#1
|
||||
|
||||
Deerepower's Gti Edition One
Hallo,
Hierbij een foto van mijn recent gekochte 1990 Golf Mk2 Gti Edition One. Beetje bij toeval gevonden, niet te lang getwijfeld, de kas zag er goed uit dus gekocht. Wagen is oldtimer gekeurd in Belgie, wil er een weekend-auto van maken. Eerst mechanisch in orde zetten, keuren, nummerplaten aanvragen en mee rijden. Misschien in de winter esthetisch afwerken. Last edited by Deere Power : 28-06-2016 at 10:43. |
#2
|
||||
|
||||
Graag zou ik in deze vakantieperiode rustig met de wagen kunnen rond rijden dus eerste prioriteit:
-Technisch in orde brengen -Oldtimer keuring overleven Wagen heeft +330.000 km Technische kant: -olielek kleppendeksel (denk ik, er staan kleine plasjes olie bovenop de inlaatcollector) -compressietest -koeling nakijken, bij 100 km/u op autosnelweg: olietemp 104°, watertemp op 1/4e? -koppeling vervangen -koffer nakijken (na 40 km in de regen, beetje vocht aangetroffen...) -brandstofdruk in orde krijgen, er staat een "tuning" brandstofdrukregelaar op, bij starten onmiddelijk +5 bar, ik meen begrepen te hebben dat dit slechts 3 bar mag zijn. -uitlaat nakijken, geen originele uitlaatcollector, lijkt een lekje op te zitten ergens onder de wagen. -motor ruitmechanisme links vooraan vervangen, gaat enkel nog naar beneden. -heb bij de wagen stuurhuis met bekrachtiging gekregen, misschien later terug zetten. -motor bekabeling nakijken Voor de keuring: -nieuwe schroefset monteren, deze is beenhard, en staat op zijn hoogste stand. => AP kit besteld -lichten regelen Comfort: -luidsprekers gemonteerd in dashboard (reeds gebeurd) -luidsprekers ind eur in originele roosters monteren (besteld) Uiterlijk: -Sebring velgen met Toyo Proxes gemonteerd (done) |
#3
|
||||
|
||||
De brandstofdrukregelaar (ondertussen al naar ong. 3 bar gekregen)
Last edited by Deere Power : 28-06-2016 at 10:44. |
#4
|
||||
|
||||
De eerste test vanochtend:
Nadien een iets mindere vaststelling: steun servopomp stond los, en spanmechanisme riem is afgebroken: Verder kleine werkjes gedaan, nu dringend op zoek naar enkele onderdelen om verder te doen. Pakking Kleppendeksel: besteld, was nodig, olie loopt er uit Bouten dikke bumpers, die zijn er langs 1 kant uitgerammeld Peter Last edited by Deere Power : 28-06-2016 at 10:45. |
#5
|
||||
|
||||
Ik zie geen foto's, Peter. Misschien ligt het aan mij en anders moet je ze eens via de gallery uploaden (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486).
Klinkt allemaal wel goed voor de rest!
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#6
|
||||
|
||||
Oeps, was mij niet opgevallen.
Ik probeer het eens via de manier die je voorstelt. Peter |
#7
|
||||
|
||||
Schiet op met die foto's !
|
#8
|
||||
|
||||
Zien jullie nu foto's?
|
#9
|
|||
|
|||
Een aantal, Maar die zien er top uit!
Ik zie de 1e, 3e, 5e en de 7e |
#10
|
|||
|
|||
Ziet er idd goed uit!
__________________
Daily: '91 Golf MkII 1.8 8v Former VW's: '88 Golf MkII 1.3, '88 Golf MkII 1.8 GTI, '89 Golf MkII G60, '00 Golf MkIV 1.8, '99 Lupo 1,4, '03 Lupo 1.4, '99 Polo 6N2 1.4 16v, '00 Polo 6N2 1.9 SDI |
#11
|
||||
|
||||
OK, dan zal ik vanaf nu de foto's via het forum posten.
