![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb wat zitten zoeken via de search, maar vind niets zinnigs.
Alsook de vraagbaak (enkel over zijramen). Wat zijn de handige basislessen om een voorruit er ongeschonden uit te halen? Voeten vanbinnenuit in de hoek? en andere persoon buiten de ruit tegenhouden? Verhalen van gebroken ruiten etc schrikken me wat af ![]() thx! |
|
||||
|
||||
![]() hey
iemand buiten die de ruit opvangt. hoeft niet perse met de voeten. als je met de vingers het rubber een klein beetje aan de kant duwt aan de binnenkant en tegelijk drukt, dan wil ie er wel vaak uit. als het begin er is, gaat de rest zelf. easy does it!!
|
||||
|
||||
![]() Als je de rubber niet meer nodig hebt en er naderhand een nieuwe in zet is het misschien het makkelijkste de rubber er gewoon uit te snijden.
|
||||
|
||||
![]() Wat breadfan zegt: ik zou het rubber eruit snijden.
Dat rubber zal er ook wel zn hele leven erin hebben gezeten. En zo duur is een nieuw rubber nou ook weer niet. |
|
|||
|
|||
![]() Het rubber kapot snijden,heb het ook meerdere keren geprobeert met de voet maar dat gaat niet lukken zonder dat de ruit scheurt.
Er is hier wel ergens een toppic over waar ze het hebben over ringen tussen het rubber. |
|
||||
|
||||
![]() had het laatst nog gedaan en daarvoor ook nog bij de kevert. als je het MET beleid doet is er niks aan het handje. als het rubber nog goed is, waarom een nieuwe.
|
|||
|
|||
![]() heb gister nog een ruitje eruit moeten halen golf 2. Men neemt 2 platte schroevendraaiers je gaat in de auto zitten en je duwt als het ware stukje bij beetje de raamrubber net over de sponning. Als je dat bijv een linkse of rechtse kant klaar hebt kun je van buiten uit ietsjes wringen met de raam en floept de rubber er rustig uit en is je raam en rubber nog heel. Erin maken weet je denk ik zelf ookwel, touw om de rubber heen doen 1 iemand raam tegen houden van buiten, en met het touw altijd naar het midden van de raam trekken. Sucses bij vragen hoor ik het wel gr arjan
|
|
||||
|
||||
![]() Men neme een lange strip hardboard (dun). Zaag daar een aantal stukjes van, ongeveer 10 cm per stukje. Ligt de rubber wat op met een schroevendraaier, en leg er een stukje tussen. Schuif zo steeds een stukje op en leg er weer een stukje hout naast. Op den duur trek je de ruit er zo uit, zonder inspanning. Helemaal handig voor gelaagde ruiten.
P.s. de stukjes hout kunnen ook van alu of ijzer wezen. Alleen beschadigd dit niet zo ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de antwoorden,alsook vwjopie!
Over het rubber kapot snijden en om te vervangen, het vage is, ik zie dat er wat vocht onder het rubber zit, buitenkant, maar geen roest. Hoe zou dit komen? ![]() En zou een nieuw rubber dit verhelpen? Want op men andere kas zit er geen vocht onder, dus mss dat rubber erafhalen. Of komt dit omdat die auto een jaartje heeft buiten geslapen? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nieuw rubber kan geen kwaad natuurlijk.. kost voor een golf2 3 tientjes. we hebben er gisteren toevallig nog 1 vervangen. voor de ruit uit te halen hebben wij van die plastic bandenlichters (voor een fietsband) gebruikt. als je de bovenkant voor het grootste deel los hebt kun je hem er idd zo uitpakken. bij ons is de ruit wel gesneuveld, maar zat al een enorme scheur in.
|
||||
|
||||
![]() Voila, klus is achter de rug, en ging sneller& vlotter dan ik verwacht had.
Heb jopies wijze gevolgd, met schroevendraaier langs binnen de rubber omhoog en wasknijper erop, en dit over het volledige raam, kon hem er zonder moeite direct uitnemen. Thx voor de hulp! |
|
|||
|
|||
![]() rubbers eerst verwarmen da helpt ook meestal goed maarja tis al gelukt zie ik !
|