Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-09-2007, 09:29
marcel77 marcel77 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 4
Default motortwijfel

He hallo iedereen hier,

Ik ben Marcel Bethlehem, woon in Warffum, en heb een VW Jetta diesel MK II.

Ik ben hier net nieuw, en om gelijk maar met de deur in huis te vallen, ik heb mijn koppakking lek, en nu zit ik te twijfelen of ik een turbomotor ophaal voor hem of gewoon een andere koppakking met alles erop en eraan.

De prijs is ongeveer gelijk, want ik kan aan een turbo diesel motor komen voor 200 euries (van de sloop)

Ik hoop snel een reactie te krijgen, alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-09-2007, 10:51
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Je weet niet wat je koopt op de sloop Ik zou zeggen, koppakking vervangen en motor van de sloop erbij kopen en die reviseren en daarna erin hangen
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #3  
Old 28-09-2007, 07:12
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Ik heb eventueel nog een 1.9 td motor liggen van een golf mk3.
Hier zit al een versn. bak bij voor in een mk2 incl de steunen.

Motor loopt prima, prijs 400 euro. Maar je eigen motor maken is natuurlijk goedkoper.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-09-2007, 07:34
marcel77 marcel77 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 4
Default

Ja ik heb gisteren nog wel even bij die motor gekeken op de sloop, maar ik had er geen goed gevoel bij dus ik heb de kop eraf gepakt, en die ligt nu bij een revisiebedrijf om te vlakken en af te persen.
Ik hoop alleen dat alle moeite niet voor niets is geweest want er zit namelijk een kras in een van de cilinders, maar ik denk dat ie er al in gezeten heeft, en hij heeft er voor die tijd ook goed om gelopen.
En daar komt bij dat als ik een turbomotor erin zou hangen dat ik alle leidingen en slangen er ook bij moet hebben, en als ik mij niet vergis een ander luchtfilterhuis, en het eerste gedeelte van de uitlaat.
Maar als het goed is kan ik vandaag de kop weer ophalen.

En dan kan ik binnenkort met de kachel bezig, want daar zit ook ergens een lek in, aan de binnenkant. Want het werd laatst een beetje mistig in de auto en aan de passagierskant werd de vloer nat. Dus dat is het volgende project. Misschien heeft iemand daar nog tips voor?

Zo gauw als de jetta weer klaar is zal ik even een paar foto's maken, en zal ik mij even voorstellen in het nieuwe leden gedeelte.

Groeten Marcel
Reply With Quote
  #5  
Old 28-09-2007, 21:54
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Die lekkage binnen in je auto is je kachelradiateur ,die gaan vaak stuk
Zit in een avondje zo weer een nieuwe in
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #6  
Old 30-09-2007, 18:56
marcel77 marcel77 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 4
Default

Zo heb vandaag de kop weer op het onderblok gezet, en nu ben ik erachter gekomen dat de zuigerveren waarschijnlijk ook versleten zijn.

Hij bouwt zoveel carterdruk op dat de olie er boven bij de peilstok weer uitkomt, dus dat is niet goed.

En ik heb de auto nog geen maand, dus ik ga morgen terug naar de garage waar die weggekomen is. Kijken of ik mijn geld weer terug krijg. hij heeft me de auto voor goed verkocht met alleen een lekkage bij de waterpomp.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-09-2007, 19:25
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Lekker, lijkt wel een degavu. Ik ben uiteindelijk voor een TD gegaan. Hoop voor je dat je iets bij de garage kunt regelen, maar echt garantie zul je niet hebben.

Succes! Anders een TD... Inbouwen is een eitje, zeker in een Type2 Jetta
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #8  
Old 30-09-2007, 19:30
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

1600 td inbouwen stelt inderdaad niks voor ,alleen een andere uitlaat (want die van een 1,6d is wel erg dun )
Verder is alle bekabeling hetzelfde ,luchtfilter hetzelfde ,in principe kan ook je radiateur bijven zitten (ik rij al 3 jaar met een kleine 1600 radiateur in de witte jetta TD,en heb helemaal geen problemen met de koeling)

Garantie zal wel moeilijk worden denk ik ,in ieder geval succes ermee !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #9  
Old 30-09-2007, 19:35
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
(ik rij al 3 jaar met een kleine 1600 radiateur in de witte jetta TD,en heb helemaal geen problemen met de koeling)

Even off-topic; ik heb in de jetta ook een 1600 benzine radiateur (43cm ofzo), maar hij wordt toch wel een stuk warmer dan de oude radiateur, zeker als je hem even doortrapt. Scheeld het misschien als ik de intercooler aansluit (mij lijkt van niet, maar ik weet niet hoe jou ervaring daarmee is )
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #10  
Old 30-09-2007, 19:41
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Even off-topic; ik heb in de jetta ook een 1600 benzine radiateur (43cm ofzo), maar hij wordt toch wel een stuk warmer dan de oude radiateur, zeker als je hem even doortrapt. Scheeld het misschien als ik de intercooler aansluit (mij lijkt van niet, maar ik weet niet hoe jou ervaring daarmee is )


Die van mij word zelfs minder warm ,maar dan heb ik ook een hele grote intercooler ervoor ,waar de rijwind goed doorheen kan .
En koelt de intercooler de lucht die in de motor komt ook goed natuurlijk ,dus dat zal ook vast meespelen .

Zelfs bij stadsverkeer heb ik geen problemen ,anders kan er ook eventueel een andere termostaat in ,die eerder opengaat ,of een andere voeler voor de ventilator ,dat die bij een lagere temperatuur begint te draaien .

Sorry voor de offtopic marcel77
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #11  
Old 30-09-2007, 20:34
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Ah oke, thnx voor de info
Back ontopic!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #12  
Old 01-10-2007, 14:10
marcel77 marcel77 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 4
Default

Heb vandaag contact gehad met de garage waar ik de Jetta weg heb, alleen de man die mij de auto verkocht heeft was op begrafenis. Dus nummer achtergelaten, en ik zal teruggebeld worden.
De man die ik aan de telefoon had, had het er over dat zij misschien wel een andere motor konden regelen. Als ze dat doen en dan tegelijk die kachelradiateur vervangen ben ik er ook tevreden mee, want hij rijdt verder goed. En het uiterlijk valt ook nog wel mee voor de prijs die ik er voor gegeven heb.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum