#1
|
||||
|
||||
welke hoofdremcilinder en rembekrachtiger??
hallo.
voor mijn golf 1 zoek ik een grotere hoofdremcilinder en met de bijbehorende rembekrachtiger. voor komen er remklauwen met 60 mm zuigers en achter komen er remklauwen met 36 mm klauwen. de 20,6 mm remcilinder heeft dus te weinig opbrengst en moet ik gaan zoeken naar wat groters. ik ben al een tijdje op zoek gegaan naar een setje van een scirocco 16v maar dit is vaak al oud spul wat al jaren in de kast ligt en wat dus niet voldoet aan mijn eisen. wie weet of ik bijvoorbeeld een setje kan pakken van een nieuwere auto. iets van een golf 3 of iets?? ik hoor het graag. |
#2
|
||||
|
||||
De golf Cabrio waar de dikke assen op gebruikt worden.
Het pedalencluster kun je het snel aan zien, heeft deze de remlichtschakelaar is het de grote hoofdrem.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#3
|
||||
|
||||
Hoofdremcilinder golf 4 1600.
Bosch/bendix systeem zonder esp moet ook passen. Diameter 23.8. Groeten Jan. |
#4
|
||||
|
||||
ja dus als de remlicht schakelaar bij de pendalen zit en niet op de hoofdremcilinder zelf is het een grote?
en j-9a-n moet passen ? of past het gewoon? alvast bedankt |
#5
|
||||
|
||||
Past iig wel op scirocco 16v rembekrachtiger.
En volgens mij zijn de aansluitingen van alle golf1-2 en scirocco gelijk. |
#6
|
||||
|
||||
mij is verteld dat de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger anders zijn..
dus ik moet de rembekrachtiger dan ook ombouwen. |
#7
|
||||
|
||||
Of compleet met bekrachtiger overzetten van de golf 4.
Maar weet niet zeker of dat past. |
#8
|
||||
|
||||
hoofdzaak is dat overbrenging van af die stang wat aan je pedaal komt zo naar de hoofdremcilinder goed is.
dus zou dan een complete set van een golf 4 moeten gebruiken of een complete set van een scirocco. opzich 23.8 is ook wel vlink vors die van de scirocco is dan nog maar 22.6 ofzo. scheelt toch weer |
#9
|
||||
|
||||
grappig zon golf 4 hoofdremcilinder kost nieuw voor mij 90 euro. valt reuzen mee van een scirocco is die al iets van 200 ofzo.
|
#10
|
||||
|
||||
Heb nog een 16V cilinder+bekrachtiger als je die toevallig wil proberen.
http://www.volksforum.com/forum/sho...1826#post351826
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#11
|
||||
|
||||
ik nog even wat uitzoeken.
de set van golf 2 past niet maar kan misschien dat aanpassen dat het weer wel past. maar dat hoor je dan nog even koen. |
#12
|
||||
|
||||
volgens mij is de hoofdremcilinder van de cabrio niet uit te wisselen met de bekrachtiger van niet cabrio, ik had een keer de bekrachtiger van de cabrio geprobeerd met de hoofdremcilinder van de gewone golf1 zodat ik de remlichtsensoren daar hield maar dit werkte dus niet.
De hele set bekrachtiger en hoofdremcilinder heb ik dus nog wel liggen. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
dat is het punt idd juist. je kunt wel een grotere hoofdremcilinder zoeken maar het mechanisme tussen hoofdremcilinder en bekrachtiger is anders dus zal dan een complete set moeten hebben. wat vraag je voor die cabrio set? |
#14
|
||||
|
||||
geloof dat ik het op de sloop toen gekocht heb voor 30 euro dus voor dat bedrag mag je hem ook hebben, dan mag je hem ook nog testen, is ie niet goed (lijkt me erg onwaarschijnlijk maar toch) dan kun je hem terugbrengen. Zit nauwelijks roest aan heb hem toen kaal gemaakt en gespoten.
Ik hoor het wel van je van schagen is niet echt ver naar A'dam. Geef maar PM of 06-53283427 Groeten Gijs |