![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() sinds een tijdje komt een raar soort spul uit mijn remleiding of tenminste de remklauw
het is een stroperig achtig spul, bruin/gruin van kleur het remvloeistof niveau daalt niet of hij verbruikt niks, ik hoef tenminste niks bij te vullen en het pijl zakt ook niet. weet iemand misschien wat dit is en of het schadelijk is?? ik rijd hier nu elke dag mee en ongeveer een maand, maar ik merk niks aparts tijdens het remmen, hij remt gewoon rechtuit. het is trouwens alleen aan de bestuurdskant. wat zou dit kunnen zijn, want me velg word er ook mega smerig door. het is een 1300 injectie golf 2 ('89) (ik neem aan dat het geen automatische smering is net als bij vrachtwagens, want daarbij is het de normaalste zaak van de wereld, dit verschijnsel ![]() ![]() de binnekant van de velg........ ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Denk dat je slang daar een beetje lekt bij de koppeling, als remvloeistof in contact komt met vocht, krijg je dat soort verschijnselen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() maar dat goedje op de velg lijkt op vet uit de aandrijfashoes.
En zit ook wel erg ver naar binnen om van de klauw af te komen, denk ik....
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik zou ook de stofhoes van je homokneet eens controleren op scheuren of zoiets.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Dat is groen vet dat komt idd uit de homokneet ff controleren op kleine scheurtjes en kijken of de klemmen er nog wel goed omzitten
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Daar zou chris idd wel eens gelijk in kunnen hebben, zeker omdat het ook op je velg zit op een bepaalde plek, dan lekt je hoes waarschijnlijk aan die kant waar op je velg het meeste vet zit
|
#7
|
||||
|
||||
![]() en dat spul wat uit dat slangetje komt, wat is dat dan???
want het komt precies uit de koppeling van de slang met de klauw, daaronder zit niks |
#8
|
||||
|
||||
![]() kan dat kwaad of, hoe moet ik het zien??
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Het vet van je homokineet is daar tegenaan geslingerd, als je goed kijkt zie je ook dat het alleen aan de kant van je homokineet zit.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ik begrijp wat jij bedoelt.... whahahahahaa dan neem ik je nooit weer serieus... maar kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt... tis geen remvloeistof zo te zien nee, maar je ziet ook dat het aan een kant op het slangetje zit opgehoopt... en dat is de binnenkant... dus dat is er ook zo opgespat.... kortom... blijft het enige staan wat men hier noemt denk ik.... homokineethoezen....
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#11
|
||||
|
||||
![]() inderdaad Marco... je bouwt weer krediet op... :p
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#12
|
||||
|
||||
![]() zo te zien zit het ook onder op je fusee.. waar de demper met die schroef zit.... sjek nog maar eens goed dan...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#13
|
||||
|
||||
![]() hmmmmm..... makkelijk zelf te vervangen zoiets, die homokineet hoezen??
als je handig bent dus he ![]() of waar moet ik op letten, iemand ervaring (en ook met de kosten)?? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Op het slangetje zit hetzelfde vet zo te zien.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Zo'n setje haal je bij de automat. zaak Kosten ongeveer 20 euro geloof ik. MEESTER tip doe ook meteen de andere kant, want anders komt die volgende week aan de beurt, dat zul je altijd zien.
Haal het naafkapje uit je velg, zet de auto met de wielen op de grond in de versnelling en op de handrem. Neem een sleutel met een HEEEEL groot moment dan moet je de centrale moer wel los krijgen, anders kan dat nog wel eens lastig worden omdat die best wel vast zit ![]() Aanhaalmoment is ook vrij groot, dacht rond de 200 NM Setjes zit trouwens alles bij, nieuwe hoes, nieuw vet, nieuwe ringen geloof ik ook plus een nieuwe centrale moer, is een borg moer. Suc6 |
#16
|
||||
|
||||
![]() aanvullend op Marco's tekst:
als de kroonmoer een borgveer heeft, is het aanhaal moment juist erg laag. Je kan er ook voor kiezen om de de drie boutjes van de onderste triangel los te maken, icm de stuuraskogel, zo hoef je niet opnieuw uit te lijnen. je hebt als gereedschap wel een stofhoesverwijder nodig, om de stofhoes op te rekken. schaf niet zo'n universele hoes aan. Klotedingen dichten maar slecht af. Probeer eerst je kroonmoer los te krijgen, voor je alles koopt. Krijg je deze niet los, kan je de boel beter uitbesteden. Ook hier geldt; goed gereedschap is het halve werk.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#17
|
||||
|
||||
![]() hoesje kost 10 euro geloof ik..is bij mij ook pas vervangen...
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Orginele hoes kost rond 23 a 24 euro ik heb ze laatst ook een keer aangeschaft.
Wat Chrispy zegt over imitatie idd niet doen, ze lopen aan en dichten slecht af. |
#19
|
||||
|
||||
![]() okee bedankt allemaal, moet helemaal goed komen zo
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Om de buitenste ashoezen te monteren heb je geen ashoesspreider nodig, hoor...
Als je de homokineet van de as aftikt, kan je eerst de nieuwe ashoes erop schuiven en dan de homokineet |