|
||||
|
||||
1.6 carburateur ombouwen naar Injectie
Hoi,
Ik had een idee: Ik heb een 1600cc motorblokje met carb op mijn golfje 2. Als ik nu de injectie van een 1600cc golf 1 GTi(EG) pak. Kan ik dan mijn blokje wat optunen ? Ik heb een beetje in Etka zitten loeren. Als het goed is hoef ik alleen: Kjetronic
??????En de cilinderkop, nokkenas en waterkoeling zijn gelijk?????? Iemand die dit kan beamen of verbeteren als ik het fout heb? Bedankt! Roy
"73 Käfer Last edited by Roy 1.6 : 29-08-2009 at 18:24. Reason: duidelijker. |
|
|||
|
|||
K-jet heeft geen luchtmassameter.
Deze hele ombouw zou ik maar laten tov wat het opbrengt, je zult een andere cilinderkop moeten hebben om je injectoren in te plaatsen. Heb je nu niet dus. Is goedkoper om er gewoon een kant en klaar 1.8 in te leggen. Je hebt ook andere brandstofpompen nodig. Veel werk en kosten dus. |
|
||||
|
||||
Een klasgenoot van me heeft destijds eens een RF kopje laten bewerken door Serge Pot hier op t forum oa. Dan nog een gti nokkenasje er in en de kop en inlaat geflowed, gaf schijnbaar best een leuk resultaat en was niet zo gek duur. Hij gebruikte volgens mij nog gewoon de standaard carb ook.
|
||||
|
||||
Jammer voor het geld wat ik daar voor kwijt zou zijn kan ik een gti blokje kopen...
|
||||
|
||||
Kan, het is maar net wat je wil natuurlijk