![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb dus een probleem met mijn busje..
Als volgt: T2 1973 met 1500 kever blok en carbs 1 en 2e versnelling gaat in principe redelijk kan alleen niet vol door trekken 3 en 4 is niet te doen! Vermogen valt compleet weg totdat ik weer moet terugschakelen naar zijn 2. Mijn koppeling stinkt enorm maar dat snap ik niet want heb alles vervangen (drukgroep lager platen) Kan iemand mij helpen? ben stiekem toch wel ten einde raad...
|
||||
|
||||
![]() Een kevermotor in een bus moet geen probleem zijn, al heeft een bus origineel wel andere sproeiers dan de Kevert.
Heb je alles wel goed afgesteld? - Ontsteking komt vrij precies. Heb je het goede type ontsteking bij de carb? Een nieuw type carb (PICT 3) geeft te weinig vacuum voor een oud type ontsteking... - Heb je de carb al eens schoongemaakt van binnen? - En de kleppen gesteld? Jens |
|
||||
|
||||
![]() slipt je koppeling niet gewoon door, door een te strakke kabel ofzo?
|
|
||||
|
||||
![]() Het nadeel is dat ik de wagen pas heb dus niet alles precies nog weet..
Koppeling slipt niet door (dat heb ik al een keer gehad en heeft mij een nieuwe koppeling gekost ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Met een slippende koppeling loeit je motor toch in de toeren, terwijl de auto niet vooruit gaat? Jens |
|
||||
|
||||
![]() ja, dat klopt, maar het resultaat is hetzelfde en omdat hij een verbrande koppeling ruikt..
Iets anders, zitten je remmen niet vast? |
|
||||
|
||||
![]() Remmen zijn vervangen maar zitten nog wel een beetje vast, ondanks de vervanging dus.. krijg ze met nieuwe cylinders nog steeds niet 100% los.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Trekt je motor wel goed, als je bv je motor bij stilstaande auto laat draaien en als je dan gas geeft? Als je remmen blijven hangen, kan dat ook komen door gare remslangen. Remolie wil daardoor vaak niet meer goed terug. Maar, mochten hangende remmen je probleem zijn, dan kun je ook héél goed voelen dat bv de trommels gloeiend heet worden! Jens |