Vandaag kleppendeksel dichting vervangen mistlamp voor achter hersteld (slechte contacten) klein roestplekje aan krikpunt vooraan hersteld. |
#12
|
||||
|
||||
Update:
Gisteren de AP schroefset geplaats. Vandaag, als alles goed gaat, naar de keuring voor aanvraag tot inschrijving. Verder nog een vraag: wagen staat te rijk, brandstofdruk stond veel te hoog dmv een regelbare brandstofdrukregelaar. Heb hem lager gezet, draait al veel beter maar nog niet top. Er werd mij gezegd van eens naar de injectoren te kijken... Dit zijn groene injectoren op een 8V Digifant, deze zouden voor de G60 dienen normaal gezien? Kan iemand dit bevestigen? Indien dit zo is snap ik niet wat de bedoeling was.... En zal ik maar beginnen kijken naar andere injectoren? Blijkbaar voor een 90 Digifant 8V zouden er lila injectoren moeten in zitten? |
#13
|
||||
|
||||
Dit weekend nog verschillende pruts-werkjes afgewerkt. Nummerplaat komt vandaag toe dus eindelijk testrit doen straks!
Vrijdag nieuwe bougiekabels, rotor en verdeelkop geplaatst, wagen draaide veel veel beter, geen haperingen meer. Vrijdag bij een lid van dit forum de servo-steun en een set gele injectoren gaan halen met brandstofrail, originele brandstofdruk regelaar en bekabeling. Vrijdagavond deze allemaal geplaatst, met nieuwe dichtingen op de injectoren. De start was perfect, wagen startte en draaide goed op stationair toerental. Na enkele seconden draaien, enorme benzine reuk en rook! 2 van de 4 injectoren lekten enorm veel benzien aan de overgang plastic naar metalen deel... De benzine liep er gewoon uit. Op in cilinderkop, inlaat en uitlaat-collector. In paniek alles stil gelegd en gespoeld met waten, was bang voor brand... Alles uitgebouwd en eens op druk gebracht, verdict: Bij twee injectoren loop de benzine er uit aan de overgang plastic-metaal Bij drie injectoren lekken ze ook aan de inspuitopening. Je kan dus stellen dat het een slechte aankoop was.. Ondertussen de groene injectoren geplaatst, deze zijn niet perfekt maar ze lekken tenminste niet. |
#14
|
||||
|
||||
Wel een mooie wagen, als dit opgelost is kun je gaan rijden
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#15
|
||||
|
||||
Voila, nummerplaten toegekomen vandaag!!!
Eerst met de dochtertjes toertje gaan doen, daarna wat verder gereden. Wagen rijdt goed, lijkt niet keihard door te gaan boven 4500 rpm, maar wel aangenaam onderin. Traagloop zit rond 1500 rpm, dat moet ik nazien. Iemand enig idee? Eerst en vooral eens alles checken op vacuum lekken. Olietemp gaat traag naar 102, ik heb rustig gereden, niets abnormaals. Dus die temp vind ik wat hoor. Watertemp blijft tussen 1/4 en 1/2 staan wat dan weer vrij weinig is. Uitlaat heeft ergens een lek, dringend eens op de brug zetten om te checken. |
#16
|
||||
|
||||
Vandaag weer enkele zaken in orde gabracht.
Traagloop in orde, de nullastschakelaar onderaan de gasklep stond verkeerd afgesteld en gaf geen contact in traagloop: coerrect afgesteld en alles ok. Thermostaat vervangen, water komt nu op gewone temperatuur op dashboard. Zwarte grille zoals de Edition One gemonteerd. Ruitenmechanisme links vooraan vervangen, ging niet meer omhoog. Vanavond met de vrouw eens gaan eten met de Golfer. Hopelijk heb ik alles goed vast gezet.... |