![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Aangezien ik nog (maar) 17 dagen heb om t verhelpen, voor de MK1 meeting in Assen roep ik jullie hulp in.
Mijn jetta 1.3 GF uit 1980 is opeens gaan inhouden als ik meer "gas"geef... Nu heb ik de volgende dingen gedaan. -ander brandstofpompje -extern tankje aan het brandstofpompje -carburateur schoon gemaakt Hij deed het hierna nog steeds , dus zowieso geen vuil in de tank Ook staat de ontsteking goed en bougies en de kabels zijn ook in orde... Stationair loopt ie gewoon lekker en is de CO ook ok. Heb het gevoel dat ie verzuipt en het lijkt alsof ie "naontbranding"heeft bij het gasgeven,heb nu letterlijk een KNALpijp ![]() tevens gaat ook mijn temperatuurlampie willekeurig branden???? Iemand een idee wat het eventueel nog kan zijn??? ![]() Last edited by veedubprins : 31-08-2006 at 21:45. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ook het filter gecheckt op vuil ?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() yep, de brandstoftank en filters (ook vervangen) zijn gewoon netjes schoon.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() distributie staat ook op tijd? valse lucht al gecheckt? verstopte hoofdsproeier? kapotte vacuum paddo op ontsteking lek? Het kan vrij veel zijn.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Distributie staat op tijd. Ook geen valse lucht bij de spruitstukken. Sproeiers zijn allemaal doorgeblazen.Kan natuurlijk nog wel kapot zijn...... Maar wat wordt er precies met die vacuum paddo bedoelt ???????? ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Vacuumvervroeger op de ontsteking zelf, je kunt ook je vacuumleidingen even nakijken op droogtescheurtjes etc. Bij twijfel gewoon meteen vervangen.
__________________
Corrado G60 1991 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vacuumliedingen ook allemaal vervangen..... Zo'n vacuumvervroeger als die kapot is, is daar alleen achter te komen door hem te vervangen? En zou hierdoor dus het temperatuurlampje willekeurig kunnen knipperen?want dat bevalt me nog het minst. bvd,mvg, Arjan |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hey Arjan
![]() Sorry voor deze nutteloze bijdrage, want ik heb er zelf weinig verstand van ![]() Maar hoop iig dat je hem op tijd klaar krijgt zodat de Jetta ff geshowd kan worden ![]() Anders moet je maar ff met iemand anders meerijden ![]() succes |
#9
|
||||
|
||||
![]() Misschien dat er toch een draad ergens loopt waarvan de mantel beschadigd is, zodat die ergens tegenaan loopt en je een verkeerd signaal krijgt? Het kan ook zijn dat hierdoor je carburateur van slag af raakt.. (regelklep, relais etc.)?
Het zijn suggesties heb verder geen idee. Suc6
__________________
Corrado G60 1991 |
#10
|
|||
|
|||
![]() temperatuurlampje is een raadsel, rest van de meters werken wel goed? met name de benzinemeter... Motor wordt niet te warm? Het kan de sensor, bedrading of de meter zelf zijn. Voor zover ik weet wordt er verder niks aangestuurd door die temp. meter.
Je paddo kan je wel testen, dan moet je met je mond zuigen aan de slang van de vervroeging, als die lek is kan je steeds lucht aanzuigen, is ie niet lek dan trek je de ontsteking in vervroeging... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Rest van de meters werken gewoon goed....blok wordt ook niet te warm, schakelaar onlangs nog vervangen ivm kleine lekkage..... Zal die paddo even testen en de draden idd maar even goed nalopen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zal er zowieso zijn, met of zonder! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Nou daar zijn we weer.....
![]() Nog steeds geen resultaat, wel iets gevonden De bougies die onlangs nog vervangen waren, zijn helemaal vet en stinken naar benzine. Hij krijgt (of kreeg) dus duidelijk teveel. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen ![]() ![]() grtn, Arjan |
#14
|
|||
|
|||
![]() Verkeerde warmte graad van de bougies?
En de storing van je lampje van de temp.meter is denk ik het zendertje in je expansie vat.[voor te laag vloeistof nivo] |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zijn zowieso de juiste bougies.... expansievat heb ik niet ![]() koelvloeistof zit ook op peil. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Als je bougies vet zijn zit er iets niet helemaal fris in je carb... acceleratiepomp-asje te strak gezet? dat ie dus bij elke beweging van je gaspedaal enorm verrijkt? misschien iets vergeten met het inelkaar zetten van je carb? is het auto of handmatige choke? Kan wezen dat die blijft hangen. Maar dit alles verklaard het temp. lampje nog niet. denk dat dat een losstaand probleem is. Zit je massa wel lekker van je blok naar je chassis toe? Altijd moeilijk om van afstand iets nuttigs te zeggen.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Morgen alles maar weer afstellen, ontsteking, co, enz. mocht het dan nog slecht lopen, wat ik wel verwacht. dan van een andere 1300 GF de carburateur ff lenen... ![]() ![]() Heb idd al gekeken of ik iets vergeten of verkeerd teruggeplaatst hb in de carb, maar alles leek goed te zitten. Het is een handchoke en deze blijft niet hangen. Temp.meter zal idd een los probleem zijn,denk aan de meter zelf, massa is nl goed. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Luchtfilter ver vervuild, choke blijft hangen?
Carburateur weer een keer uit elkaar en check alles goed (alle gaatjes doorprikken met een vezel uit een remkabel van fiets, blazen werkt niet goed). Zitten alle schroefjes en pluggen er in? Check ook het membraam van de acceleratiepomp! Geen scheuren!
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Welk TYPE carburateur heb je?
Ik heb nog een partij nieuwe carburateurs liggen,misschien zit hetzelfde model erbij. Ik kan hem eventueel voor je meenemen naar Assen. Groeten Jan. ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Pierburg: 036 129 015 M Als je er een hebt dan hoor ik het graag, mocht het idd niet helemaal lekker wezen in mijn carb. Eerst maar ff morgen afwachten. Grtn, Arjan |