#1
|
|||
|
|||
Vintage Speed 1200 tunning
Goede middag,
Na een hele tijd stil te zijn geweest, en wijnig aan de kevers gedaan te hebben, heb ik nu een 1200 blokje staan D motor loopt op zich goed maar wil er toch wat meer vermogen uithebben. nu heb ik hier op het forum nog al wat zitten lezen, en ben niet de eerste die het gaat doen ook niet de laaste denk ik. maar nu zit ik toch nog met wat vragen, heb opzich wel een aardig idee wat en hoe ik moet doen maar 1300 koppen op een 1200 pas gewoon alleen moet er rond 1MM uit de kop worden gehaald voor de gewenste compressie verhouding ? maar dan lijkt het me dat ik ook andere stotterstangen moet hebben en zo ja in welke lengte dan, en wat voor tuimellaars moet ik nemen om net wat meer klep lift te krijgen maar niet mijn zuiger te raken, en de klepspeling gewoon op de standaard houden ? zit te denken aan 34 MM dubbele cab's 009 ontsteking, Spaghetti, en dan 1300 koppen van een 1300 F motor dus enkel poorts. Is het nog wat om je vliegwiel af te laten draaien of heeft dat totaal geen nut, omdat het maar een gering vermogen gaat. hoeft geen snelheidsmonster te zijn maar gewoon lekker lopen voor op vakantie en rond de 50 PK uit kunnen komen lijkt me geen probleem of wel ?
__________________
SL4M CR3W on Facebook Jordy MK4 on ccw and air Maikel vw bug 71 on air Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2 Last edited by jeroen doli : 21-06-2013 at 13:46. |
#2
|
||||
|
||||
Net 1600 blok scoren, ben je geen 1200 aan het uitpersen en qua verbruik maakt het elkaar ook niks,
zou wel een extern oliefilter / koeler plaatsen http://link.marktplaats.nl/675497555
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
dat wil ik dus juist niet, is ook weer een sport om een betrouwbaar 1200tje te bouwen rond de 50 pk.
en met een 1600 moet ik ook een andere bak hebben volgens mij want rij nu nog op 6v dus is een klein vliegwiel, 180MM Quote:
__________________
SL4M CR3W on Facebook Jordy MK4 on ccw and air Maikel vw bug 71 on air Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2 |
#4
|
||||
|
||||
Kwestie van proberen tuimelaars van een 1300 nemer, die zijn 1.1:1 van een 1200 1:1
Koppen hoef je weinig aan te doen volgens mij. Wel moet je even 4 draadeinden van een 1300 er bij zoeken om je 1300 koppen te monteren. Nokkenas zou ik ook wat mee doen, W100 er in ofzo... Op the samba en op keversite is hier veel over geschreven, dus kijk daar even rond Veel lezen en nog meer lezen, je zit met veel standaard vragen volgens mij....
__________________
1960's Beetle Resto |
#5
|
|||
|
|||
Lengte stoterstangen kun je naderhand bekijken, de hoek van de tuimelaar moet goed zijn.
Koppen meteen goed uit literen, en de compressie goed bereken zodat je weet hoe ver de koppen gekotterd moeten worden. Andere nokkenas. En dan is het nog de vraag of je 50pk gaat halen (betrouwbaar), met een okrasa kit (ouderwetse 1200 tuning kit met dubbele carbs en high flow koppen met hogere compressie) ga je ook maar naar de 40 pk. Je wilt tenslotte een vermogen winst van meer als 45 %, wat best veel is. Met een 1600 heb je geen andere bak nodig, in de meeste gevallen past het zo en anders moet je de bak een klein beetje bewerken
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 13-05-2013 at 22:28. |
#6
|
|||
|
|||
lijsje wat ik zelf in mijn hooft heb:
carburateur set empi epc 34 mm t1 motoren dual port verlaagde spindels schijfrem set voorzijde 5 x 205 mm t1 spaghetti t1 1200 cc isolatieband voor de uitlaat length 15 meter breed 5 cm demper single quiet pack zwart gespoten carterdeksel met olietemperatuur zender vdo 860 behalve 30 motorpakkingset a kwaliteit 1200 cc 160 niet voor 30 pk moto 1 2 3 ignition zonder vacuum vervroeging electronische ontst wil eigenlijk ook een exstern olie filter maar moet nog even kijken van hoe of wat dus tips zijn welkom. Heb ook een setje 1300 AB koppen op de kop kunnen tikken dus daar nog maar wat aan gaan bewerken en is kijken wat het word.
__________________
SL4M CR3W on Facebook Jordy MK4 on ccw and air Maikel vw bug 71 on air Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2 |
#7
|
|||
|
|||
Zo ben van het weekend weer knap bezig geweest, heb 1300 dubbel poorts koppen bij H&R neer gegooid nog even een praatje staan maken met henk van hot rod van hoe en wat.
Maar nu, moest nog even het bovenste dode punt doorgeven aan Fred voor het uitdraaien van de koppen. trouwens deze gegevens heb ik ook maar even opgezocht, met het motor nummer. Modeljaar : 1975 Type 1 Periode : 31.12.1974 / 31.07.1975 Inhoud : 1,2 L Vermogen : 25 kW / 34 P maar nu heb dus de koppen er af gehaald en wat zie ik daar tot mijn schrik,
__________________
SL4M CR3W on Facebook Jordy MK4 on ccw and air Maikel vw bug 71 on air Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2 |
#8
|
||||
|
||||
Een barst tussen de kleppen... Is niet echt zeldzaam hoor...
__________________
Like Freezzr op Facebook! |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
koppen zijn helemaal niet gescheurd, gewoon wat voor dikke vieze zwarte koek er in de koppen zit en op de zuigers.
__________________
SL4M CR3W on Facebook Jordy MK4 on ccw and air Maikel vw bug 71 on air Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2 |
#10
|
||||
|
||||
schoonmaken en klaar!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#11
|
||||
|
||||
Ben nog steeds van mening dat je jezelf wat meer moet verdiepen in de motoren materie...
Die zwarte aanslag is meer als normaal namelijk Er staat zoveel beschreven op het www en in de boeken! Spit alles eens door voordat je vragen gaat stellen.
__________________
1960's Beetle Resto |