#1
|
||||
|
||||
Kraken met schakelen naar 2e versnelling
Hallo,
Ik begin sinds kort steeds meer te merken dat wanneer ik schakel er een krakend geluid uit de versnellingsbak komt (het bekende 'tandjes slijpen' ). Het probleem doet zich echter alleen maar voor wanneer de auto een nacht stil heeft gedaan en dan is het meestal maar een keer als ik de auto van de 1e naar de 2e versnelling wil schakelen. Bij alle andere versnellingen doet hij dit niet !! Als de auto wat warmer is is er niks te merken van dit 'kraken' . Verder vind ik het schakelen op zich ook niet echt meer soepel gaan, zoals het in de 1 zetten moet je erg veel kracht uitoefenen op de pook om hem erin te zetten en er zit heel veel speling in de pook als hij eenmaal in de versnelling staat. Het gaat om een Golf 2 GTI 16V met een 2y-bak Wat kan dit geluid veroorzaken ?? en wat kan ik doen om het te verhelpen ?? al vast bedankt, Erik
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#2
|
||||
|
||||
Dat geluid is wel een bekend probleem. Versleten synchromesh ringen, die delen vervangen of gelijk de hele bak reviseren of een vervangende goede bak aanschaffen.
Over de speling in de pook. Dit had ik ook. Ik heb de plastic bussen en rubber geleiders vervangen. Nu is de speling al veel minder. Maar binnenkort vervangen ik nog een onderdeel en hoop ik het helemaal tot een minimum terug gebracht te hebben! Ik kan je wel aan onderdeelnummer helpen. Als niemand die anders voor je heeft of als je via de search niks kunt vinden. Maar dan zoek ik ze voor je op in ETOS. |
#3
|
||||
|
||||
Denk je niet gewoon de synchromeshringen vervangen ?
*edit* was iets te laat |
#4
|
||||
|
||||
'gewoon vervangen' , gaat dit gemakkelijk dan ?? denk eerder dat het toch 'moeilijk vervangen' wordt. En een bankrevisie, wat kost dat nog op vandaag ?
en als iemand hier een fatsoenlijke 2y bak heeft liggen voor een leuke prijs mag hij het best laten weten. maar het kan niet liggen aan het koude weer?? pookrevisie heb ik ook al gelezen op een ander forum ja. onderdeel nummer zijn daar ook te vinden of anders in de ETKA.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#5
|
||||
|
||||
Een leren bank of een bank die met stof bekleed is?
Ik denk dat je inderdaad beter een andere bak kunt kopen. Laten reviseren is veel duurder. Weet je wel dat hij echt goed is, als je de klinknagels tenminste ook mee vervangt! Edit: wat heb je gelezen over de pookrevisie. Je leest nog wel eens over alleen die bal onder de pook vervangen. Maar dat helpt niet echt veel. Ik had het over het complete schakelsysteem. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ja dat had ik al gelezen op volksforum. wat heeft je dat in totaal gekost ?? dan doe ik dat eerst eens en misschien helpt het wel anders kan ik nog altijd eens kijken wat ik met de bak doe. het is nog niet zo dramatisch maar dan weet ik iig wat het is. en als het geluid weg is na de pookrevisie kan ik alleen maar in mijn handen klappen EDIT: maar niemand een concrete prijs voor een bakrevisie ??
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal je eerlijk toegeven ik heb er de ballen verstand van van revisie's Ik laat het dan ook fijn doen door een paar vrienden van me die er wel alles van weten En als ik jou was liet ik de hele bak reviseren mits je de auto binnenkort weg zou doen, dan is het namelijk ''weggegooid'' geld. Maar daar ga ik niet vanuit Dan weet je ook meteen wat je in huis hebt, en hebt er de aankomende tijd ''geen'' omkijken meer na. En mij is verteld dat een bak-revisie +/- €400,- kost |
#8
|
||||
|
||||
Waarom een 2de hands bak kopen als je toch weet dat je deze auto voorlopig blijft rijden ? Ik zou geen risico's nemen in ieder geval.
Ik was 275E kwijt voor revisie, nieuwe synchromesringen, nieuwe tandwielen voor de 1e versnelling en één voor de Rückfahrt. Tevens klinknagels vervangen voor bouten etc etc. Je kan ook WilliamF een mail sturen Erik. Ik had mijn bak binnen een dag terug, deze is dan bij Hille de Graaf geweest in Bunschoten-Spakenburg.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
hmmm dat hou ik in mijn achterhoofd. alleen moet ik dan mijn bak nog zo ver zien te krijgen, denk dat dat een groter probleem is dan het hele reviseren . maar alvast heel erg bedankt voor de info Dennis en met deze auto blijven rijden doe ik zowiezo , vind het veel te leuk om hem weg te doen. alleen kan het kwaad als ik nog ff door blijf rijden met dit probleem. niet dat me op een dag de tandwielen langs mijn oren door komen vliegen . want dat is ook niet de bedoeling.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant Last edited by Erik_Edition#1 : 23-11-2006 at 18:35. |
#10
|
||||
|
||||
Nee kan geen kwaad, kan alleen wel een keertje opeens afgelopen zijn. Als je de schakelstangen revisie doet zul je het kraken wel minder vaak horen. Doordat je weer nauwkeuriger zult schakelen.
Hoeveel het me gekost heeft!? Pff ik heb net nog 1 onderdeel gekocht dat kost bij de dealer 60 euro. En al die andere bussen en bal onder pook waren niet gratis. Ik weet het echter niet meer hoeveel het gekost heeft. |
#11
|
|||
|
|||
Kan je nog wel ff mee doorrijden hoor...
Heb ook wel eens van een GTI (8v) synchromesh laten vervangen, kostte me toen 600 euro ! (andere bak had achteraf minder gekost). |
#12
|
|||
|
|||
ik heb bij mij het zelfde probleem.... mijn schakelmech. word volgende week afgesteld en ik heb een teflon toevoeging en nieuwe olie in de bak.... als de bak een keer onder de auto uit is geweest en daarna terug is gezet kan het zijn dat je mech niet goed is uitgekijnt.. bij mij krrakt hij in de 2 bij normaal scakelen maar als ik de pook helemaal naar links duw en dan in de 2 dan doet hij het niet... en bij mij heb ik bij terug schakelen dat ik net tussen de 3 en de 5 zit en hem dan iets naar links moet duwen om hem in de 3 te krijgen. Een vriend van mij wwerkt bij vw en die heeft dit toen ook bij mijn golf3 gedaan die kraakte ook na het vervangen van de koppeling, hij heeft het mech toen afgesteld en toen was het weg....
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, denk het niet. Ik heb hetzelfde in mijn 1.6 8v met 020 bak. Idem ook alleen van de 1 naar de 2 en in het begin ook als hij nog koud is maar het begint nu trouwens ook te gebeuren als hij warm is. Kun je ook wel checken. Schakel maar eens rustig over, dus toerental even volledig terug laten zakken, dan hoor je het niet. Schakel je vlot op van 1 naar 2 dan hoor je het wel (het toerental is dan nog niet volledig gezakt). Bij koud weer hoor je het dus bij koude motor omdat het toerental dan hoger is door de choke. edit reden: Was ik nog vergeten bij mij zijn het dus de synchromesh ringen. Last edited by J_Fix : 23-11-2006 at 21:48. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
denk niet dat de bak er een keertje onderuit is geweest. dus 'uitlijnen' zal denk ik niet nodig zijn. ik zal voorlopig gewoon rustig aandoen als hij koud is met schakelen naar de 2. dan kan ik het nog wel een heel tijdje uithouden. en binnenkort zal ik ook het schakelmechanisme eens een revisiebeurtje geven, misschien helpt dat nog wat. Laatste redmiddel wordt dan toch maar bakrevisie maar dan richt ik me wel even tot Dennis alvast thnx voor de reacties
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |