#1
|
||||
|
||||
32B interieur ombouw probleem
Ik wil van een CL interieur in mijn 83'er naar een 86'er GL interieur [stoelen en achterbank]. Achterbank is nog weer een ander verhaal, maar dat komt later wel. Eerst de voorstoelen.
Ik heb een probleempje. De verstel hendel [om naar voren en achteren] en middenrail zit net verkeerd ten opzichte van de gordelhouder [waar je hem in klikt]. Als ik hem goed plaats, zitten de gordelhouders aan de deur kant ipv de handrem kant, en als ik de gordelhouders wel aan de goede kant heb zit dus de rail en de verstelhendel verkeerd. Voor zover ik kan zien kan ik het niet zo ombouwen, mar moet toch mogelijk zijn? Anders moet ik het CL spul houden, maar dat zit lang zo fijn niet, en is niet zo mooi als dat van de GL Iemand een oplossing?
__________________
VW-Speed.nl |
#2
|
||||
|
||||
Is heel simpel op te lossen, heb ik laatst zelf ook moeten doen. Even de onderstellen wisselen. Ben er per onderstel 15-20 minuten mee bezig geweest.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
Hoe en wat moet ik dan los hebben? En wat moet er precies omgezet worden?
__________________
VW-Speed.nl |
#4
|
||||
|
||||
Makkelijkste is als je eerst de rugleuning naar voren klapt. Gewoon even met je vingers die haken naar achter bewegen.
Vervolgens de afdekkappen die onder andere het asje waarom de rugleuning scharniert afdekken. Zitten pennetjes doorheen gestoken, bij het oude model 2, bij het nieuwe model 3. Waarschijnlijk moeten ook de draaiknoppen om de rugleuning te verstellen eraf. Evenals de asjes waarom de vergrendeling van de rugleuning heenzit (die je net naar voren hebt geklapt). Is een dikke parker. Als je die kapjes eraf hebt kun je de borgjes waarmee de rugleuning vast zit verwijderen. Nu kan de rugleuning eraf, die kan je daalijk gewoon gebruiken, je hoeft daar niks over te zetten. Nu je de losse zitting hebt moet je bij het oude model stoel waarschijnlijk nog een plastic kap verwijderen. Nu kan de bekleding los, voor zittie met twee plastic pennetjes vast, aan de zijkant met twee metalen haakjes die open gebogen moeten worden, achter moet je nog de ijzerdraden die hem spannen loshalen en aan de achterkant zit de bekleding in het stoelframe gestoken. Met deze handleiding moet het lukken, waarschijnlijk heb ik wel een kleinigheidje over het hoofd gezien maar daar kom je wel overheen. De grote schroeven kunnen wel vastzitten, maar met een paar klappen met de hamer heb ik ze allemaal wel losgekregen. Een grote goedpassende kruiskopschrevendraaier waar je goed grip op hebt is wel aan te raden!!!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
Zo moet het inderdaad wel lukken. Zal morgenmiddag meteen even kijken.
Als het niet wil hoor je het wel
__________________
VW-Speed.nl |
#6
|
||||
|
||||
of een slagschroevendraaier...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#7
|
||||
|
||||
Nog een probleem. Hoe krijg ik de achterbank uit de sedan?
Waar zit hij vast?
__________________
VW-Speed.nl |
#8
|
||||
|
||||
Dat is lastig uitleggen. Het is hetzelfde systeem als bij een Jetta 2.
Eerst moet de zitting eruit. Er zitten twee punten vooraan waar je de bank hard naar beneden moet duwen en dan iets opzij. Eerst een kant dan de andere kant. Hier de bevestigingspunten. Daarna is de leuning redelijk eenvoudig. Hoofdsteunen indien aanwezig eerst verwijderen, inclusief de plastic pijpjes. Gewoon eruit trekken, zitten niet zo vast als bij een Golf 2 bijv. Daarna eerst de bovenkant loshalen, via de kofferbak kan je bij de bovenste bevestigingen komen. Of je rukt hem er gewoon uit via de binnenkant. Op elke hoek een: En 2 bij de armsteun: Dan de onderkant nog maar daar zitten twee sleuven over twee pennen geschoven dat moet vanzelf gaan. Foto's zijn niet vanuit de meest ideale hoeken genomen, spullen liggen bij mij opgeslagen. Maar ik denk dat je er zowel uit kunt komen. Anders trek je maar aan de bel!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#9
|
||||
|
||||
Thanx man! Moet gaan lukken zo denk ik.
Eerste stoel is gelukt! Makje, als je het eenmaal doorhebt. Moet het andere onderstel eerst laten lassen. Zitvlak is los van het buizen onderframe. Op alle 4 punten geknapt. Dan morgen eerst de bank maar eens proberen.
__________________
VW-Speed.nl |