Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-11-2006, 11:50
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Question Type versnellingsbak?

Hoi hoi, iemand een site of andere referentie waar ik gegevens kan vinden om het type bak onder mijn mk2 te kunnen bepalen?
O ja, en waar op de bak kan ik een type duiding of nummer o.i.d. vinden?

Er is namelijk een ander blok ingekomen bij 1 v/d vorige eigenaars RF ipv PN en ik vraag me af of nog wel de originele bak er in zit of dat ook deze is veranderd.
Er hangt een 5 bak (4+E) onder maar ik heb dus geen idee of dat een 020 serie of een 085 is.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-11-2006, 13:03
polcastrol's Avatar
polcastrol polcastrol is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 35
Default

je bak nummer staat aan de onderkant van de versnellingsbak waar hij tegen de rest van het blok komt. En ik denk dat je hier wel wat info kan vinden: http://www.doppel-wobber.de/
Er staan veel versnellingsbakken op maar niet allemaal...
__________________
meedoen is belachelijker dan winnen...
Reply With Quote
  #3  
Old 07-11-2006, 17:43
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Oke, gevonden. Ben ik weer helemaal happy

Ik zat eerst nog te denken dat het type in de bak zelf stond maar zag bij http://www.doppel-wobber.de/ dat ik naar de eerste 2 letter/cijfer code moest kijken.
In mijn bak staat als totaal nummer 4S25100 met boven dat nummer een 6, dus met de eerste twee (die 4S) is het dan dus een 020 bak.

Thanks.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-11-2006, 22:56
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

020 is de baksoort en 4S is het typenummer.

4S is idd een 4+E en dat is inderdaad een 020
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 09-11-2006, 00:07
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

thnx. Naar 't schijnt moet ik bij deze Madison opletten als ik bij reparatie wat vervang e.d.

Blok is niet PN maar RF, bak is 020 ipv 085 (PN en 085 staan op 't codeplaatje) maar ook de draadboom geeft de nodige "overlast".

Volgens RDW was m'n '91 mk2 Madison van begin tot 2001 op gas, in 2001 gas er uit en toen overschrijving naar 2de eigenaar (een bekende van mij die er nooit aan heeft gesleuteld en daar ook geen verstand van heeft) en ik ben nu de 3de eigenaar.

Waarschijnlijk is het originele blok er aan gegaan met die gas unit en daarom vervangen bij de 1ste eigenaar maar die uitbouw is nogal lomp gedaan en daarbij is er veel verziekt aan de draadboom, gas-spul slordig of zelfs niet verwijderd etc. Kwam nog een gasleiding tegen die onder de kap eenvoudigweg is afgeknipt

En dat geldt helaas ook voor delen van de draadboom. Na de uitbouw van de gasunit hebben ze draden van die unit gebruikt om hem met benzine weer aan het lopen te krijgen maar echt enorm prutswerk. Kroonsteentjes tussen draden (b.v. draad voor stationair sproeier e.d.) of zelfs simpelweg aan elkaar gedraaide draden met een stukje ducktape er omheen en weer andere delen van de "gas-boom" en ook van de originele draadboom zijn gewoon botweg afgeknipt.

Echt tijd om de hele boom te vervangen heb ik ook niet helaas want 't is m'n daily dus zal ik proberen zoveel mogelijk deel voor deel terug te gaan naar de originele draden voor zover die nog aanwezig zijn en dan ook beetje bij beetje de "gas-draadboom" te verwijderen.

Vandaar dus dat ik zoveel mogelijk uit probeer te vissen wat er nu precies in zit qua blok, bak etc. Kom ik misschien toch nog op de ene of andere wijze uit de schema's wijs. Vandaag bleek wel de originele cockpit er in te hangen (enkel stekker) maar daarvan werkt o.a. de temp meter nu niet en de originele draad daarvoor (geel met rode arcering) ontbreekt onder de kap. Er is nu dus geen originele draad om op de sensor te drukken.

'k wilde een cockpitje overnemen van Henk (Pedaalemmer) maar dat is een twee stekker exemplaar en volgens een monteur van de dealer hier zou dat met deze draadboom zooi nog meer tijd vergen om hem om te zetten. Moet ik dus even verder zoeken naar een enkel stekker cockpit en eens kijken of ik ergens een draadboom (of in ieder geval het voorste deel er van) kan vinden die ik als leidraad/donor kan gebruiken voor het herstel in m'n Madison.

Zal dus nog wel de nodige tijd vergen om de bedradingsboel op orde te krijgen.

In ieder geval thnx & vr. groet,
Joop.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum