#1
|
|||
|
|||
16V in de rooie automaat
Na heel wat te hebben uitgezocht over de ombouw naar 16v KR zag ik door de bomen het bos niet meer.
Dus... gewoon maar beginnen! Heb nu 1 onderblok van een 16v en een compleet blok incl. injectie, computers, assen enzzz ga ik van de week ophalen. Intussen al begonnen met het onderblok uitelkaar halen, wil alles nieuw hebben wat betreft de zuigerveren, lagers en keeringen. Auto rijdt gewoon tot dat alle onderdelen helemaal compleet zijn en dan gaan we verbouwen!! Ik doe dit samen met een vriend van mij die bijna klaar is aan de HTS autotechniek in Arnhem, enorm handig dus want hij gaat o.a. de kop bewerken! Zit er nog aan te denken om het blok op te boren (zie andere topic) maar aangezien de kop wordt bewerkt en er webers op komen vraag ik me af of het, het geld waard is wat die extra cc's me opleveren. Zit nog te twijfelen over de webers, 40's of 45's ? geloof dat 40's makkelijker pas te maken zijn... als iemand hier tips over heeft hoor ik het graag! Zal van de week als ik het complete blok binnen heb eens wat foto's maken!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. Last edited by Rickyrick : 29-05-2005 at 15:06. |
#2
|
|||
|
|||
Oke vrijdag de hele zooi opgehaald.
Extra kop meegenomen en toevallig hadden ze nog een lange 1.8 cabrio as liggen! En hier komt het dus in
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#3
|
|||
|
|||
mooi
kun je samen met rene aan de slag |
#4
|
|||
|
|||
Tja, Webers 40 of 45 mm waren vroeger hetzelfde, alleen zaten er andere venturi's in.....die waren toendertijd verkrijgbaar van 32 t/m 48 mm, passend in een en hetzelfde huis.
Voor zover ik weet is er nauwelijks wat veranderd aan de bouwwijze van de DCOE carburateurs..... Doe er je voordeel mee zou ik zegge |
#5
|
|||
|
|||
dan haal ik gewoon op wat ik voor een mooie prijs tegen kom
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#6
|
||||
|
||||
zonde man.. ik zou echt nooit een automaatje ombouwen naar 16V handbak....
succes kerel!! kan ik mooi van jou afkijken
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
ben benieuwd naar die tomaat van ja...
maat van me heb nog wel webers liggen met inlaatspruitstuk.... maar daar praten we zondag wel ff over.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
||||
|
||||
Volgens mij komt die VR6 binnenkort bij "Auto's te koop aangeboden" te staan. Als je eenmaal die Golf 1 af hebt wil je niet anders denk ik... of niet?!
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
hahahaha Quote:
Mooi! kunnen we het er beter niet nu over hebben en dat je ze zondag mee neemt? Quote:
Hahah ben er ook bang voor!!! misschien eens aan een kompressor of turbo denken of ook daar webers op
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#10
|
||||
|
||||
Succes! Mijn foon zal wel weer roodgloeiend staan binnenkort?
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Hahah uiteraard, bereid je er maar vast op voor Maaare je vind het wel leuk dat ik jouw plan heb overgenomen om er een 16v automaat van te maken!!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#12
|
||||
|
||||
Hahaha, ik weet niet wat ie er zo de vraagprijs is van hem. Hij zit zelf verweggistan momenteel.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
kloten, ik wil beginnen!!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#14
|
||||
|
||||
Komt wel goed Rickemans... weet het van de week wel.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#15
|
||||
|
||||
16V automaat op Webers, ik vind het klasse! Precies wat ik van plan was met het ding...had ik maar meer tijd
__________________
Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
Mooi Denny!
Jaha Stijnus, ben zelf ook enorm benieuwd!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#17
|
|||
|
|||
Plan is iets gewijzigd:
Ga eerst ff dit complete blok erin hangen en ondertussen ff sparen om het onderblok te reviseren/opboren Vandaag ff blok gereinigd, slangen gechecked en schoongemaakt. Nieuwe carterpakking en krukaskeeringen gemonteerd.
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon allemaal vooroorlogse troep bedoel je, zet er toch lekker EFI op man! Evt. met losse gaskleppen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#19
|
||||
|
||||
mooie uitspraak Allart
maar je budget moet er ook naar zijn
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#20
|
|||
|
|||
haha en ik ben maar een arme student!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |