#1
|
||||
|
||||
Vraagje over achterremmen Golf 1 uit 1977...
Gisteren is dus mijn Golfje afgekeurd.... onder andere doordat het remverschil aan de achterkant te groot was.
Nu dacht ik zelf, m`n collega en nog wat andere mensen dat het ging om een lekke remcilinder. Na het loshalen kwam ik alleen maar stof tegen, geen druppeltje remvloeistof en rond de rubbers zijn de cilinders ook nog mooi droog. Enig idee waar het remverschil dan aan kan liggen? Heb de remmen nu nog open liggen, dus ik ga morgen even met een grof schuurpapiertje m`n remschoenen en trommels opruwen. Zal dit voldoende zijn? alvast bedanktt
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#2
|
||||
|
||||
Hey René, zitten de zuigertjes van de remcilinders niet vast? Kun je even testen door ze even "in" te duwen. Voor de rest: draaipunten even smeren met kopervet en de aanlegvlakken van de remschoenen tegen de ankerplaten, en evntueel de voeringen een klein beetje opschuren. Succes!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#3
|
|||
|
|||
Wanneer de delen in orde zijn dan denk ik dat het ligt aan de afstelling.
Dit oude mechanisme moet je nog stellen. Dat doe je als volgt (volgens de vraagbaak): Met gemonteerde trommel via gat aan achterkant de kartelmoer verdraaien tot het wiel niet meer wil draaien. Dan kartelmoer in kleine stapjes terugdraaien tot het wiel weer met de hand vrij te draaien is. Paar keer pedaal intrappen en controleren of de wielen nog vrij draaien. Nastellen om de 7500 km.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |