|
||||
|
||||
sidepipe op jetta II 4 deurs?
is dat makkelijk te doen en zijn er foto's van de onderkant? zijkant?
|
|
||||
|
||||
I believe your car has already seen one
(jij heb hem van arjen gekocht toch?)
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
ja klopt maar hoe is dit gemonteerd.... en is het makkelijk te doen en zonder einddemper klinkt dat dan nog?
|
|
||||
|
||||
zou er min 2 dempers ondermaken, anders wordt je gek van het geluid....
|
|
||||
|
||||
wordt dit ook goedgekeurd?
was d'r niet iets van een regel dat de pijp achter de deur moest zitten? bij een vierdeurs zou dat namelijk wat lastig gaan...
|
||||
|
||||
Quote:
vloeken is ook verboden
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
Quote:
neej ok , maar wilde 't toch effe vragen
|
|||
|
|||
Quote:
Nee daar word je niet op afgekeurd, sterker nog, het mag gewoon. Op mijn camper zit er ook een zijpijp onder... De enige regel is dat ie niet naar rechts onder de auto vandaan mag komen...(voor zover ik weet) |
|
||||
|
||||
Quote:
ja op vrachtwagens zit ie ook... maar 't gaat hier om een personenauto, waar dus mensen in- en uitstappen langs die pijp, die LOEI HETE pijp kan me voorstellen dat sommige lui daar niet om staan te springen edit: wat ik tot nu toe heb gevonden is dat je de pijp aan de achterkant van de auto links, rechts of in het midden mag laten uitkomen, zolang deze gasdicht is en niet meer geluid produceert dan 90dB (de politie zal je wss al veel eerder aanhouden dan dit, maar ok...). aan de zijkant mag ook, voor of achter, links en rechts, zolang de pijp naar beneden is gericht (ivm het uitblazen van vieze en hete uitlaatgassen). maar ook hier geldt: de politie heeft ook wel eens een slechte dag, en als zij zeggen dat het de verkeersveiligheid niet ten goede komt, krijg je net zo goed een bon. wat er ook wordt geschreven is dat je met een sidepip nog wel eens problemen wil krijgen met de remleidingen en het asfalt. de remleidingen lopen wss net boven je sidepipe, die daardoor dus lekker opwarmen. je remmen zullen dus minder goed hun werk doen (dit zou dus een argument kunnen zijn voor de snorren om je alsnog die bon aan te smeren, als jij met je sidepipe voorbij komt tuffen). het asfalt geeft in dat opzicht problemen, dat je normaal de uitlaat door een tunnel hebt lopen, die een beetje in de bodem van de auto verzonken zit. haal je de uitlaat uit die tunnel, komt ie dus automatisch wat lager te hangen waardoor ie eerder op het wegdek komt: dit maakt vonken, verkeersveiligheid krijgt een schop, jij krijgt een bon... de RDW zegt trouwens niks over sidepipes, of de plaatsing van je uitlaat (alleen iets over gasdichtheid en geluidsoverlast). autoweek daarentegen zegt weer dat sidepipes in ons land NIET zijn toegestaan... klik een andere site zegt weer dat auto's van voor '69 sidepipes mogen hebben, en de auto's die erna op kenteken zijn gekomen mag dat weer niet klik 't wordt d'r zo iig niet duidelijker op
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 03-09-2006 at 00:03. |
|
|||
|
|||
Quote:
Even ter verduidelijking: MIJN camper IS een personen auto, op personenauto kenteken, en word ook als zodanig gekeurd én technisch bekeken. Dus vandaar dat ik zeker weet dat het mag...... (PS voordat er hier weer een discussie op volgt: er zit een verschil tussen campers op personenauto kenteken, en campers op "bedrijfsauto" kenteken, ik mag bijvoorbeeld gewoon mensen achterin vervoeren.) |
|
||||
|
||||
of het mag of niet vind ik geen discussiepunt het gaat mij erom hoe zit het onder de auto. Van een golf 4deurs vind ik het ook prima.... Ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben en de ophanging daarvan
|
|
||||
|
||||
Quote:
dan moet je toch bij JENS zijn...die weet precies hoe het onder jouw auto gezeten hebt, ik weet nog goed dat het een ''kolere'' herrie maakte |
|
||||
|
||||
Jens hoe zat dit en heb je er meer foto's van???
Liefst van de onderzijde? En had je geen last met het rijden dat het lager hangt???? |
|
||||
|
||||
Het heeft er ook mee te maken dat de uitlaat NA t laatst te openen raam moet zitten, dit ivm uitlaatgassen dan niet door t raam naar binnen kunnen
|
||||
|
||||
nou vooruit....
ik heb destijds gewoon twee uitlaathaken tegen de bodem gemonteerd, denk zelfs dat ze er nog zitten (zowieso de gaten). mooi kort en plat dempertje van de sloop, ingekort tot een cm of 10 voor de demper, hieraan een 45 graden bochtje gelast, deze schoof over de pijp die uit de kat. komt (waar dus normaal de middendemper aansluit). ding maakte zeker veel herrie, en overal schuren maar hij lag dan ook wel erg laag hoor. foto's heb ik er helaas niet van gemaakt, succes, is nie zo moeilijk om te maken hoor! edit; heb foto voor je erop gezet, check de gallery ffkes... greetz
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld Last edited by -Jens!- : 04-09-2006 at 18:46. |
|
||||
|
||||
uit ervaring weet ik dat die uitlaat-haken er ook nog steeds onder zitten
dus je kunt er zo een demper onderhangen, alleen de pijp/bocht-constructie zou je ff moeten maken
|
||||
|
||||
ga ik als de jetta technisch in orde is toch eens kijken of we daar wat van kunnen maken.....
Toch wel leuk zo 3 eigenaren van de zelfde auto achter mekaar posten Zijn er meer foto's van de auto in de oude style? |
|
||||
|
||||
kheb er nog wat van jens op mn comp staan. komt wel een keer via msn...
|
||||
|
||||
mail ze maar
|
|
||||
|
||||
was is gevelsberg in Duitsland, jetta meeting. |