#1
|
||||
|
||||
Ervaringen/ opmerkingen over Supersport schroefset
Heeft iemand ervaring met een supersport schroefset? ik ben van plan om een schroefset te kopen voor mijn golf1 .. mijn budget is niet zo heel groot(+/-400euro dus kwam ik uit bij supersport. Ik zal niet veel met mijn golf rijden.. alleen als het droog weer is.. op vrije dagen en in het weekend. Is een supersport schroefset een goed idee. Op het internet zijn de meningen erg verschillend over dit merk.
Groeten Martijn |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb ook een supersport schroefset al een jaar of drie weer. Ik gebruik de auto zelden maar de set bevalt nog steeds.
|
#3
|
||||
|
||||
Ik heb ook een tijdje op een Supersport schroefsetje gereden en rij nu op een setje van FK. FK is als het goed is nét even iets duurder, maar ook net even iets comfortabeler. de kwaliteit zal wel een beetje hetzelfde zijn.
na een ritje van 2x 3 uur met platte banden en een Supersport setje was ik helemaal kapot en had hoofdpijn en erg last van m`n rug Als je echt laag wilt zonder dat er dan ook maar iets aanloopt bij een hobbelige weg en als je van kneiterharde verlaging hou dan zou ik voor supersport kiezen. Wil je toch nog een klein beetje comfort houden dan zou ik voor FK gaan. |
#4
|
||||
|
||||
Supersport hard ? Laat me niet lachen
Ik vind het slap . Je moet ook naar het veerkarakter kijken en Supersport is qua demping in de uitgaande veerweg slap en stuiterig . 3 verschillende sets ervaring mee |
#5
|
||||
|
||||
volkomen met rene eens.
ik spreek ook uit eigen ervaring, en heb het gemonteerd onder een golf 1 gti. kortom je kan wel superlaag en het is behoorlijk stug. |
#6
|
||||
|
||||
Hoe lager je gaat hoe stugger het wordt met een supersport schroefset, ik kan het weten want ik heb nu 3 auto's rondrijden van mezelf op deze sets.
Sommige mensen weten niet hoe je een schroefset moet afstellen en zetten hem gelijk helemaal op zijn laagst zodat ze op de bumpstops hobbelen, dat is dus niet zo slim. Je kunt de bumpstops ook inkorten. Ik ben met mijn golf 2 op en neer nar italie geweest op mijn schroefset met 8cm verlaging en volle bepakking EN platte bandjes en niks aan de hand! Ik lever ze dus ook in grote aantallen en nog nooit een setje terug gehad voor garantie of wat ook, levenduur is helemaal top. Eventueel mag je een keertje een rondje komen rijden met mij in de Golf 1 op Supersport schroefset om te ervaren.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
||||
|
||||
erg bedankt!! ik moet dus deze set hebben.. ik ben echt schijterig dat mijn wielen gaan aanlopen in mijn wielkasten als ik over een hobbeltje rij. maar als deze set moois stijf is, is hij perfect voor mij.
Zijn er nog aandacht punten bij het monteren en onderhoud van eens schroefset?? |
#8
|
||||
|
||||
schroefdraad goed vet houden of op een andere manier beschermen tegen kwaadaardige invloeden
|
#9
|
||||
|
||||
Heb ook nog een vraagje over het monteren van een schroefset.
Weet iemand waar ik die veerspanners/veerklem kan halen die je nodig hebt om de veer in te klemmen? |
#10
|
||||
|
||||
ik heb zeker 60.000km met een supersport schroefset gereden in 1.5 jaar tijd en het is perfect....
Als je intersee hebt moet je even met Blackdevil contact opnemen, hij is koning supersport..
__________________
Dodge RAM 1500 |
#11
|
||||
|
||||
Hoezo heb je een veerklem nodig?? je kan toch de hele veerpoot er tegelijkertijd uitpakken zonder de veer los te halen en daarna de schroefset monteren?
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Er is mij verteld dat je die veer in moet klemmen omdat anders het zaakje er niet in past |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
haha je zaakje. Maar even serieus. Nee, is niet nodig. Welke flapdrol heeft dat gezegt dan?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
|||
|
|||
Ik heb ook een supersport setje op mijn golf, perfect
alleen voor dames met grote.....geen succes/ of even een sport bh kopen |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Godver! Schroefset ligt hier al een tijdje klaar, maar heb hem er niet onder zitten omdat ik in de veronderstelling was dat die veren in elkaar gedrukt moesten worden Weer wat te doen dit weekend |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
dan bedoel je de veren van je oude dempers/veren voor waarschijnlijk, omdat je het toplager nodig hebt. op zich is het toplager (bij een mk1 althans) er ook af te halen zonder verenklem, zoveel spanning staat er niet op die veren, wel even een afstandje bewaren dan met de moer losdraaien
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 08-11-2006 at 19:53. |
#17
|
||||
|
||||
Als je slim bent gelijk nieuwe toplagers monteren
Ik onderhoud de schroefset door zo af en toe (2x per jaar) de auto op de brug te zetten en met lucht ff al het zand en troep tussen de windingen uit te spuiten. Het spul blijft zo goed gangbaar, liever geen vette zooi erop spuiten want zo blijft er juist vuil etc op plakken.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb ze wel is gezien lieten de auto op de wielen staan dus ingeveerd... T-rips om de veren en dan opkrikken konden ze de veren erzo af halen... wil alleen niet meemaken dat die t-rips knappen als je het toplager er net af heb... kan je denk effe naar de tandarts :S dus even voorzichtig zijn maar voor een schroefset heb je 100% geen veerspanners nodig...
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#19
|
||||
|
||||
Volgende maand maar even naar Essen toe als je een Supersport schroefset wil. Daar gaan ze weg voor iets van 300€.
|
#20
|
||||
|
||||
Veerklem kun je toch huren meen ik. Zou het er niet op wagen. Ken iemand met een deuk in zijn gezicht. Met vastdraaien ging het de verkeerde kant op en schoot de veer weg.
|