit 900 á 1000 toeren en zonder choke ongeveer 800 toeren

Last edited by Jetta Fireandic : 30-11-2006 at 20:02.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-11-2006, 21:34
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta Fireandic
kan dat bij een electronische choke?

maar als de motor normaal, met de choke aan draai, draait hij niet 1500 toeren stationair, dat deed hij eerst ook niet, dan draaide hij met de choke aan hooguit 900 á 1000 toeren en zonder choke ongeveer 800 toeren


een choke op een injectie blok??

Wordt er dan niet gewoon meet brandstof ingespoten? dat is althans hetgeen mij op school is geleerd, en bij m'n eigen nz ondanks problemen heb ik nog steeds geen choke

db
Reply With Quote
  #5  
Old 30-11-2006, 21:36
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
een choke op een injectie blok??

Wordt er dan niet gewoon meet brandstof ingespoten? dat is althans hetgeen mij op school is geleerd, en bij m'n eigen nz ondanks problemen heb ik nog steeds geen choke

db


jij hebt zelf dus ook een 1300 NZ blok, heb je dan misschien een idee wat het weze kan bij mijn auto?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-11-2006, 22:24
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Slang tussen lmm en gasklep gescheurd?
Scheurtje in het inlaatspruitstuk?
Reply With Quote
  #7  
Old 30-11-2006, 22:40
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Elektrische choke zit erop in de vorm van de "extra-luchtschuif" onder het inlaatspruitstuk.
Deze laat bij koude motor extra lucht buiten de gasklep om in het inlaatspruitstuk.
Door elektrische verwarming, en door warmte van de waterbuis waar de schuif op gemonteerd zit, gaat de schuif langzaam dicht.

Het kan zijn dat deze schuif niet meer dichtgaat.
Kun je simpel controleren door de slang die er naartoe loopt dicht te knijpen.
Schuif wordt verder niet geregeld, staat gewoon 12V op als de motor loopt.

Wordt dus niet het stationaire toerental niet mee geregeld als de motor warm is, dit lees je vaak. Dergelijk systeem zit wel op andere motortypen.

Verder kunnen er nog allerlei oorzaken zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 01-12-2006, 16:04
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

nou is het helemaal mis

rijd ik vanmiddag uit bij m'n werk weg alles gaat zoals normaal, ineens begint de auto motor te stotteren en moet ik beslist het gas ingetrapt houden om hem draaiende te houden, als ik het gas los laat valt de motor uit

ik zo erg genoeg te krijgen van deze auto

iemand een idee

injectie of zo, ik weet het niet
Reply With Quote
  #9  
Old 02-12-2006, 17:26
PlaceR PlaceR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 140
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta Fireandic
nou is het helemaal mis

rijd ik vanmiddag uit bij m'n werk weg alles gaat zoals normaal, ineens begint de auto motor te stotteren en moet ik beslist het gas ingetrapt houden om hem draaiende te houden, als ik het gas los laat valt de motor uit

ik zo erg genoeg te krijgen van deze auto

iemand een idee

injectie of zo, ik weet het niet


Had zelfde soort problemen bij mijn jetta 1.3
Lelijk (hoog / laag stationair enz)
bij mij was het de lichtmassa meter. Het stekkertje was ver verroest. Kunt er altijd even naar kijken toch?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-12-2006, 17:44
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

gistermiddag had ik de auto stotterend aan de kant gezet, omdag het regende.

dus vanmorgen ik de auto starten in één keer goed, ik had al even gekeken naar de bougies, dat was ook niet alles, dus had even 4 nieuwe gehaald [champions].

daarna weer starten hij liep goed nog wel iets te hoog in toeren maarja daar was ik al aan gewend.

vanmiddag even naar de stad, hij liep perfect zelfs de stationair toeren waren goed, ik blij natuurlijk.

maar op de terugweg sta je bij de stoplichten wil ik optrekken begint de auto opeens te stotteren en te doen, ik aan de kant van de weg motor uit even wachten en opnieuw starten en even wat gas gegeven en toen kon ik weer gewoon door rijden.

nou zei iemand al dat waarschijnlijk mijn Hall-gever [module] stuk is.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-12-2006, 18:58
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

carterontluchting wel in orde?
Ik zou is op zoek gaan naar een vacuumlek ofzo
Reply With Quote
  #12  
Old 02-12-2006, 23:26
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Is inderdaad goed mogelijk.
Dan zeer waarschijnlijk in de hall-sensor in het onstekingshuis.
Deze is los verkrijgbaar wij automaterialenhandel.

Quote:
Originally Posted by Jetta Fireandic
gistermiddag had ik de auto stotterend aan de kant gezet, omdag het regende.

dus vanmorgen ik de auto starten in één keer goed, ik had al even gekeken naar de bougies, dat was ook niet alles, dus had even 4 nieuwe gehaald [champions].

daarna weer starten hij liep goed nog wel iets te hoog in toeren maarja daar was ik al aan gewend.

vanmiddag even naar de stad, hij liep perfect zelfs de stationair toeren waren goed, ik blij natuurlijk.

maar op de terugweg sta je bij de stoplichten wil ik optrekken begint de auto opeens te stotteren en te doen, ik aan de kant van de weg motor uit even wachten en opnieuw starten en even wat gas gegeven en toen kon ik weer gewoon door rijden.

nou zei iemand al dat waarschijnlijk mijn Hall-gever [module] stuk is.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum