#1
|
||||
|
||||
Jetta loopt stationair te hoog in toeren
hoi allemaal,
het zit zo, mijn jetta loop stationair nogal hoog in toeren, en ik heb geen idee wat het wezen kan, omdat soms als ik de motor start dat het dan goed is, maar als ik dan een andere keer weer start is het weer mis. soms draait hij wel meer als 1500 toeren stationair het gaat om een 1300 NZ injectie motor met nog maar 137.000km op de teller het is niet de gaskabel die blijft hangen, en als ik de verstelling van de gaskabel voor het stationair lopen los haal blijft hij gewoon net zo hoog in toeren lopen. ik hoop echt dat er hier iemand is die weet wat het kan zijn, en weet wat ik eraan kan doen. ik word er namelijk stapel gek van. alvast bedankt. Emiel Peterzon |
#2
|
|||
|
|||
Choke die blijft hangen?
Martin |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
kan dat bij een electronische choke? maar als de motor normaal, met de choke aan draai, draait hij niet 1500 toeren stationair, dat deed hij eerst ook niet, dan draaide hij met de choke aan hooguit 900 á 1000 toeren en zonder choke ongeveer 800 toeren Last edited by Jetta Fireandic : 30-11-2006 at 20:02. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
een choke op een injectie blok?? Wordt er dan niet gewoon meet brandstof ingespoten? dat is althans hetgeen mij op school is geleerd, en bij m'n eigen nz ondanks problemen heb ik nog steeds geen choke db |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
jij hebt zelf dus ook een 1300 NZ blok, heb je dan misschien een idee wat het weze kan bij mijn auto? |
#6
|
|||
|
|||
Slang tussen lmm en gasklep gescheurd?
Scheurtje in het inlaatspruitstuk? |
#7
|
|||
|
|||
Elektrische choke zit erop in de vorm van de "extra-luchtschuif" onder het inlaatspruitstuk.
Deze laat bij koude motor extra lucht buiten de gasklep om in het inlaatspruitstuk. Door elektrische verwarming, en door warmte van de waterbuis waar de schuif op gemonteerd zit, gaat de schuif langzaam dicht. Het kan zijn dat deze schuif niet meer dichtgaat. Kun je simpel controleren door de slang die er naartoe loopt dicht te knijpen. Schuif wordt verder niet geregeld, staat gewoon 12V op als de motor loopt. Wordt dus niet het stationaire toerental niet mee geregeld als de motor warm is, dit lees je vaak. Dergelijk systeem zit wel op andere motortypen. Verder kunnen er nog allerlei oorzaken zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
nou is het helemaal mis
rijd ik vanmiddag uit bij m'n werk weg alles gaat zoals normaal, ineens begint de auto motor te stotteren en moet ik beslist het gas ingetrapt houden om hem draaiende te houden, als ik het gas los laat valt de motor uit ik zo erg genoeg te krijgen van deze auto iemand een idee injectie of zo, ik weet het niet |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Had zelfde soort problemen bij mijn jetta 1.3 Lelijk (hoog / laag stationair enz) bij mij was het de lichtmassa meter. Het stekkertje was ver verroest. Kunt er altijd even naar kijken toch? |
#10
|
||||
|
||||
gistermiddag had ik de auto stotterend aan de kant gezet, omdag het regende.
dus vanmorgen ik de auto starten in één keer goed, ik had al even gekeken naar de bougies, dat was ook niet alles, dus had even 4 nieuwe gehaald [champions]. daarna weer starten hij liep goed nog wel iets te hoog in toeren maarja daar was ik al aan gewend. vanmiddag even naar de stad, hij liep perfect zelfs de stationair toeren waren goed, ik blij natuurlijk. maar op de terugweg sta je bij de stoplichten wil ik optrekken begint de auto opeens te stotteren en te doen, ik aan de kant van de weg motor uit even wachten en opnieuw starten en even wat gas gegeven en toen kon ik weer gewoon door rijden. nou zei iemand al dat waarschijnlijk mijn Hall-gever [module] stuk is. |
#11
|
||||
|
||||
carterontluchting wel in orde?
Ik zou is op zoek gaan naar een vacuumlek ofzo |
#12
|
|||
|
|||
Is inderdaad goed mogelijk.
Dan zeer waarschijnlijk in de hall-sensor in het onstekingshuis. Deze is los verkrijgbaar wij automaterialenhandel. Quote:
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |